Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

World of Tanks - poradnik do gry

World of Tanks - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Object 260 | Radziecki czołg ciężki w World of Tanks World of Tanks poradnik

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Object 260

Informacje ogólne

1 - Object 260 | Radziecki czołg ciężki w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

 

Nazwa

Object 260

Typ

Czołg Ciężki

Poziom

X

Uzbrojenie

122mm BL-13-1: penetracja 260mm / 340mm; obrażenia 440; szybkostrzelność: 5,44 strzałów na minutę

Pancerz

Kadłub: 150mm/150mm/70mm; Wieża: 350mm/210mm/100mm

Wytrzymałość

2100 punktów życia

Mobilność

Prędkość maksymalna: 60km/h, silnik: 1200KM

Object 260 jest ostatnim z czterech czołgów dostępnych do zdobycia w szeregu indywidualnych misji ze stycznia 2015. Jest to radziecki czołg ciężki X poziomu. Łączy w sobie świetną mobilność i bardzo dobry pancerz ze znaczącą siłą ognia. Czołg ten jest po prostu bardzo dobry we wszystkich aspektach rozgrywki. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że może zagrozić panowaniu czołgu IS-7 na polach bitew X poziomu. Czołg posiada bardzo grubą wieżę, która jest praktycznie nie do przebicia. Jedynym weakspotem jest właz dowódcy, który jednak jest stosunkowo mały i trudny do trafienia. Kadłub Objecta 260 jest dużo cieńszy, gdyż ma grubość jedynie 150mm, jednak jest bardzo dobrze skontowany i od frontu także nie jest do przebicia, póki nie dysponujesz działem z co najmniej 280mm penetracji. Dużo łatwiej kadłub jest natomiast przebić jeśli odpowiednio się ustawimy, tak aby zniwelować kąt nachylenia pancerza. W takim wypadku pancerz Objecta 260 wacha się pomiędzy 150 a 200mm, jest więc możliwy do przebicia dla większości pojazdów. Na uwagę zasługuje mobilność czołgu, która jest jedną z jego najmocniejszych stron. Pojazd wyposażony jest w silnik o mocy 1200KM, który zapewnia świetny stosunek mocy do masy. Na jedną tonę przypada 20KM, co sprawia, że Object może nie tylko rozpędzić się do 60km/h, ale robi to niezwykle szybko. Jest to jeden z najszybszych, ciężkich czołgów 10 poziomu w grze. Troszkę gorzej sprawuje się zamontowane działo. 122mm BL-13-1 posiada wystarczającą penetrację 260mm, jednak gdy stanie przed nami lepiej opancerzony pojazd zmuszeni będziemy do załadowania amunicji premium, która zapewnia nam natomiast aż 340mm penetracji. Amunicja premium praktycznie gwarantuje nam przebicie każdego pojazdu w grze. Działo posiada dosyć dobrą celność, jak na działo rosyjskie. Kłopotem może być natomiast czas skupiania celownika, który wynosi aż 2,4 sekundy.

Object 260 łączy w sobie pancerz czołgu ciężkiego oraz mobilność czołgu średniego. Obie te cechy zapewniają uniwersalność pojazdu na polu bitwy. Równie dobrze sprawi się na czele atakuje, jak i próbując atakować przeciwników z boków. Moim zdaniem pojazd powinien być wykorzystywany właśnie do atakowania przeciwników z flanki. Duża prędkość maksymalna pozwala na dotarcie do odpowiedniego miejsca na mapie w krótkim czasie, a pancerz pozwoli na podjęcie skutecznej walki z przeciwnikiem.

Rozwój, sprzęt, załoga

Preferowany sprzęt: ulepszony system naprowadzania, skrzynka z narzędziami, ulepszona wentylacja

Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.

Słabe punkty

2 - Object 260 | Radziecki czołg ciężki w World of Tanks - World of Tanks - poradnik do gry

 

