Etap 2 - Wygol Village (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Przytrzymaj lewy trigger oraz X i zaczekaj aż mroczna rękawica zostanie w pełni naładowana #1. Puść oba przyciski, co powinno zaowocować przesunięciem statuy w okolice otworu, z którego wychodzą potwory. Szybko ustaw się teraz po drugiej stronie otworu i użyj haka na statule #2.
Podobnie jak wcześniej, musisz poprosić Zobeka o pomoc (przycisk Y), a następnie rytmicznie wciskać przycisk X #1. Zaczekaj aż gra wyświetli na ekranie informację o możliwości ponownego wciśnięcia przycisku Y i skorzystaj z tej szansy w celu zablokowania drugiej jamy #2.
Do zablokowania pozostała jeszcze tylko jedna dziura w górnej części cmentarza i najprawdopodobniej będziesz tu musiał wszystkie czynności wykonać w dwóch turach. Zacznij oczywiście od wyeliminowania nowych ghuli #1. Po zakończonych walkach zbadaj gruzy po prawej stronie, a przy ciele rycerza odnajdziesz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia) #2.
Zlokalizuj teraz mniej wytrzymały fragment ściany lewego budynku #1. Ustaw się tam, uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową do góry. Po przebiciu się do wnętrza budynku skorzystaj z fontanny magii #2. Dobrze byłoby też rozprawić się z nowymi ghulami, które zapewne w międzyczasie wyjdą na powierzchnię.
Po zlikwidowaniu potworów powtórnie skieruj się do wnętrza budynku i z użyciem mrocznej rękawicy (lewy trigger + X) popchnij nową statuę #1. Wyjdź teraz na zewnątrz, ustaw się na wprost od statuy #2 i użyj haka.
Po raz kolejny musisz poprosić Zobeka o pomoc, następnie rytmicznie wciskać przycisk X #1 i na koniec wcisnąć Y, co doprowadzi do zablokowania ostatniej trzeciej dziury #2.
DOTARCIE DO KATAKUMB
Podejdź teraz do bramy głównej cmentarzyska. Uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową w stronę bramy #1, dzięki czemu się stąd wydostaniesz. Rozejrzyj się na chwilę po okolicy. Po lewej stronie znajduje się fontanna życia #2.
Po prawej stronie odnajdziesz natomiast martwego rycerza, a przy nim Scroll (Zwój) #1. Dopiero teraz skieruj się do wnętrza mauzoleum #2 i podejdź do ołtarza. Spowoduje to wyświetlenie cut-scenki, w trakcie której pozyskasz nowy element wyposażenia - kołek (Stake).
Użyj nowo pozyskanego kołka na znajdującym się tu mechaniźmie #1, zaliczając kilka scenek QTE w celu podniesienia kraty. Skieruj się do nowo odblokowanego wyjścia #2, a po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym gra zakończy ten poziom.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz nie pozwolić Zobekowi na zabicie żadnego z ghuli spotkanych na cmentarzysku. Początkowo może Ci się wydawać, że będzie to trudne do zrealizowania, ale tak naprawdę wyzwanie to jest bardzo proste. Zauważ mianowicie, że za każdym razem gdy złapiesz jakiegoś ghula (powyższy screen) wokół Ciebie ustaną na kilka chwil wszelkie walki. Nie musisz się dzięki temu obawiać tego, że Zobek w międzyczasie mógłby zlikwidować jakiegoś potwora. Zabijaj w taki właśnie sposób wszystkie wyłażące z dziur ghule, a pomyślnie zaliczysz wyzwanie.