Etap 3 - Olrox (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 3 - Olrox
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 1 zwój (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Brak |
Bossowie | Commander Olrox |
Krótkie podsumowanie | Etap ten składa się przede wszystkim z pojedynku z nowym wampirzym bossem. Na szczęście tylko na pierwszy rzut oka sprawia on wrażenie trudnego do pokonania. Już po poznaniu wszystkich jego ruchów jego eliminacja nie powinna okazać się kłopotliwa. Oprócz tego do rozwiązania będzie niezbyt skomplikowana zagadka związana z pokonaniem swego rodzaju labiryntu. |
POJEDYNEK Z BOSSEM - FAZA 1
Poziom ten rozpocznie się od krótkiego filmowego wprowadzenia #1, po zakończeniu którego przystąpisz do pojedynku z komandorem Olroxem #2.
Zacznijmy oczywiście od prześledzenia ataków bossa. Olrox lubi przede wszystkim wyprowadzać dwa szybkie ataki w walce wręcz #1. Musisz także uważać na momenty gdy błyskawicznie teleportuje się z jednego miejsca w drugie #2, gdyż każda taka akcja zakończy się dwoma bardzo szybkimi ciosami w jego wykonaniu. W obu przypadkach jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wykonywanie uników do momentu gdy boss wykona ostatni cios w danej serii.
Oprócz tego musisz uważać na dwa inne rodzaje ataków. Olrox co jakiś czas będzie rzucał w Ciebie swoimi dwoma ognistymi ostrzami #1, których niestety w przeciwieństwie do bestii spotkanej w wiosce we wcześniejszej fazie gry nie będziesz mógł odrzucać. Są one natomiast dobrym momentem na zbliżenie się do bossa z boku. Oprócz tego musisz być gotowy na szybkie wciskanie wyznaczonego przycisku, gdyż zbytnie zbliżenie się do Olroxa może zaowocować złapaniem głównego bohatera i próbą jego ugryzienia #2.
Bossa atakuj przede wszystkim wtedy gdy spudłuje z wyprowadzeniem ataku #1 lub gdy będzie rzucał w Ciebie ostrzami #2. W obu przypadkach będziesz sobie mógł pozwolić na wyprowadzenie co najmniej kilku silnych uderzeń. Warto też dbać o podtrzymywanie paska Combat Focus, dzięki czemu kolejne ataki będą doprowadzały do "wyrzucania" przez bossa kul energii.
Walcz z Orloxem tak długo aż straci niemal cały pasek zdrowia #1. Gra wyświetli wtedy cut-scenkę informującą Cię o tym, że boss będzie chciał się pożywić na jednym z przetrzymywanych tu potworów #2. Awansujesz tym samym do drugiej fazy pojedynku, która wymusi na Tobie nieznaczną zmianę taktyki działania.
POJEDYNEK Z BOSSEM - FAZA 2
Pierwszą rzeczą o jakiej powinieneś wiedzieć jest to, że atakowanie bossa podczas gry ten się pożywia jest bardzo wskazane. Możesz do niego podbiec i w trybie magii cienia zadać mu parę ciosów #1, aczkolwiek sprawdzą się również buteleczki z wodą świeconą #2 oraz sztylety (najlepiej ich ognista odmiana).
Po tym jak udało Ci się bossa odciągnąć od przetrzymywanej ofiary KONIECZNIE się nią zajmij, wyprowadzając serię ciosów #1. Jest to niezwykle istotne, gdyż tylko w taki sposób zagwarantujesz sobie to, że Olrox w przyszłości nie będzie się mógł w tym punkcie zregenerować. Po udanej akcji przystąp do atakowania bossa #2, którego pasek zdrowia zostanie na szczęście tylko nieznacznie zregenerowany.
Opisane powyżej czynności będziesz musiał powtórzyć jeszcze co najmniej trzy razy. Za każdym razem gdy wyczerpiesz pasek zdrowia Olroxa gra oddali kamerę #1 i wskaże Ci miejsce, w którym będzie chciał przystąpić do regeneracji. Atakuj wtedy Olroxa #2 i po odpędzeniu go od punktu regeneracji zabij potwora, na którym się pożywiał. Jeżeli nie zdążysz wykonać na czas tego ostatniego kroku, to nie przegrasz walki, ale będzie ona trwała o jedną "turę" dłużej.
Olroxa będziesz mógł na dobre pozbyć się dopiero wtedy gdy zlikwidujesz wszystkie cztery potwory, na których się pożywiał. Atakuj Olroxa do momentu aż wyczerpany zostanie jego pasek zdrowia #1. Boss powinien zostać teraz podświetlony #2 i musisz oczywiście do niego podbiec, wciskając szybko prawy trigger.
Ostateczne rozprawienie się z Olroxem nie powinno Ci sprawić wielkich kłopotów, aczkolwiek konieczne będzie zaliczenie w dość równych odstępach czasu trzech scenek QTE #1 #2 #3. Zauważ, że krew potwora spłynęła na posadzkę #4, co posłuży Ci do rozwiązania nowej zagadki.