FV4005 Stage II | Brytyjskie niszczyciele czołgów w World of Tanks World of Tanks poradnik
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
FV4005 Stage II
Informacje ogólne
Nazwa | FV4005 Stage II |
Typ | Niszczyciel Czołgów |
Poziom | X |
Uzbrojenie | 183 mm L4: penetracja 310mm; obrażenia 1150; szybkostrzelność: 2 strzały na minutę |
Pancerz | Kadłub: 76mm/50mm/38mm; Wieża: 14mm/14mm/14mm |
Wytrzymałość | 1850 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 35km/h, silnik: 650KM |
FV4005 Stage II jest ostatnim pojazdem z nowej, brytyjskiej linii wieżowych niszczycieli czołgów. Niestety, moim zdaniem pojazd ten jest znacznie słabszy od swojego poprzednika. O ile w przypadku Conway'a mogliśmy mówić o zamontowaniu zamiast wieży lodówki, tak w przypadku Stage II jest to co najmniej chłodziarko-zamrażarka, i to przemysłowa. Wieża swoimi rozmiarami przeraża. Stage II może oficjalnie pochwalić się największą wieżą w całej grze World of Tanks. Nie jest ona dodatkowo w ogóle opancerzona, bo 14mm na tierze X nie jest żadnym pancerzem. Jej rozmiar negatywnie wpływa na współczynnik kamuflażu. Zamontowane w niej jest działo 183 mm L4, które wymaga od nas specyficznej gry. Najważniejszym współczynnikiem w tym wypadku jest szybkostrzelność, która wynosi 2 strzały na minutę. Celność oraz czas skupiania jest na przyzwoitym poziomie, chociaż nie dorównuje poprzednikowi. Największą zaletą tego działa są obrażenia oraz penetracja. Nawet używając tylko standardowej amunicji otrzymujemy penetrację na poziomie 310mm oraz 1150 obrażeń. Identyczne działo zamontowane jest w innym, brytyjskim niszczycielu - FV215b 183. Dwa strzały wystarczą na zniszczenie praktycznie każdego pojazdu w grze. Jeśli natomiast mamy przeciwko sobie pojazd słabo opancerzony możemy załadować pociski odłamkowo-burzące, a obrażenia wzrosną do astronomicznej wartości 1750. Niestety po każdorazowym oddaniu strzału musimy na prawie 30 sekund się chować, jesteśmy w tym czasie bezbronni. Nie muszę chyba mówić jak frustrujące są w przypadku tego pojazdu spudłowane strzały? Stage II nie charakteryzuje się dobrą mobilnością, tak jak miało to miejsce w przypadku jego poprzedników. Co prawda nadal prędkość maksymalna wynosi 35km/h jednak zwiększona została waga całego pojazdu. Stosunek mocy do masy wynosi około 12KM/t i nie zapewnia odpowiedniego przyśpieszenia, ani zwrotności. O pancerza nie będziemy w przypadku tego pojazdu nawet wspominać, gdyż go po prostu nie ma. Ratuje go odrobinę dosyć duża liczba punktów życia - aż 1850.
Pojazdem tym musimy trzymać się jak najdalej od linii frontu, nie tylko ze względu na brak pancerza, ale także czas przeładowania działa. Po oddaniu strzału musimy mieć bezpieczną kryjówkę, w której przestoimy 30 sekund. Musimy całkowicie zmienić sposób grania tym pojazdem w porównaniu do jego poprzedników. W wypadku Stage II walka jest dużo mniej dynamiczna i polega na wyjechaniu zza osłony, oddaniu strzału i powrocie za osłonę.
Rozwój, sprzęt, załoga
Jako, że Stage II jest pojazdem X tieru nie musimy opracowywać żadnych modułów, wszystkie są już w nim zamontowane.
Preferowany sprzęt: lorneta polowa, mechanizm dosyłający do dział dużego kalibru, siatka kamuflażowa
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, kamuflaż dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty
W przypadku omawiania słabych punktów pojazdu Stage II nie możemy pominąć jego wieży, która jest jednym, wielkim słabym punktem. "Wielki" jest w tym wypadku słowem idealnie pasującym. Wieża jest ogromna. W rzeczywistości ma rozmiary może 2x2x4 metra. Całe to pudło obudowane jest blachą o grubości 14mm, czyli oznacza praktycznie brak pancerza. Z przodu wieży obok działa wystaje element przypominający jarzmo, niestety jest to tylko blacha i grubość pancerza w tym miejscu nadal wynosi 14mm. Niewiele lepiej sprawdza się pancerz kadłuba. Ma on grubość 76mm i nie jest w stanie zatrzymać żadnego pocisku nieprzyjaciela. Stając naprzeciw tego przeciwnika możemy strzelać absolutnie wszędzie, a i tak będziemy mieli gwarancję przebicia.
Jak grać...
...jako kierowca FV4005 Stage II?
Nigdy nie wyjeżdżaj na otwartą przestrzeń. Każdy taki manewr skończy się twoim natychmiastowym zniszczeniem.
Pojazd wyposażony jest w obrotową wieżę, jednak jej obrót jest ograniczony. Jest on dosyć szeroki, pamiętaj jednak o odpowiednim ustawieniu się, aby nie tracić bonusów z siatki kamuflażowej oraz lornety polowej.
W przypadku Stage II musisz zastosować odpowiednią taktykę walki. Zawsze chowaj się za osłonami, może być to budynek, duży głaz itp. W momencie wykrycia przeciwnika wyjedź zza osłony, oddaj możliwe najlepiej wymierzony strzał po czym natychmiast ponownie schowaj się za osłonę.
Uważaj na artylerię, jesteś dla niej idealnym celem, otrzymasz spore obrażenia od samej fali uderzeniowej, nie mówiąc o bezpośrednim trafieniu.
...przeciwko FV4005 Stage II?
Nie przykładaj się do celowania, przebijesz przeciwnika w każdym miejscu.
Spróbuj sprowokować przeciwnika do oddania strzału. Po wystrzale masz 30 sekund na dojechanie do przeciwnika, objechanie go oraz zrzucenie mu gąsienic. Pamiętaj: przez 30 sekund przeciwnik jest bezbronny.
Jadąc czołgiem lekkim lub średnim możesz próbować zbliżyć się do przeciwnika jadąc zygzakiem. Wróg raczej nie będzie ryzykował wystrzału w szybko poruszający się cel, a ty będziesz mógł spróbować zajechać go od boku.
Nigdy nie wyjeżdżaj przed lufę Stage II, póki nie masz pewności, że niedawno wystrzelił. Dotyczy to wszystkich czołgów, nie ważne czy prowadzisz Bat-Chat'a czy Mausa, Stage II i tak cię przebije.