Nashorn | Niemieckie niszczyciele czołgów w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu Nashorn:
Cechy Nashorna
Nazwa | Nashorn |
Typ | Niszczyciel |
Poziom | VI |
Uzbrojenie | 8,8 cm Pak 43 L/71 |
Pancerz | 30/20/20 (przód/boki/tył/mm) |
Wytrzymałość | 600 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 40km/h, prędkość obrotu 36 stopni/s |
Zasięg widzenia | 360m |
Nashorn ("Nosorożec", choć w początkowych fazach produkcji nazywany "Hornisse" - "Szerszeń") - niszczyciel czołgów zbudowany na podwoziu działa samobieżnego Hummel, w trakcie wojny wyprodukowany w około 500 egzemplarzach. W World of Tanks, VI tierowy pojazd z niemieckiego drzewka technologicznego.
Jest to kolejny z przedstawicieli germańskich glass-cannonów (szklanych dział) - pojazdów nieopancerzonych, ale za to świetnie uzbrojonych. Działo 88mm z Nashorna to bardzo podobne uzbrojenie do tego znajdującego się w Pz. Sfl. IVc, lecz tym razem jest to wersja tej armaty do pojazdów lądowych (tamto 88mm było działem lotniczym). Broń ta charakteryzuje się niemal wyłącznie zaletami: doskonałe skupianie działa, świetna szybkostrzelność, precyzja w celowaniu i szybkostrzelność z którą trzeba się liczyć. Nosorożec wciąż pozostaje pojazdem bardzo mobilnym, choć już nie na poziomie czołgów lekkich i średnich (jak to było w przypadku poprzednika). Ponadto, wciąż posiada on doskonały zasięg widzenia.
Mankamenty Nashorna to przede wszystkim: niewielka liczba punktów wytrzymałości, niezmiennie nie ma on prawie żadnego pancerza z każdej strony; działo ma niski alpha dmg, a kamuflaż mógłby być po prostu lepszy.
Słabe punkty
I tym razem nie jestem w stanie napisać nic sensownego nt. weakpointów. Grubości pancerza dochodzące do zaledwie 30mm nie chronią nas prawie przed niczym.
Pojazdom IV i V tieru o niedużej penetracji dział (50-60mm), jeśli spotkacie Nashorna, mogę odradzić tylko strzały we frontową pochyloną płytę kadłuba. Pozostałe miejsca, nasze pestki powinni rozpruć bez celowania/na auto-aim.
Jak grać Nashornem?
Wszystkie plusy dodatnie i plusy ujemne (lub jak kto woli, wady i zalety) wskazują na to, że Nosorożec jest czołgiem snajperskim, nieopancerzonym, nie nadającym się do walki w zwarciu i twarzą w twarz z przeciwnikiem. Dobrym pomysłem będzie pozostawanie z tyłu za sojuszniczymi czołgami ciężkimi i okładanie z ukrycia wyjeżdżających wrogów
W bitwie na poziomach 6-8, prawdopodobnie nad większością pojazdów będziemy mieć przewagę w szybkostrzelności - za każdą pestkę którą oberwiemy, poślijmy w przeciwników dwie (ewentualnie więcej, jeśli się da). Jednakże nie przyjmujmy na siebie zbyt ochoczo wielu pocisków, bo punktów HP nie mamy zbyt dużo, a co bardziej doświadczony rywal może nas z łatwością pogruchotać pociskiem burzącym = unikajmy też walki z tankami wyposażonymi w haubice.
Moduły dodatkowe dla Nashorna
Odpowiednim wyposażeniem dla Nosorożca będzie przede wszystkim mechanizm dosyłający do dział, siatka maskująca oraz lorneta polowa. Jeśli zamierzamy grać bardzo ostrożnie, nie wyściubiać nosa i siedzieć chorobliwie daleko w linii walki - maskowanie zamieńmy na powłokę antyrefleksyjną lub ulepszony system naprowadzania.