Etap 5 - Agharta (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 5 - Agharta
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 2 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagana mroczna rękawica (Dark Gauntlet) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Lesser Lycanthrope Warg Small Troll Cave Troll |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle poprzednich. Także i tym razem będziesz staczał dość liczne walki, jak również dosiadał potężnych bestii celem docierania w pozornie niedostępne miejsca, Troszeczkę zagubić można się w pierwszej części miasta, tak więc proponuję podążać zgodnie z opisem, dzięki czemu odnalezienie wszystkich sekretów nie będzie stanowiło problemu. |
PODĄŻANIE ŚLADAMI DZIEWCZYNY
Etap ten rozpocznie się od bardzo efektownej scenki przerywnikowej, w trakcie której młoda dziewczyna #1 użyje mrocznego kryształu do rozprawienia się z wielkim jaskiniowym trollem #2. Na marginesie dodam, że podobny kryształ w niedalekiej przyszłości znajdzie się również w Twoim posiadaniu.
Jeżeli podejdziesz do widocznej w oddali przepaści #1, to zostaniesz poinformowany o konieczności odnalezienia innej drogi. Udaj się więc na dół i w prawo, kierując się w stronę schodów #2.
Ustaw się przy przepaści #1. Musisz tu wykonać skok i w powietrzu wcisnąć szybko prawy trigger, dzięki czemu główny bohater złapie się interaktywnego zaczepu. Pozwoli Ci to bezpiecznie wylądować po drugiej stronie #2.
Po wylądowaniu zbadaj zlokalizowane po lewej stronie ciało rycerza #1, a pozyskasz w ten sposób nowy Scroll (Zwój). Rozpraw się teraz z niewielką grupką małych trolli, z czym nie powinno być większych problemów. Po skończonej bitwie skieruj się w lewo, korzystając ze schodów #2.
Udaj się w stronę dolnej części ekranu, a przy lewej ścianie odnajdziesz kolejnego martwego rycerza #1 i drugi dla tego etapu Scroll (Zwój). Powróć do miejsca, w którym walczyłeś z trollami i tym razem skieruj się prosto #2.
Zejdź po schodach i przygotuj się do stoczenia walki z niewielką grupką wilkołaków #1. Także i w tym przypadku łatwo odniesiesz zwycięstwo, aczkolwiek nie powinieneś marnować na te wilkołaki posiadanych sztyletów. Po wygranej bitwie skieruj się wgłąb ekranu i skręć w prawo #2.
Zejdź w tym miejscu po schodach #1. Po znalezieniu się na dole trzymaj się lewej ściany, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do nowego martwego rycerza #2. Zbadaj jego ciało, a pozyskasz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia).
Jeżeli etap ten zaliczasz po raz drugi i dysponujesz już mroczną rękawicą, to powinieneś skierować się w stronę przejścia zlokalizowanego na prawo od martwego rycerza #1. Tu do zlikwidowania będzie grupka wilkołaków #2.
Po zakończonych walkach odszukaj interaktywną statuę i ustaw się przy niej #1. W celu przesunięcia statuy musisz dysponować mroczną rękawicą (Dark Gauntlet), która jest przyznawana po zakończeniu drugiego rozdziału gry. Musisz użyć ataku o nazwie Tremor Punch, a więc przytrzymać jednocześnie lewy trigger oraz przycisk X. Przytrzymuj oba przyciski tak długo aż rękawica zacznie świecić na czerwono #2.
Puść lewy trigger oraz X, a główny bohater powinien wykonać atak, dzięki któremu statua zostanie przesunięta #1. Wejdź do środka. Po lewej stronie odnajdziesz nową arkę bractwa (Brotherhood Ark) #2. Otwarcie arki doprowadzi do zwiększenia limitu przenoszonych srebrnych sztyletów.
W celu kontynuowania głównego zadania musisz powrócić do miejsca, w którym po raz pierwszy walczyłeś z wilkołakami, a więc wyjść po schodach na górę i skierować się w stronę dolnej części ekranu #1 (po drodze możesz wpaść na nowe potwory). Kieruj się cały czas na dół, a następnie skręć w prawo. Pozwoli Ci to dotrzeć do miejsca, w którym możliwe będzie skorzystanie z haka #2.
Po znalezieniu się na niewielkiej arenie podejdź do oznaczonego przez grę drewnianego elementu przy przepaści #1 i wciśnij prawy trigger żeby go zbadać. Powinno to doprowadzić do pojawienia się w tym miejscu Warga, czyli odmiany wilkołaka, z którą miałeś już wcześniej do czynienia #2.
W trakcie pojedynku pamiętaj oczywiście o unikaniu szarży w wykonaniu Warga, wykonując umiejętnie uskoki. Stosuj najpotężniejsze dostępne rodzaje ataków #1 i bądź gotowy do rytmicznego wciskania wskazanego przycisku w sytuacji gdy zostaniesz przez bestię powalony na ziemię #2.
Walcz tak długo aż Warg zostanie osłabiony #1. W doskonale znany Ci już sposób musisz wskoczyć na bestię (prawy trigger) i ją ujarzmić (scenka QTE). Zapoznaj się z nowym wpisem w dzienniku głównego bohatera, opisującym szczegóły sterowania. Zgodnie z otrzymaną instrukcją, wychyl gałkę analogową dwukrotnie w górę, dzięki czemu bestia zacznie biec w stronę widocznej w oddali przepaści #2.