SU-152 | Radziecki niszczyciel czołgów w World of Tanks World of Tanks poradnik
Porady, tipsy i recenzja czołgu SU-152. Tutaj nauczysz się, jak grać SU-152!
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Porady i recenzja SU-152:
Cechy SU-152
Nazwa | SU-152 |
Typ | Niszczyciel |
Poziom | VII |
Uzbrojenie | 122 mm D-25S mod. 1944/152 mm ML-20 mod. 1931/37 |
Pancerz | 75/60/60 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) |
Wytrzymałość | 870 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 43km/h, prędkość obrotu 23 stopni/s |
Zasięg widzenia | 330m |
SU-152 - w WoT radziecka bestia VII tieru, niszczyciel czołgów; w trakcie Wojny, wyprodukowany w liczbie 670 pojazdów, przez żołnierzy ochrzczony mianem "myśliwego" ze względu na znaczną skuteczność w demolowaniu niemieckich niezrównanych tanków.
Tematyczny niszczyciel to dość unikalna maszyna w świecie World of Tanks. Jest to spowodowane dwoma szkołami graczy na tym pojeździe: pierwsza - często traktowana za noobską (choć daje znacznie więcej fun'u) czyli gra z haubicą 152mm. Celność SU-152, jakby zaśpiewał to zespół Lady Pank - "Mniej niż zero", ale za to gdy już jakimś cudem trafimy w przeciwnika - "Anielski orszak niech Twą duszę przyjmie". Druga szkoła natomiast to standardowo działo 122mm o niemal równie tragicznej celności, choć o znacznie lepszej penetracji i szybkostrzelności, bardzo dużym DPM (obrażenia na minutę)
W przypadku wyboru dowolnej z tych armat, zaletą będą zawsze ogromny dmg naszych pestek. Mobilność SU-152 jak w przypadku poprzedników, wciąż na dobrym, choć już odrobinę słabszym poziomie.
Działa SU, jak wspomniałem wcześniej, celność na poziomie kompromitującym i przykrym. Opancerzenia standardowo kiepskie - nie stawi większego oporu żadnym równorzędnym ani mocniejszym pojazdom, choć w przypadku tego modelu lepiej przyłożyć troszkę większą wagę do miejsc w które celujemy.
Słabe punkty
- Czerwony (tam NIE strzelaj):
Jarzmo działa wraz z samym działem lubi połykać pestki nawet z wysokotierowych armat, wówczas nie zadamy żadnych obrażeń. Powyżej 200mm penetracji, możemy celować śmiało w dowolny punkt SU-152.
- Żółty (jest szansa na przebicie)
Pochylona górna płyta frontowa kadłuba to dość złośliwe miejsce. Potrafi odbić pestki penetracji rzędu 150-180mm z łatwością. Silniejszymi działami, strzelajmy bez obaw.
- Zielony (wal śmiało)
Dolna płyta kadłuba oraz kiepsko opancerzone połacie pancerza obok jarzma działa - penetracja właściwie pewna dla armat o penetracji >100mm
Jak grać SU-152?
Używając tzw. trolla czyli haubicy 152mm, walkę z przeciwnikiem podjąć będziemy zmuszeni na dystansie minimalnym - inaczej nie będziemy w stanie nawet trafić wrogich pojazdów. W zamian za to, gra będzie znacznie ciekawsza i śmieszniejsza, bo przecież kto by nie chciał wysadzić jakiegoś czołgu dosłownie jednym hitem (a to częsty obraz w przypadku trolla).
Działo 122mm posiada za to kosmiczne obrażenia na minutę wśród tanków VII tieru i celność niewiele lepszą od haubicy. Gra z tą armatą powinna wyglądać już "normalnie", jakkolwiek by to nie zabrzmiało. Ograniczmy się do walki na tyłach, nie szarżujmy zanadto na przeciwników - nie mamy na to ani wystarczającej liczby HP, ani dość wytrzymałego pancerza.
Moduły dodatkowe
Wyposażenie dodatkowe dla SU-152:
- Dla "trolla" (152mm) - mechanizm dosyłający do dział, ulepszony system celowania, ulepszona wentylacja
- Dla 122mm - lorneta polowa, ulepszony system celowania, ulepszona wentylacja/ ewentualnie siatka maskująca zamiast drugiego lub trzeciego modułu, w przypadku trzymania się na dystans.