Pancerz objecta 260 jest bardzo trudny do przebicia, pomimo tego że płyty kadłuba mają tylko 150mm grubości. Największą zaletą tego pancerza jest jednak nachylenia płyt, który sprawia, że strzelając równo od frontu do przebicia mamy nie mniej niż 260-280mm stali. Na szczęście taka sytuacja praktycznie nigdy się nie zdarza, zawsze pojazd jest do nasz lekko przekręcony, znajduje się wyżej lub niżej nas. Takie sytuacje musimy wykorzystywać, aby zwiększyć szanse na przebicie. Jeśli Object wyjeżdża na nas zza osłony, nawet gdy robi sidescrapa, jedna z jego przednich płyt ustawiona jest do nas praktycznie pod kątem prostym. Należy w takim wypadku bez wahania w nią strzelać, pancerz wynosi wtedy około 200mm, a z taką grubością powinna poradzić sobie większość dział. Gdy nasz pojazd znajduje się wyżej od Objecta możemy strzelać w trójkątną płytę nad dwoma głównymi płytami pancerza. W normalnych warunkach jest ona ustawiona pod bardzo wysokim kątem, tak, że nie mamy możliwości jej przebić, jednak gdy znajdujemy się co najmniej 2 metry ponad pojazdem wroga powinniśmy przebijać ją bez problemu. Płyty dolnej nie należy traktować jako oczywisty weakspot. Pancerz w tym miejscu ma taką samą grubość jak płyta górna. Ustawiony jest pod podobnym kątem. Strzelać możemy w górną część płyty dolnej. Powinniśmy także wykorzystywać sytuacje gdy Object znajduje się wyżej niż my. Wtedy bez problemu za każdym razem powinniśmy przebijać jego płytę dolną.

Wieża Objecta jest jego najmocniejszą stroną. Jeśli nie trafimy w weakspoty nie mamy szans na jej przebicie. Pancerz jest bardzo gruby, a dodatkowo ustawiony pod sporym kątem. Zazwyczaj realna grubość pancerza na wieży wynosi od 300 do 400mm. Powinniśmy strzelać przede wszystkim we właz dowódcy, który znajduje się po lewej stronie. Jest on dosyć mały, ale z bliskiej odległości powinniśmy go trafić. Drugim słabym punktem jest jarzmo wieży. Przestrzeń bez osłony jest bardzo wąska, jednak gdy trafimy napotkamy tam jedynie 60mm pancerza.

Podczas bitwy należy uważać także na boki Objecta 260. Posiadają one pancerz warstwowy, który miejscami zwiększa realną grubość pancerza do nawet 500mm. Najlepiej strzelać w przestrzeń pomiędzy środkiem kół a górną częścią gąsienic. Do przebicia w tym wypadku będziemy mieli jedynie 100mm stali. Drugim miejscem, w które możemy strzelać jest wąski pasek pancerza w górnej części kadłuba, ustawiony pod lekkim kątem. Tył kadłuba jak i wieży jest bardzo cienki i nie powinien stanowić problemu w przebiciu.

Jak grać...

...jako kierowca Object 260?

Na początku bitwy wykorzystaj prędkość swojego pojazdu do zajęcia dobrej pozycji.

Prowadząc ogień powinieneś szukać pozycji Hull Down, dzięki której zasłonisz swój kadłub, a pokażesz jedynie twardą wieżę. Przemyśl także sposób wyjeżdżania na przeciwnika. Nie zawsze sidescraping będzie najlepszym rozwiązaniem. Twój bok będzie co prawda niemożliwy do przebicia, jednak zmniejszysz tym samy kąt nachylanie jednej z przednich płyt. Doświadczony przeciwnik strzeli wtedy właśnie tam.

Pamiętaj że jesteś czołgiem ciężkim, a nie lekkim. Pomimo dużej prędkości jaką osiągasz, twoim zadaniem nie jest wyświecenie przeciwników, a poprowadzenie natarcia. Współpracuj z innymi graczami i nie zapuszczaj się samotnie zbyt daleko od rejonu walk, chyba, że wiesz, że teren na który wjeżdżasz jest czysty.

Standardowe pociski posiadają 260mm penetracji, która jednak nie zawsze może wystarczyć. Zawsze wóź ze sobą co najmniej kilka pocisków premium, które będziesz mógł wykorzystać w skrajnej sytuacji.

...przeciwko Object 260?

Podczas walki wykorzystuj duże kąty nachylenia pancerza Objecta 260. Wbrew pozorom może to być zaleta także dla ciebie. Zawsze wybieraj tą płytę pancerza, która jest najmniej skontowana względem ciebie.

Jeśli widzisz jedynie wieżę Objecta 260 lepiej jest się wycofać niż tracić niepotrzebnie pociski oraz punkty wytrzymałości. Używając nawet amunicji premium masz małe szanse na przebicie jego wieży.

W miarę możliwości atakuj od boków oraz tyłu. Nie zapominaj strzelać w przednie bądź tylne kółko gąsienic. Unieruchomisz w ten sposób na pewien czas przeciwnika. Czas ten może zostać wykorzystany zarówno przez ciebie, twoich sojuszników jak i artylerię.