Sherman III | Poradnik do Sherman III w World of Tanks World of Tanks poradnik
Poradnik i recenzja czołgu Sherman III - brytyjskiego czołgu średniego 5 tieru.
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu Sherman III:
Cechy Shermana III
Nazwa | Sherman III |
Typ | Czołg średni |
Poziom | V |
Uzbrojenie | 76 mm Gun M1A1 |
Pancerz | 50/38/38 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 63/63/63 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 465 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 48km/h, prędkość obrotu 37 stopni/s |
Zasięg widzenia | 370m |
Sherman III jest jednym z wariantów pospolitego i znanego wszystkim tanka M4 Sherman, dostarczane były do Wielkiej Brytanii w ramach umowy Lend-Lease, kraj ten posiadał w szczytowym momencie ponad 5 tysięcy tych pojazdów. W World of Tanks jest to brytyjski czołg średni V tieru.
Zaletami tego tanka są: szybkostrzelna armata o przyzwoitej penetracji - potrafi ona wycisnąć naprawdę duży dpm (obrażenia na minutę); bardzo dobra dynamika jazdy - Sherman rozwija porządna prędkość maksymalną i obraca się jeszcze szybciej; opancerzenie, które może sprawić kłopot niejednemu równorzędnemu lub słabszemu pojazdowi; wysoki zasięg widzenia.
Sherman nie posiada wielu wad. Moim zdaniem kuleje przede wszystkim celność działa - nie można na niej polegać w walce na daleki dystans; ilość HP jest przeciętna; brakuje opancerzenia z boków i tyłu kadłuba.
Słabe punkty
- Czerwony (tam nie strzelaj):
Nie kierujmy swoich pestek absolutnie w jarzmo armaty, wartość efektywna pancerza to ponad 150mm.
- Żółty (jest szansa na przebicie)
Cały pancerz frontowy nie stanowi bariery dla dział posiadających już od 90-100mm penetracji. Boczki wieży, dobrze wyprofilowane także mogą stanowić problem i w zadziwiający sposób dingować pociski nawet znacznie silniejszych czołgów.
- Zielony (wal śmiało)
Weakpointy, choć bardzo wrażliwe i podatne na uszkodzenia, w przypadku Shermana są dość niewielkich rozmiarów: będą to dwa wizjery załogi na szczycie frontalnego pancerza oraz właz na dachu.
Jak grać Shermanem III?
Nie jest on dobrym fighterem frontowym, jego rola to w znacznej mierze wspomaganie pochodu silniejszych sojuszników i zasypywanie wroga gradem pestek. Poruszajmy się za naszymi czołgami ciężkimi, gdy przeciwnik skupi się na nich, próbujmy ataków z flanek lub od tyłu.
Sherman III jest dobrym kandydatem do gry "na wieżę" czyli "hulldown" (ze schowanym kadłubem) - potrafi on dość dobrze opuszczać działo w pionie, a wspomniana wieża jest o wiele solidniej okuta stalą niż podstawa pojazdu. Ustawiajmy się w tym celu w lejach po pociskach, za kamieniami lub nasypami, ostrzeliwujmy adwersarzy ze wzniesień i górek.
Moduły dodatkowe dla Shermana III
Osobiście wybrałbym do tego pojazdu przede wszystkim ulepszoną wentylację, powłokę antyrefleksyjną oraz mechanizm dosyłający do dział średniego kalibru.