Grille 15 | Niemieckie niszczyciele czołgów w World of Tanks World of Tanks poradnik
Porady i tipsy dla Grille 15, niemieckiego niszczyciela. Tutaj dowiesz się, jak grać tym TD.
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019
Poniżej znajdziecie porady dot. czołgu Grille 15:
Cechy Grille 15
Nazwa | Grille 15 |
Typ | Niszczyciel |
Poziom | X |
Uzbrojenie | 15 cm Pak L/63 |
Pancerz | 30/16/20 (przód/boki/tył/mm) |
Wytrzymałość | 1800 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 60km/h, prędkość obrotu 25,03 stopni/s |
Zasięg widzenia | 390m |
Grille 15 to drugi ze szczytowych niszczycieli tanków X tieru w drzewku technologicznym Niemiec. Zwinny, malutki, wyglądający zupełnie niepozornie, a mimo to arcygroźny i niebezpieczny pojazd.
Sposobność do przemieszczania się po całej i wspomagania drużyny w dowolnym miejscu mapy to niewątpliwie ogromna zaleta tego czołgu; jest to możliwe dzięki bardzo dobrym osiągom i wysokiej prędkości maksymalnej oraz zadawalającemu parametrowi kamuflażu, który pozwoli nam ukryć się nawet w najdrobniejszym krzaczku. Obecne w tym projekcie uzbrojenie to jedno z najbardziej finezyjnych dział w niemieckim tech-tree, doskonała wręcz celność pozwalająca uderzyć w najczulsze punkty wrogich tanków, przy jednoczesnym zachowaniu w miarę przystępnego czasu przeładowania i naprawdę dobrych obrażeń.
Bardzo niska pula punktów życia, podatność na uszkodzenia, zniszczenia modułów, podpalenia i pociski burzące to natomiast bolączka Grille 15, jak i jego poprzedników - linii tzw. glass-cannonów czyli szklanych dział.
Słabe punkty
W przypadku Grille 15 nie będzie konieczne wstawianie raczej żadnych obrazków poglądowych z oznaczonymi weakspotami. Wystarczy stwierdzić wszem i wobec, że pojazd ten nie posiada żadnego pancerza ani perspektywy zrykoszetowania jakichkolwiek wrogich pocisków skierowanych w naszą stronę. Jeśli ktoś wyceluje w nas swoją armatę, liczyć możemy co najwyżej na to, że jest kiepskim strzelcem i spudłuje.
Jak grać Grille 15?
Odpowiedź jest bardzo prosta - ostrożnie jak każdym niszczycielem, tylko podniesione do kwadratu (może nawet do szcześcianu).
Każde wyspotowanie nas przez wroga i każdy wystrzał w naszą stronę to stracone punkty wytrzymałości i nadchodzący dla nas koniec bitwy (chyba, że wróg ma zeza). Doskonałym systemem na wygranie bitwy jest gra na tyłach, dynamiczna zmiana pozycji i gnębienie wroga we wszystkich miejscach gdzie zyskuje on przewagę, najlepiej pozostając niezauważonym. Dobry kamuflaż daje sposobność zaryzykowania i wskoczenia w jakąś wysuniętą pozycję, ataki partyzanckie w bezruchu na spotowanych dla nas przeciwników.
Moduły dodatkowe
Należycie wyszkolona załoga i stosownie dobrane moduły to klucz do zwycięstwa - w przypadku Grille skupmy się jednocześnie na czymś, co pomoże nam pozostać w cieniu (kamuflaż), ale usprawni naszą możność sprawniejszego i szybszego poruszanią się po mapie. Sugeruję kupno siatki maskującej, mechanizm dosyłający do działa i lornetę polową.