Dobieranie drużyny (Matchmaking) w World of Tanks | Porady zaawansowane World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Dobieranie drużyny (Matchmaking)
Kolejną przydatną informacją jest sposób, w jaki World of Tanks dobiera graczy do drużyny. Początkujący czołgiści grając ze swoimi kolegami często narzekają, że ich pojazd nie jest w stanie uszkodzić maszyn wroga, gdyż są one zbyt wysokiego poziomu. Zazwyczaj winę za to ponosi wbudowany w grę system matchmaking - dobierający graczy do przeciwnych drużyn. W obrębie tego mechanizmu każdy istniejący w grze czołg ma przyznany tzw. poziom bitewny: przykładowo dla czołgu ciężkiego PzKpwf VI Tiger wynosi on 7-9. Oznacza to, że jest on w stanie natrafić tylko na przeciwników posiadających ten sam poziom bitewny. Najsłabszym przeciwnikiem jakiego spotkamy w ten sposób będą średnie czołgi piątego rzędu (KW-1, Pzkpwf IV) a najsilniejszym rzędu dziewiątego (np. E-75 lub IS-8). Problem pojawia się, gdy zamierzamy grać z kolegą w słabszym czołgu: w tym przypadku poziom bitewny naszego plutonu będzie taki sam, jak najwyższy poziom bitewny wśród zgrupowanych czołgów.
Zazwyczaj czołgi są w stanie walczyć jedynie z przeciwnikami w zakresie +-2 rzędy (tak, jak w powyższym przykładzie z PzKpwf VI Tiger). Jednak niektóre pojazdy maja znacznie szerszy zakres dostępnych dla nich poziomów bitewnych: zarówno artyleria jak i lekkie czołgi często trafiają na przeciwników o 4 rzędy wyższych. Spowodowane jest to głównie użytecznością tych pojazdów w walkach silniejszych pojazdów, gdyż nawet niskopoziomowy czołg lekki może przeprowadzić skuteczny zwiad, a niskopoziomowa artyleria jest w stanie krytycznie uszkodzić czołg ciężki.