Etap 1 - Titan Graveyard (1) | Rozdział 10 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział X
Etap 1 - Titan Graveyard
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Creeping Corpse Skeleton Warrior Creeping Coffin |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | W trakcie rozgrywania tego poziomu czekają Cię walki z dwoma nowymi typami potworów, przy czym ich eliminacja nie będzie bardzo trudna. Dodatkowo będziesz musiał wykonać całkiem sporą liczbę precyzyjnych skoków, które w przypadku niepowodzenia zakończą się wylądowaniem w trującej mgle. |
WYDOSTANIE SIĘ NA POWIERZCHNIĘ
Etap ten rozpoczniesz w słabo oświetlonej podziemnej lokacji i Twoim dążeniem będzie oczywiście wydostanie się na powierzchnię. Zacznij od wykonania skoku #1. Skieruj się następnie w lewo i wykonaj przy ścianie podwójny skok celem złapania się interaktywnej krawędzi #2.
Podciągnij się i następnie dwukrotnie przeskocz w prawo #1. Przesuwaj się teraz ku górze, a gra po chwili powinna oddalić kamerę, sygnalizując możliwość złapania się nowego interaktywnego zaczepu #2. Wciśnij oczywiście prawy trigger żeby tego dokonać.
Główny bohater automatycznie rozbuja się na łańcuchu i złapie się nowej krawędzi. Możesz już przesuwać się w prawo, pokonując po drodze narożnik #1. Kontynuuj wspinaczkę, przemieszczając się na przemian w górę i w prawo. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym nad Tobą uaktywniony zostanie nowy zaczep #2.
Skorzystaj z zaczepu w celu dotarcia do wyżej położonej krawędzi. Przesuń się tu w lewo i zaczekaj aż za Twoimi plecami pokazany zostanie nowy interaktywny zaczep #1. Złap się go i kontynuuj wspinaczkę #2. Tym razem będziesz na przemian przemieszczał się do góry i w lewo.
Zatrzymaj się w miejscu, w którym główny bohater odchyli się za siebie #1 i wciśnij przycisk skoku. Tu przesuń się w lewo, a następnie kieruj się ku górze #2. Na powierzchnię wyjdziesz już po kilku chwilach.
ODNALEZIENIE I UŻYCIE PIERWSZEJ RUNY TYTANA
Po znalezieniu się na powierzchni biegnij prosto #1. Gra po chwili wyświetli krótką cut-scenkę, w trakcie której będziesz miał okazję przyjrzeć się całej tej okolicy #2.
Podejdź do krawędzi półki #1 i dwukrotnie się opuść. Przesuń się teraz w prawo, dzięki czemu znajdziesz się przy nowym interaktywnym zaczepie #2. Zjedź po łańcuchu na niższy poziom.
Po wylądowaniu na niewielkiej skalnej półce wykonaj skok w stronę pobliskiej krawędzi #1. Przesuń się teraz w lewo, dzięki czemu znajdziesz się przy drugim interaktywnym zaczepie #2. Tym razem zjedziesz już na sam dół.
Na początek skieruj się w prawo. Odszukaj tu martwego rycerza #1, który będzie miał przy sobie Scroll (Zwój). Udaj się teraz wgłąb ekranu i zatrzymaj się w pokazanym na drugim screenie miejscu #2. Zauważ, że w okolicy jest mnóstwo trującej mgły, tak więc wszystkie kolejne skoki będziesz musiał bezbłędnie wykonywać.
Zacznij od wykonania podwójnego skoku (najlepiej z rozpędu) w stronę niewielkiej wysepki #1. Ponownie wykonaj podwójny skok, tym razem mierząc w znacznie większy skrawek lądu po lewej stronie #2.
Po raz pierwszy zaatakowany tu zostaniesz przez potwory zwące się Creeping Corpse. Same w sobie nie są one na szczęście trudnymi przeciwnikami i dopiero nieco później wpadniesz na ich silniejszą mutację. Do eliminacji tych potworów możesz używać buteleczek z wodą święconą #1, ale sprawdza się również metoda z łapaniem ich z pomocą haka #2, gdyż zaliczenie scenki QTE pozwala na wykonanie natychmiastowej egzekucji.
Niestety w walce tej wezmą udział również ożywione szkielety #1 i radziłbym się nimi zająć dopiero po zlikwidowaniu wszystkich truposzaków. W trakcie potyczek ze szkieletami nie zapominaj oczywiście o rozbijaniu ich kości. Po wygranej bitwie rozejrzyj się po okolicy, a w pokazanym na drugim screenie miejscu #2 odnajdziesz nowego martwego rycerza. Ma on przy sobie Scroll (Zwój).
Skieruj się teraz w lewo, przeskakując na wyżej położone półki #1. Po kilkusekundowej wędrówce dotrzesz do miejsca, w którym będziesz mógł zeskoczyć do słabo oświetlonego obszaru #2. Odnajdziesz tam martwego sojusznika i Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
Zauważ, że aby powrócić do poprzedniej lokacji musisz skorzystać z serafinowych ramion w celu wykonania podwójnego skoku #1. Musisz teraz powrócić do obszaru, do którego dotarłeś niedługo po wydostaniu się na powierzchnię. Biegnij więc w prawo, ponownie wykonując podwójny skok w celu wylądowania na niewielkiej wysepce #2.
Po raz kolejny wykonaj podwójny skok #1, tym razem w celu dotarcia do wspomnianej powyżej lokacji. Podejdź kawałek w prawo, a powinieneś znaleźć się w pokazanym na drugim screenie miejscu #2. Przystąp tu do sprintu.