Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

World of Tanks - poradnik do gry

World of Tanks - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

50TP - polski czołg IX tieru w World of Tanks World of Tanks poradnik

Ostatnia aktualizacja: 7 września 2018

Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu 50TP - 50TP - polski czołg IX tieru w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu 50TP:

Cechy 50TP

Nazwa

50TP Tyszkiewicza

Typ

Czołg ciężki

Poziom

IX

Uzbrojenie

130mm R14 wz.56

Pancerz

120/90/60 (przód/boki/tył/mm) (kadłub)

230/160/100 (przód/boki/tył/mm) (wieża)

Wytrzymałość

2000 punktów wytrzymałości

Mobilność

Prędkość maksymalna 35 km/h, prędkość obrotu 26 stopni/s

Zasięg widzenia

380m

50TP to projekt czołgu ciężkiego z lat 50 zaproponowany przez Tadeusza Tyszkiewicza, słuchacza Wojskowej Akademii Technicznej. Istniał tylko na papierze. W World of Tanks napotkamy tę maszynę na IX tierze polskiego drzewka rozwoju.

50TP charakteryzuje się przede wszystkim mocnym czołem (wieżą), sporą ilością punktów wytrzymałości, a jego działo - wysokimi obrażeniami od każdej pestki. Niezły jest także zakres ruchu działa w płaszczyźnie pionowej - czyli to jak bardzo w górę lub w dół możemy poruszać armatą.

Działo 130mm odbiega jednak od normy względem Heavy Tanków z tego samego tieru - jest mniej celne, wolniej skupia celownik, a i nie grzeszy DPM (obrażenia na minutę). Kadłub nie posiada prawie żadnego pancerza, nie jest w stanie oprzeć się pociskom wysokotierowych maszyn. Również mobilność "Tyszkiewicza" uległa pogorszeniu w porównaniu z poprzednimi pojazdami w naszym rodzimym tech tree - jest zwyczajnie przeciętna.

Słabe punkty

a) Czerwony (tam nie strzelaj) - 50TP - polski czołg IX tieru w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

a) Czerwony (tam nie strzelaj):

Klasycznie, jak w większości pojazdów polskiego drzewka rozwoju - zaprojektowane są tak, by mieć twardy "czerep". Unikajmy zatem niepotrzebnego ostrzału we front wieży i jarzmo działa, skoro mamy tak wiele miejsca, by łatwo zadać obrażenia.

c) Zielony (wal śmiało)

Klasyczny weakpoint w całym World of Tanks czyli właz załogantów na dachu wieży - tam posyłajmy pestki, gdy nie mamy dostępu do kadłuba. Kadłub powinien poddać się działom tanków nawet z VIII tieru w niemal w dowolnym miejscu.

Jak grać 50TP?

Taktyką wedle której powinniśmy postępować jest gra na tzw. "wieżę" czyli unikając niepotrzebnego wystawiania własnego kadłuba na ostrzał - jest on nadzwyczajnie wrażliwy i nie uchroni naszego HP przed ubytkiem. Skorzystajmy zatem z budowy terenu i elementów środowiska, by się za nimi ukrywać w trakcie wymiany ognia.

"Tyszkiewicz" pomimo że "bije" mocniej niż swoi ciężcy bracia z IX tieru, ma nieco wolniejszy od większości z nich reload. Po każdym strzale ukryjmy się zatem i przeczekajmy aż do naszej lufy trafi kolejna pestka, nie stójmy i nie czekajmy na widoku na kolejny wrogi cios.

50TP idealnie nadaje się do walki na średnim i bliskim dystansie. Nasze 130mm nie jest niestety demonem celności, więc "snajpienie'' z daleka jest raczej kiepskim pomysłem.

Moduły dodatkowe dla 50TP

Ze względu na przeciętna mobilność i jednocześnie dużą ilość HP, 50TP może stanowić łakomy kąsek dla artylerii - inteligentnym posunięciem będzie kupno dużej osłony przeciwodłamkowej. Ponadto proponuję kupno ulepszonej wentylacji, by poprawić ogólną wydajność całej załogi i czołgu, przyda nam się także mechanizm dosyłający do dział z powodu powolnego reloadu.