O-Ho | Czołgi japońskie w World of Tanks World of Tanks poradnik
Porady i recenzja czołgu O-Ho - japońskiego czołgu ciężkiego 8 tieru.
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu O-Ho:
Cechy O-Ho
Nazwa | O-Ho |
Typ | Czołg superciężki |
Poziom | VIII |
Uzbrojenie | 10cm Experimental Tank Gun Kai/15cm Howitzer Type 96 |
Pancerz | 200/105/150 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 200/200/200 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 1700 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 25km/h, prędkość obrotu 19stopni/s |
Zasięg widzenia | 380m |
O-Ho to japoński czołg superciężki zaprojektowany tak, by móc prowadzić ogień jednocześnie na wszystkie strony, nigdy nie wszedł do produkcji ze względu na koniec wojny. W World of Tanks jest to VIII-tierowy przedstawiciel drzewka rozwoju rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Ponownie napotykamy na ten sam zestaw plusów i minusów, co w całej linii tychże maszyn. Do wyboru oddane zostały dwie armaty: haubica o pewnych (choć bardzo losowych) obrażeniach oraz "normalne" działo o znacznie lepszej od niej penetracji i szybkostrzelności, ale mniejszych uszkodzeniach. O-Ho jest ponadto olbrzymim i potężnie okutym stalą pojazdem o przyzwoitym zasięgu widzenia i sporej ilości HP.
Niezależnie od wyboru uzbrojenia, napotykamy te same mankamenty tj. żenującą celność, ślimaczy czas skupiania celownika, a sam tank jest pośród najwolniejszych w całym World of Tanks i najbardziej narażonych na ostrzał artylerii.
Słabe punkty
- Czerwony (tam NIE strzelaj):
We wszystkie rozliczne elementy opancerzenia oznaczone kolorem czerwonym powinniśmy strzelać dopiero przy penetracji armaty powyżej 250mm. Nie zaliczają się do tego "boczki" głównej i największej wieży - one potrafią dingować pociski premium o nawet 350-400mm penetracji - nie otwieramy w nie ognia nigdy.
- Żółty (jest szansa na przebicie)
W zależności od kąta pod jakim posyłamy pestkę, szansę na penetrację oczywiście mogą być większe lub mniejsze. Zakładając, że stoimy face-to-face z wrogim O-Ho, wówczas przebicia dokonamy w punkty żółte działami od 200-220mm przebijalności.
Jak grać O-Ho?
O-Ho to topowa siła drużyny i jej pancerz. Naszym zadaniem będzie poprowadzenie wątlejszych i słabiej opancerzonych sojuszników do ataku na wroga, pushowanie w najbardziej zaciętych miejscach mapy, zmuszanie przeciwnika do wycofania się i zniszczenie go.
Przemieszczając się po obszarze walki musimy nieustannie myśleć i kontrolować sytuację - naszymi przyjaciółmi będą wszelakie korytarze, wąwozy i miasteczka, gdzie nie dosięgnie nas artyleria, a na pewno tego spróbuje, gdyż O-Ho nie posiada żadnego kamuflażu i wiezie nad sobą niewidoczny balonik z napisem "HIT ME".
Nie żałujmy sobie wszelakiego "rammowania" (od ramming - taranować) - im mniejszy i lżejszy jest przeciwnik, tym poważniejsze zniszczenia dokonamy takimi manewrami i przyszpilaniem do ścian/zgniataniem ich.
Moduły dodatkowe dla O-Ho
Japońskie czołgi superciężkie nie istnieją bez bardzo dużej osłony przeciwodłamkowej - jest to priorytetowy element wyposażenia na który powinniśmy skierować swój wzrok. W następnej kolejności zakupmy także ulepszoną wentylację i mechanizm dosyłający do dział dużego kalibru, które wzmocnią naszą siłę ognia i ogólna sprawność w walce.