Etap 7 - Castle Sewers (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
ROZPRAWIENIE SIĘ ZE SZKIELETAMI
![]() | ![]() |
Gra wyświetli teraz scenkę przerywnikową #1, informując Cię tym samym o konieczności stoczenia pierwszej walki ze szkieletami. Wbrew pozorom nie będzie łatwo, gdyż szkielety są wytrzymałe i mogą zadawać spore obrażenia. Tradycyjnie już wykonuj dużą liczbę uskoków, gdyż szkielety będą wyprowadzały większość ataków w zwarciu #2.
![]() | ![]() |
Uważaj też na zdolność szkieletów, polegającą na wytwarzaniu czegoś w rodzaju trąby powietrznej #1. Nie pozwól na to żeby bohater znalazł się w jej zasięgu, bo można wtedy stracić dużo punktów zdrowia. Jeśli chodzi o atakowanie szkieletów, musisz polegać przede wszystkim na szybkich i odpowiednio silnych atakach, które w początkowej fazie rozgrywki powinny mieć charakter obszarowy #2. Dobrze jest wspomagać się magią, zwłaszcza że niedawno miałeś okazję zregenerować oba paski energii magicznej.
![]() | ![]() |
Za każdym razem gdy uda Ci się pokonać jakiś szkielet jego kości rozsypią się po ziemi #1. Nie oznacza to niestety końca walki, gdyż taki szkielet może po chwili powrócić do życia. Rozwiązaniem sytuacji jest rozbicie kości i polecam tu ataki Earthquake Punch (przytrzymanie lewego triggera + Y) #2 lub Guillotine (przytrzymanie w powietrzu X). Na szczęście nawet jeśli dany szkielet powróci do życia, to po powtórnym wyczerpaniu jego paska zdrowia zginie już na dobre.
WYDOSTANIE SIĘ Z KANAŁÓW
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich trzech szkieletów ponownie wejdź w interakcję z tutejszym mechanizmem #1, doprowadzając do podniesienia widocznej na dole nowej kraty. Po wykonaniu tej akcji powróć na mostek i zeskocz na niższą półkę. Tym razem skorzystaj z odblokowanego znacznie wcześniej górnego przejścia #2.
![]() | ![]() |
Zauważ, że znalazłeś się w pomieszczeniu z trującą mgłą #1. W celu bezpiecznego dotarcia na lewą półkę wykonaj rozbieg z pomocą sprintu, a następnie skok #2.
![]() | ![]() |
Skieruj się tu w stronę dolnej części ekranu, a odnajdziesz pojemnik zawierający buteleczki z wodą święconą oraz martwego sojusznika. Zbadaj jego ciało #1, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Dopiero teraz powróć na górną półkę i skorzystaj z przejścia prowadzącego do ostatniej sekcji kanałów #2.
![]() | ![]() |
Otwórz tu nowy pojemnik #1, dzięki czemu pozyskasz potrzebne Ci do rozwiązania kolejnej zagadki srebrne sztylety. Ustaw się teraz przy lewym przycisku i wciśnij go z pomocą mrocznej rękawicy (przytrzymaj lewy trigger oraz X) #2. Poświęć chwilę na zbadanie reakcji na wciśnięcie przycisku - doprowadza to do chwilowego usunięcia kolców z pobliskiego korytarza.
![]() | ![]() |
Ponownie wciśnij duży przycisk i tym razem przygotuj się do wykonania sprintu #1. Niezwykle istotne jest to żeby właśnie sprintować, gdyż w przeciwnym wypadku nie zdążysz uciec przed kolcami. Zatrzymaj się przy bramie, która zamknie Ci się dosłownie przed nosem #2.
![]() | ![]() |
Obróć się w stronę przycisku (tego na drugim końcu korytarza), wybierz z inwentarza srebrne sztylety i uaktywnij magię cienia #1. Wyrzuć teraz jeden ze sztyletów (przycisk B) i zauważ, że przybrał on formę ognistego pocisku #2. Sztylet powinien trafić w używany niedawno duży przycisk, doprowadzając tym samym do podniesienia się kraty i zaliczenia zagadki.
![]() | ![]() |
Możesz już wejść do nowo odblokowanej wielkiej studni #1. Zbliż się tu do muru, a gra nad Tobą powinna uaktywnić nowy interaktywny zaczep #2. Skorzystaj tu oczywiście z haka, a po krótkiej wspinaczce doprowadzisz do zakończenia tego etapu i tym samym całego piątego rozdziału gry.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:

W celu zaliczenia wyzwania musisz zabić wszystkie trzy szkielety, nie niszcząc jednocześnie używanych przez nich tarcz. Nie musisz na szczęście przesadnie kombinować, a to dlatego, że wystarczy skorzystać z mrocznego kryształu (powyższy screen). Doprowadzi to do natychmiastowego zlikwidowania wszystkich szkieletów i jednocześnie wypełnienia założeń tego wyzwania.