AT 2 | Brytyjskie niszczyciele czołgów w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
AT 2
Informacje ogólne
Nazwa | AT 2 |
Typ | Niszczyciel czołgów |
Poziom | V |
Uzbrojenie | Działo QF 6-pdr AT Gun Mk. V: penetracja 110mm; obrażenia 75 |
Pancerz | Kadłub: 203mm/101mm/101mm |
Wytrzymałość | 450 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 20km/h, silnik: 340KM |
AT 2 jest pierwszym pojazdem z całej serii brytyjskich pancerników lądowych. Jest to niezwykle ciężki niszczyciel czołgów. Jest to czołg świetnie opancerzony, zwłaszcza z przodu. Niestety ciężki pancerz skutkuje małą mobilnością. AT 2 osiąga jedynie 20 km/h i to tylko na prostej drodze. Działo zamontowane w czołgu jest przyzwoitej jakości. Zadaje bardzo małe obrażenia, jedynie 75 punktów przy średniej penetracji wynoszącej 110mm. Nadrabia natomiast szybkostrzelnością, która wynosi 27 strzałów na minutę oraz celnością. Przedni pancerz ma z niewielkimi wyjątkami ponad 200mm grubości, jest więc nieprzebijalny dla większości pojazdów V oraz VI poziomu. Także pancerz boczny zapewnią odpowiednią ochronę. Wszystko to sprawia, że niszczyciel ten jest idealny do frontalnych ataków. Nie jest to pojazd, który przez całą bitwę stoi ukryty za jakimś krzakiem i pełni rolę snajpera. Rola tego pojazdu jest w pierwszej linii. Prędkość tego pojazdu sprawia jednak, że praktycznie nigdy nie będziemy w stanie trzymać się tej linii. Zanim dotrzemy na miejsce bitwy będzie ona trwała już od kilku dobrych minut. Mobilność jest największym minusem tego czołgu i potrzeba dużo cierpliwości aby prowadzenie tego pojazdu nie frustrowało.
Rozwój, sprzęt, załoga
Podczas opracowywania kolejnych modułów twoim priorytetem powinno być działo. Nie ma potrzeby opracowywania w pierwszej kolejności modułów odpowiedzialnych za mobilność, gdyż praktycznie nie zmienią one statystyk pojazdu.
Preferowany sprzęt: skrzynka z narzędziami, lorneta polowa, duża osłona przeciwodłamkowa
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty
AT 2 ma bardzo gruby pancerz z przodu. Miejscami dochodzi on do 250mm, co na V poziomie jest liczbą ogromną. Niestety, często w czasie gry gracz kierujący tym pojazdem tego nie odczuje. Dzieje się tak z powodu dwóch miejsc, które są dużo słabsze od pozostałej części pancerza. Pierwszym z nich, najbardziej oczywistym jest właz dowódcy, który dodatkowo jest dosyć spory. Drugim słabym punktem, mniej oczywistym, jest przednia, skontowana płyta, której grubość wynosi zaledwie 76mm. Poza tymi miejscami nie masz szans na przebicie tego pojazdu, chyba że spróbujesz objechać ten pojazd. Jednak nawet boki pojazdu mają grubość 102mm.
Jak grać...
...jako kierowca AT 2?
Unikaj zamkniętych przestrzeni, takich jak uliczki miejskie lub skupiska głazów. AT 2 jest mało zwrotny, co umożliwia przeciwnikowi spokojne objechanie i strzelanie w twój tył.
Atakujemy z dystansu wykorzystując dobrą celność i szybkostrzelność naszego działa, wspierając pozostałe czołgi ciężkie walczące w zwarciu. Jednocześnie możesz zmniejszać dystans do przeciwnika.
Uważaj na artylerię przeciwnika. Poruszając się w tempie żółwia jesteś idealnym celem.
Grając staramy się celować najlepiej w boki lub tył pojazdu przeciwnika, jeśli nie jest to możliwe to w wingspoty na przednim pancerzu. Z racji małej penetracji działa jesteśmy zmuszeni do szukania mniej opancerzonych części pojazdów wroga.
...przeciwko AT 2?
Uważaj gdzie strzelasz. Nie ma sensu marnować pocisków na opancerzone części tego pojazdu. Jeśli poznasz wingspoty będziesz w stanie bez problemu wyeliminować przeciwnika.
Grając czołgiem lekkim lub średnim spróbuj objechania AT 2. Naprawdę wystarczy mało zwrotny pojazd aby wymanewrować przeciwnika.
Uważaj na szybkostrzelne działo przeciwnika.
Próbuj zrzucić przeciwnikowi gąsienice. AT 2 ma niewielkie odchylenie boczne działa, więc nie będzie w stanie do ciebie wycelować jeśli znajdziesz się choć odrobinę z boku.