Etap 1 - Mountain Fortress (1) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział IV
Etap 1 - Mountain Fortress
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagany kołek (Stake) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Small Troll Cave Troll Chupacabras |
Bossowie | Ogre |
Krótkie podsumowanie | To stosunkowo długi etap, w trakcie rozgrywania którego czeka Cię dość dużo walk, eksploracji oraz wykonywania akrobacji. W okolicy rozmieszczonych jest także wiele sekretów, tak więc warto podążać zgodnie z poniższym opisem przejścia. Jednym z najważniejszych momentów tego poziomu jest spotkanie z wielkim ogrem, przy czym pokonanie tego bossa nie będzie bardzo trudne. |
DOTARCIE DO FORTECY
Etap ten rozpocznie się od krótkiej scenki przerywnikowej #1, z której dowiesz się gdzie się znalazłeś, a także, że musisz pokonać wiedźmę zamieszkującą pobliską fortecę. Ruszaj w prawo #2, podążając do celu jedyną dostępną ścieżką.
Po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się nowa fontanna energii magicznej #1 i warto z niej oczywiście skorzystać. Możesz kontynuować przeprawę. Po tym jak pojawią się kruki rozejrzyj się po swojej lewej stronie. Odnajdziesz tu ciało poległego członka bractwa #2, a przy nim Scroll (Zwój).
Podejdź teraz do znajdującej się kawałek dalej bramy #1. W celu przebicia się przez bramę musisz skorzystać z umiejętności Shoulder Charge powiązanej z pozyskanymi niedawno cyklonowymi butami. Zacznij od uaktywnienia magii cienia #2.
Przytrzymaj teraz lewy trigger i zaczekaj aż wokół głównego bohatera pojawi się płomienny okrąg #1. Możesz już wychylić lewą gałkę analogową w stronę bramy (najprawdopodobniej w górę), dzięki czemu pomyślnie się przez nią przebijesz #2.
PRZEPRAWA PRZEZ FORTECĘ
Skieruj się tu prosto. Po chwili dotrzesz do rozwidlenia dróg #1 i w pierwszej kolejności powinieneś zbadać prawą odnogę. Za rogiem odnajdziesz kolejnego martwego rycerza #2. Zbadaj jego ciało, a pozyskasz Life Gem (Klejnot życia).
Powróć do rozwidlenia i tym razem wybierz lewą odnogę. Zatrzymaj się po dotarciu do krawędzi #1, gdzie musisz się oczywiście opuścić. Opuść się po raz drugi i przesuwaj się w lewo, wykonując po drodze jeden skok #2.
Nadal przesuwaj się w lewo, a dotrzesz do miejsca, w którym bohater odchyli się za siebie #1, sygnalizując chęć przeskoczenia na wyżej położoną półkę. Ruszaj prosto, a po chwili zostaniesz zaatakowany przez grupkę trolli #2. Ich pokonanie będzie oczywiście bardzo łatwe, tak więc nie warto marnować ani energii magicznej ani dodatkowego wyposażenia.
Fragment tutejszego mostu jest niestety zniszczony, tak więc musisz ponownie skorzystać ze zdobytych niedawno butów. Wychyl gałkę analogową dwukrotnie w górę w celu uaktywnienia opcji sprintu #1 i wciśnij w odpowiednim momencie przycisk skoku #2.
Po wylądowaniu pozostań w tym miejscu i zajmij się zlikwidowaniem nowych małych trolli, które się tu wkrótce pojawią #1. Zbadaj teraz prawą ścianę, a powinieneś zauważyć, iż będzie ją można zburzyć, ponownie korzystając z cyklonowych butów. Uaktywnij magię cienia, a następnie przytrzymaj lewy trigger #2.
Wychyl teraz gałkę analogową w prawo, a główny bohater powinien przebić się przez ścianę #1. Możesz już zbadać ciało poległego kolegi #2, przy którym odnajdziesz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia).
Dla odmiany skieruj się teraz w lewo. Ustaw się przy krawędzi i w odpowiednim miejscu skorzystaj z haka #1. POZOSTAŃ teraz w tym miejscu, podciągając się na łańcuchu. Po tym jak chwycisz się krawędzi przesuń się w prawo, a gra powinna odblokować nowy interaktywny zaczep #2. Złap się go z użyciem haka.
Także i w tym przypadku powinieneś kierować się ku górze. Po dotarciu do celu przesuń się w lewo #1, a będziesz mógł wdrapać się na niewielką skalną półkę. Zabierz tu mroczny kryształ oraz zbadaj ciało nowego rycerza #2, odnajdując Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
Musisz teraz powrócić na dół. Opuść się więc, przesuń w prawo i chwyć wyżej położonego zaczepu #1. Zjedź na dół. Zadbaj o to żeby główny bohater chwycił się wykorzystywanej wcześniej krawędzi #2, przesuń się w lewo i użyj haka na dolnym zaczepie.
Dopiero teraz zacznij biegać po ścianie, wychylając gałkę analogową na przemian w lewo i w prawo. Puść się gdy będziesz nad lewą skalną półką #1. Podążaj tutaj jedyną dostępną ścieżką. Wkrótce dotrzesz do nowej przepaści. Musisz tu w dobrze poznany już sposób uaktywnić opcję sprintu #2, a następnie w odpowiednim momencie wykonać skok.
Ruszaj po schodach na górę. Przy zniszczonym wejściu do fortecy odnajdziesz martwego rycerza przechowującego Scroll (Zwój) #1. Skieruj się teraz w lewo, przystępując w tym miejscu do wspinaczki #2. Najpierw przesuwaj się ku górze, a następnie w lewo.