Etap 7 - Sanctuary Entrance (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 7 - Sanctuary Entrance
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagany kołek (Stake) |
Nowe elementy wyposażenia | Mroczny kryształ (Dark Crystal) |
Potwory | Lesser Lycanthrope Greater Lycanthrope Cave Troll |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Poziom ten skupia się w głównej mierze na skrupulatnym odnajdywaniu kolejnych fragmentów mrocznego kryształu. Przygotuj się na solidne porcje eksploracji i wspinaczki, choć nie obejdzie się też bez starć z potężnymi bestiami, w tym z aż trzema wielkimi wilkołakami. |
ODNALEZIENIE FRAGMENTÓW KRYSZTAŁU
Etap ten rozpocznie się od filmiku przerywnikowego #1. Dowiesz się, iż w celu dotarcia do miejsca pobytu nowego tytana będziesz musiał odnaleźć cztery fragmenty mrocznego kryształu, takiego samego, którego Claudia użyła wcześniej do pokonania trolla. Po zakończonej rozmowie skieruj się w stronę dolnej części ekranu i skręć w lewo #2.
Wbiegnij po schodach na górę i przeskocz nad niewielką przeszkodą #1. Po chwili zostaniesz zaatakowany przez grupkę małych wilkołaków #2 i pokonanie ich nie powinno Ci przysporzyć większych kłopotów. Nie radzę używać w trakcie walk z wilkołakami srebrnych sztyletów, gdyż te bardzo przydadzą Ci się za kilka minut.
Kontynuuj eksplorację okolicy. Po dotarciu do zawalonej części schodów #1 zbadaj ciało poległego sojusznika, a odnajdziesz zwój (Scroll). Możesz już wspiąć się na wyżej położoną półkę #2.
Skieruj się w lewo. Nie przejmuj się jeżeli ostatnia część półki zawali się pod Tobą, gdyż nie stracisz w ten sposób punktów zdrowia. Ustaw się przy krawędzi, wykonaj skok i w powietrzu skorzystaj z haka #1. Po wylądowaniu w nowym miejscu zajmij się kolejną grupką niewielkich wilkołaków #2.
Po wygranej bitwie KONIECZNIE skieruj się w stronę dolnej części ekranu #1. Odnajdziesz tu mianowicie pierwszy z czterech fragmentów kryształu #2. Podnieś go wciskając prawy trigger. Możesz już skierować się wgłąb ekranu.
Wkrótce dotrzesz do zawalonej części korytarza i tu również musisz skorzystać z posiadanego haka #1. Po wylądowaniu na wyższej platformie skieruj się w stronę dolnej części ekranu. Odnajdziesz tu martwego rycerza #2, a przy nim Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
Udaj się teraz w przeciwną stronę, schodząc po schodach #1 i zeskakując na niższy poziom. Po raz kolejny czeka Cię tu mało wymagający pojedynek z wilkołakami #2.
Zignoruj podświetlaną przez grę prawą krawędź i skieruj się za róg. Dopiero tu zainteresuj się interaktywną krawędzią na prawej ścianie #1. Podciągnij się dwukrotnie do góry, a następnie przesuwaj w lewo, wykonując po drodze kilka skoków #2.
Zatrzymaj się po dotarciu na sam koniec krawędzi #1, ale nie zeskakuj chwilowo na dół. Zamiast tego podciągaj się do góry, co pozwoli Ci dotrzeć do mało widocznej półki #2.
Zainteresuj się oczywiście ciałem rycerza #1, dzięki czemu pozyskasz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Możesz już powrócić do krawędzi i opuścić się na sam dół. Tu tradycyjnie zostaniesz zaatakowany przez grupkę słabych wilkołaków #2.
Po zakończonych walkach skorzystaj z fontanny życia #1, a następnie zabierz drugi fragment mrocznego kryształu #2.
Jeżeli etap ten rozgrywasz po raz drugi, to powinieneś pozostać w tym miejscu. Zbadaj mechanizm po prawej stronie #1. Do wprawienia go w ruch będzie potrzebny Ci kołek (Stake), który można pozyskać w drugim etapie piątego rozdziału gry. Wejdź w interakcję z mechanizmem (prawy trigger) i przygotuj się do zaliczenia czterech scenek QTE. Podniesienie kraty odblokuje Ci dostęp do nowej arki bractwa (Brotherhood Ark) #2. Otwórz ją, a limit przenoszonych sztyletów zostanie po raz kolejny zwiększony.
Powróć teraz do przepaści i przedostań się na drugą stronę #1. Oznacza to, że będziesz się wracał w stronę schodów, z których skorzystałeś by się tu dostać. Skieruj się za róg i zatrzymaj się w miejscu, w którym zaatakowała Cię jedna z poprzednich grup wilkołaków #2.
Ustaw się przy świecącej krawędzi i przystąp do wspinaczki. Gra za chwili poinformuje Cię o możliwości skorzystania z interaktywnego zaczepu #1. Użyj haka i zacznij powoli przesuwać się do góry. Zatrzymaj się w miejscu, w którym gra na lewej ścianie zaznaczy nowy interaktywny zaczep #2.
Jak możesz się łatwo domyślić, musisz odbić się od ściany (X lub Y), wykonać skok (A) #1 i w powietrzu złapać się nowego zaczepu (prawy trigger). Teraz musisz biegać po ścianie, wychylając gałkę analogową na przemian w lewo i w prawo. Puść się w pobliżu prawej krawędzi, do której musisz doskoczyć #2.
Przesuwaj się cały czas w prawo, wykonując po drodze pojedynczy skok #1. Po dotarciu do muru opuść się na niżej położoną skalną półkę. Biegnij teraz w prawo, ignorując zawalające się za Tobą elementy konstrukcji. Wykonaj skok w stronę mniejszej i zarazem bezpiecznej skalnej półki #2.