Churchill VII | Brytyjski czołg ciężki w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Churchill VII
Informacje ogólne
Nazwa | Churchill VII |
Typ | Czołg ciężki |
Poziom | VI |
Uzbrojenie | OQF 77mm działo Mk. II: penetracja 148mm; obrażenia 140 |
Pancerz | Kadłub: 152mm/95mm/50mm, wieża: 152mm/95mm/95mm |
Wytrzymałość | 880 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 20km/h, silnik: 350KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, walka w zwarciu |
Churchill VII jest kolejnym dostępnym w grze czołgiem piechoty, odblokowywanym podczas korzystania z Churchilla I. Podobnie jak swój poprzednik dysponuje on świetnym pancerzem (najgrubszym pośród czołgów szóstego poziomu) i solidnym działem. Posiada on również te same wady konstrukcyjne: jest on jeszcze wolniejszy niż Churchill I, większa masa powoduje, że jednostka napędowa o mocy 350KM jest niewystarczająca zaś obrót wokół własnej osi trwa kilkanaście sekund. Nie jest on najlepszym czołgiem szóstego poziomu, ale we wprawnych rękach jest solidną maszyną zarówno podczas obrony bazy jak i prowadzenia natarcia.
Rozwój, sprzęt, załoga
Od samego początku możemy skorzystać z dział opracowanych na Churchillu I. W pierwszej kolejności odkrywamy nową wieżę, później zawieszenie (pozwoli ono na założenie dodatkowego sprzętu), działo, silnik oraz radio.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, ulepszony system naprowadzania, ulepszona wentylacja
Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, stabilizator pionowy
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi. Możemy również pokusić się o wybranie umiejętności poprawiających właściwości jezdne czołgu, takie jak hamowanie sprzęgłem czy też jazda terenowa.
Słabe punkty
W Churchillu VII wyeliminowano prawie wszystkie słabe punkty poprzednika. Praktycznie cały jego front posiada pancerz grubości 152mm i jeśli nie dysponujemy odpowiednio silnym działem nie powinniśmy atakować tego pojazdu od przodu. Wyjątkiem są gąsienice, pod którymi znajduje się słabo chroniony kadłub. Posiadając armatę o penetracji około 130mm możemy próbować atakować je od frontu i liczyć na to, że nasza kula przebije wewnętrzny pancerz zadając obrażenia. Bok kadłuba po ustawieniu go pod kątem jest równie odporny na ostrzał co front, stąd czołg ten koniecznie atakujemy stojąc pod kątem prostym do niego. Tylni pancerz jest bardzo słaby i może go przebić praktycznie każde działo.
Przód wieży Churchilla VII jest równie odporny co kadłub, boki zaś chronione są zaledwie przez 95mm pancerza. Niestety powieszone są na nim ogniwa gąsienic, które znacznie zwiększają odporność na ostrzał - trafienie w którąś z nich spowoduje, że nie zadamy żadnych obrażeń przeciwnikowi.
Jak grać...
...jako kierowca Churchilla VII?
- Pomimo tego, że nasz pojazd jest świetnie opancerzony i posiada dużą liczbę punktów życia nie powinniśmy (chyba że wymaga tego sytuacja) walczyć nim w pierwszej linii. Utrzymując dystans 200metrów od przeciwnika jesteśmy w stanie bez problemu przebić jego pancerz, zaś on będzie miał duże problemy z trafieniem w nasze jedyne słabe punkty, czyli kadłub ukryty pod gąsienicami.
- Walcząc z pojazdami tego samego lub niższego poziomu możemy śmiało stanąć naprzeciwko nich i rozpocząć ostrzał. Po delikatnym skątowaniu pojazdu nasz front i wystawiony bok będzie niezniszczalny. Jedynie musimy uważać na KV-1S oraz SU-100 uzbrojone w działa kalibru 122mm o 175mm penetracji - potrafią one czasem przebić się przez nasz pancerz.
- Walcząc z pojazdami wyższego poziomu nadal musimy polegać na ustawianiu naszego pojazdu pod kątem. Niestety, analogicznie jak w przypadku Churchilla I, starcia te będą bardzo trudne: nasz pancerz nie ochroni nas przed pojazdami ósmego poziomu zaś działo będzie miało problemy z uszkodzeniem ich. Możemy ułatwić sobie trochę rozgrywkę kupując amunicję premium za kredyty.
- Nasz czołg jest wolny. Bardzo wolny. Jeszcze wolniejszy niż Churchill I. Przed rozpoczęciem wędrówki po mapie musimy zobaczyć, gdzie nasze wsparcie będzie najbardziej potrzebne i udać się w tym kierunku. Niestety Churchill VII nie jest w stanie szybko zmienić swojej pozycji, stąd złe oszacowanie rozłożenia sił sojuszniczych może skutkować tym, że przeciwnik nas zignoruje i przejmie naszą flagę.
- Czołg ten ma bardzo małą zdolność wychylania działa w płaszczyźnie pionowej i nie powinien walczyć w terenie pagórkowatym bądź górzystym. Dodatkowo walka w stosunkowo płaskim terenie zwiększa skuteczność naszego przedniego pancerza.
...przeciwko Churchillowi VII?
- Prowadząc maszynę niższego lub tego samego poziomu nie powinniśmy nigdy atakować Churchilla VII od frontu. Jego przód jest niezwykle odporny na ostrzał, dzięki czemu może on pokonać nawet kilka czołgów jednocześnie. Najlepiej oflankować go lub zaatakować jego bardzo słaby tył.
- Prowadząc czołg wyższego poziomu możemy strzelać od przodu w gąsienice. Nie tylko unieruchomimy wroga, lecz zadamy mu również obrażenia.
- Walcząc z przeciwnikiem powinniśmy skrócić dystans, a po unieruchomieni go (zerwaniu gąsienic) będziemy mogli bardzo łatwo poruszać się dookoła niego prowadząc nieustanny ostrzał. Churchill VII obraca się bardzo powoli, stąd nie powinien on nadążyć za naszym ruchem.
- Tak jak w przypadku każdego powolnego pojazdu możemy zerwać mu gąsienice i wezwać wsparcie dział samobieżnych - dzięki dużej sylwetce Churchill VII jest łatwym celem.