Etap 1 - Veros Woods (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział V
Etap 1 - Veros Woods
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 2 klejnoty życia (Life Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Goblin Small Troll Chupacabras Warthog |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap nie jest szczególnie wymagający, chociaż spotkasz kolejną czupakabrę i w rezultacie znaczną część poziomu będziesz musiał przechodzić bez reliktów i bez możliwości korzystania z magii. Nie zapomnij po odzyskaniu wszystkich mocy powrócić do tych miejsc, których zbadanie jest możliwe jedynie dzięki specjalnym umiejętnościom. |
PRZEPRAWA PRZEZ LAS
Po obejrzeniu krótkiej scenki przerywnikowej skieruj się wgłąb lasu. Już po kilku chwilach zaatakuje Cię grupka goblinów #1. Jako że z goblinami nie walczyłeś od dłuższego czasu, warto sobie przypomnieć, iż używają one granatów, których należy unikać oraz które można odrzucać. Po zakończonej bitwie możesz zbadać lewą ścieżkę, odnajdując artefakt skrywający wróżki #2.
Powróć na główną ścieżkę i podążaj prosto. Tym razem rozglądaj się za prawą odnogą. Ustaw się przy ścianie, uaktywnij magię cienia #1, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową w górę. Po przebiciu się przez mur zabierz fragment kryształu i zbadaj ciało poległego sojusznika #2, przy którym odnajdziesz Life Gem (Klejnot życia).
Powróć po raz kolejny na główną ścieżkę. Po kilku chwilach spotkasz kolejną czupakabrę #1, która odbierze Ci niestety relikty oraz magiczne moce. Co więcej, zmuszony zostaniesz do przystąpienia do bitwy z przebywającymi w tym obozie goblinami. Jako że czupakabra nie ukradła Ci haka, zdecydowanie polecam wykorzystywać ten gadżet do eliminowania goblinów #2. Przemawiają za tym dwie rzeczy - nie możesz zostać zraniony podczas dobijania goblina, a pokonywane potwory będą często pozostawiały po sobie nadające się do odrzucenia granaty.
POŚCIG ZA CZUPAKABRĄ
Po zlikwidowaniu wszystkich goblinów wybierz prawą ścieżkę #1. Wkrótce dotrzesz do rozwidlenia i powinieneś wybrać lewą ścieżkę. Zwróć uwagę na mur, którego chwilowo nie możesz niestety przebić (musisz najpierw odzyskać wszystkie moce), a następnie skorzystaj z odnalezionej kawałek dalej fontanny życia #2.
Na prawo od miejsca, w którym zbiegają się obie ścieżki jest jeszcze jeden murek i również warto go sobie zapamiętać. Kontynuuj przemarsz #1. Po kilku chwilach dotrzesz do nowego obozu goblinów zlokalizowanego tuż przy wielkiej drewnianej bramie #2. Przystąp do atakowania potworów i podobnie jak wcześniej pomagaj sobie opcją ich chwytania.
Wkrótce sprawy się skomplikują, a to dlatego, że w obozie pojawi się Warthog. Jako że nie możesz korzystać z magii, w trakcie pojedynku z tą bestią musisz wykorzystywać najsilniejsze dostępne standardowe ataki #1. Walcz tak długo aż jeździec Warthoga zostanie zrzucony, a sama bestia zostanie osłabiona #2. W dobrze znany sposób musisz ją teraz dosiąść.
Rozpraw się z pozostałymi goblinami, a następnie rozpędź Warthoga, dwukrotnie uderzając w drewnianą bramę #1. Po jej zniszczeniu uduś bestię i przystąp do dalszej eksploracji lasów. Po obejrzeniu krótkiej scenki z udziałem czupakabry wylecz się z pomocą pobliskiej fontanny życia #2.
Kawałek dalej natrafisz na martwego rycerza #1. Zbadaj jego ciało, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Pozostań w tym miejscu i przystąp do wspinaczki #2, początkowo chwytając się górnych krawędzi, a następnie przesuwając w lewo.
Kontynuuj wspinaczkę do momentu gdy będziesz mógł wspiąć się na znajdującą się tu skalną półkę #1. Ustaw się teraz w pokazanym na drugim screenie miejscu #2, a więc na prawo od półki, na której stoi czupakabra. Upewnij się jednocześnie, że dysponujesz co najmniej jedną wróżką. Jeżeli nie posiadasz żadnych wróżek to zniszcz okoliczne skrzynie i beczki w ich poszukiwaniu.
Wybierz z inwentarza wróżki i wyślij co najmniej jedną z nich w stronę czupakabry celem odwrócenia uwagi potwora #1.Dopiero po ogłuszeniu czupakabry wykonaj skok w stronę półki, na której się znajduje #2.
Szybko podbiegnij do ogłuszonej czupakabry #1 i wciśnij prawy trigger w celu odzyskania skradzionego ekwipunku. Korzystając z okazji skieruj się do niewielkiej jaskini, która znajdowała się za plecami czupakabry. Odnajdziesz tu fontannę magii oraz martwego rycerza przechowującego nowy Scroll (Zwój) #2.