Panther II | Niemieckie czołgi średnie w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Panther II
Informacje ogólne
Nazwa | Panther II |
Typ | Czołg średni |
Poziom | VIII |
Uzbrojenie | 8,8cm KwK 43 L/71: penetracja 203mm; obrażenia 240 |
Pancerz | Kadłub: 100mm/60mm/40mm, wieża: 120mm/60mm/60mm |
Wytrzymałość | 1500 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 55km/h, silnik: 700KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia, snajper |
Pantera II jest logicznym rozwinięciem Pz.Kpfw. V Panther. Czołg ten posiada jeszcze grubsze opancerzenie, olbrzymią ilość punktów życia, stawiającą ją na równi z czołgami ciężkimi oraz świetną armatę 8,8cm KwK 43 L/71. Niestety maszyna ta nadal posiada większość wad poprzednika, takie jak łatwe do uszkodzenia moduły czy średnią mobilność. Nowa armata daje nam znacznie więcej opcji na polu walki - dzięki prawie dwukrotnie większym obrażeniom, możemy bez problemu uszkodzić a nawet zniszczyć czołgi ciężkie, zaś jej doskonała penetracja pozwoli na przebicie prawie każdego pancerza w grze. Pantera II doskonale przygotuje nas do gry czołgiem średnim IX poziomu: E-50.
Rozwój, sprzęt, załoga
Rozwój Pantery II rozpoczynamy od zainstalowania działa 7,5cm KwK 45 L/100. Następnym krokiem jest opracowanie nowego zawieszenia, co pozwoli na wykorzystanie odblokowanego wcześniej (Pz.Kpfw.V Panther bądź VK 30.02(M)) silnika Maybach HL 230 TRM P30. Teraz możemy ulepszyć naszą wieżę i ostatecznie opracować docelowe działo 8,8cm KwK 43 L/71.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszony system naprowadzania
Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, siatka kamuflażowa, lorneta polowa, ulepszona wentylacja
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty
Kształt przedniego pancerza Pantery II jest identyczny jak w Pz.Kpfw.V Panther. 100mm stali po skątowaniu pojazdu będzie w stanie odbić pociski do około 175mm penetracji. Boki i tył są jak zawsze wrażliwe na ostrzał.
Wieża Pantery II jest dosyć odporna na trafienia. Jej przednia płyta ma grubość 120mm, lecz jest dosyć nieduża, przez co większość pocisków trafi albo w grubą osłonę działa lub też nachylony pod dużym kątem boczny pancerz: w efekcie nastąpi rykoszet, a my nie wyrządzimy przeciwnikowi szkody. Atakując wieżę musimy albo dobrze przymierzyć nasz strzał, albo też celować w jej boki lub tył.
Magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży oraz bezpośrednio pod nią; silnik standardowo w tylnej części kadłuba. Strzały oddane w środek dolnej przedniej płyty pancerza są w stanie uszkodzić skrzynię biegów i podpalić czołg.
Jak grać...
...jako kierowca Panther II?
- Prowadząc Panther II, będziemy kontynuowali styl gry poznany podczas prowadzenia Pz.Kpfw. V Panther, czyli mobilnego snajpera. Ponownie otrzymujemy ulepszoną armatę - bardzo skuteczną 8,8cm KwK 43 L/71.
- Nasz przedni pancerz (tym razem wynoszący 100mm) zapewnia ochronę przed działami pojazdów niższego poziomu, zaś od czasu do czasu odbije on pocisk wystrzelony z ISa lub KV-3 (szczególnie, gdy ustawimy czołg pod lekkim kątem). Ulepszona wieża zapewnia solidną ochronę przed pociskami wroga - nieprzyjacielskie strzały będą często od niej rykoszetować.
- Działo 8,8cm KwK 43 L/71 cechuje się bardzo dobrą celnością, penetracją pancerza oraz dużą ilością zadawanych obrażeń. Korzystając z niego (ewentualnie wspomagając się amunicją premium) przebijemy od frontu większość napotkanych czołgów w grze; jeśli zaś uda nam się oflankować wroga, będziemy mogli zniszczyć nawet Mausa czy E-100. Największą wadą tej armaty jest długi czas skupienia.
- Pojazd ten jest dosyć duży, przez co możemy mieć problemy z ukryciem kadłuba przed ogniem nieprzyjaciela. Ze względu na wysokie boki Panther II musimy uważać na ostrzał artyleryjski.
- Rozpędzony Panther II może śmiało taranować lżejszych nieprzyjaciół zadając im duże obrażenia.
- W ostateczności, dzięki dużej liczbie punktów życia Panther II może rozpocząć szturm na pozycje wroga, przyjmując kilka trafień, które zniszczyłyby naszych rannych sojuszników.
...przeciwko Panther II?
- Pojazdy niższych poziomów powinny atakować Panther II od boku lub tyłu.
- Działo 8,8cm KwK 43 L/71 jest w stanie uszkodzić każdy napotkany czołg, stąd też walcząc przeciwko Panther II musimy upewnić się, że posiadamy wystarczającą liczbę punktów życia do pokonania przeciwnika.
- W przypadku wymiany ognia z Panther II na większym dystansie konieczne będzie posiadanie działa o penetracji 200mm lub większej i dobrej celności. W przeciwnym wypadku nasz przeciwnik pokona nas bez większych problemów.
- Panther II nie zadaje największych obrażeń na minutę z pojazdów VIII poziomu, lecz nie możemy go lekceważyć. Duża liczba punktów życia pozwala mu często pokonać przeciwników dysponujących większą siłą ognia.
- Boki tego pojazdu są wrażliwe na ostrzał artyleryjski. Jeśli zauważymy nieruchomego Panther II możemy spróbować zniszczyć go jednym celnym strzałem.