Etap 3 - Abbey Catacombs (3) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
ROZWIĄZANIE ZAGADKI
Do rozwiązania jest tutaj zagadka, przy czym jest ona prostsza niż mogłoby się wydawać. Całość mianowicie polega na wykorzystywaniu portalu znajdującego się w jednym ze słabo oświetlonych korytarzy #1, który będzie Cię przenosił do świecącej się runy #2. Cała zabawa będzie polegała na zmienianiu miejsca pojawiania się świecącej runy, tak by docierać w pozornie niedostępne miejsca.
Zacznij od dokładnego zbadania okolicy, gdyż odnajdziesz tu dwa sekrety. Na początek odszukaj martwego rycerza w jednym z nieoświetlonych korytarzy w górnej części ekranu #1. Będzie on przechowywał Scroll (Zwój). Następnie rozejrzyj się po głównej części dziedzińca. Także i tu natrafisz na martwego sojusznika, który ma przy sobie Scroll (Zwój) #2.
Skieruj się teraz w stronę wschodniej części dziedzińca i odszukaj mniej wytrzymały fragment ściany #1. Uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową w stronę ściany, dzięki czemu przebijesz się na drugą stronę. Podnieś odnaleziony tu nowy drewniany element mechanizmu #2.
Przenieś drewniany element na dziedziniec i zamontuj go w centralnym mechaniźmie #1. Wykonanie tej akcji doprowadzi niestety do pojawienia się w okolicy dwóch dziur, z których będą wychodziły ghule. Dodatkowo wkrótce zjawią się tu nowe wampiry #2.
Przystąp do atakowania potworów, rozprawiając się ze wszystkimi ghulami i wampirami #1. Nie licz jednak na to, że będziesz miał spokój, gdyż nowe ghule będą wychodziły z dziur w dość regularnych odstępach czasu. Nie możesz sobie więc pozwolić na przestoje. Podejdź do centralnego mechanizmu i wejdź z nim w interakcję. Aktualnie powinien on być zwrócony w zachodnią stronę #2.
Przesuwaj mechanizm w prawo aż będzie on wskazywał północ (runa pojawi się za zabarykadowanym przejściem) #1. Wciśnij szybko Y żeby poprosić Zobeka o przytrzymanie mechanizmu. Biegnij teraz w prawo i następnie skręć w stronę dolnej części ekranu #2.
Udaj się teraz w lewo i szybko zbliż się do znajdującego się tu portalu #1. Jeżeli wszystko poprawnie zostało wykonane, to zostaniesz przeteleportowany do północnej części dziedzińca #2. Zbadaj leżące tu ciało, a odnajdziesz Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
Musisz teraz szybko powrócić do centralnej części dziedzińca, a to dlatego, że Zobek jest już prawdopodobnie atakowany przez ghule. Zbadaj obszar po prawej stronie i zauważ, że będziesz tu mógł przystąpić do wspinaczki #1. Po znalezieniu się na górze przeskocz w prawo #2. Powróć na dziedziniec i rozpraw się ze wszystkimi potworami, które w międzyczasie się tu pojawiły.
Ponownie skorzystaj z centralnego mechanizmu. Przesuwaj go w prawo tak długo aż będzie wskazywał wschodni korytarz (runa pojawi się za kratą) #1. Wciśnij Y i poproś Zobeka o pomoc, a następnie szybko skieruj się do portalu (tego samego co wcześniej) #2.
Po tym jak zostaniesz przeteleportowany skorzystaj z fontanny życia, a następnie zbadaj ciało rycerza #1, dzięki czemu zdobędziesz Scroll (Zwój). W celu wydostania się z tego miejsca musisz użyć kołka na interaktywnym mechaniźmie #2, zaliczając kilka scenek QTE. Po raz kolejny zajmij się ghulami, które pojawiły się na dziedzińcu.
Po raz ostatni już skieruj się do centralnego mechanizmu. Tym razem przesuwaj go w prawo tak długo aż runa pojawi się w południowej części placu (za dużą bramą) #1. Zawołaj Zobeka (Y) i pobiegnij do portalu #2.
Przeniesienie się w nowe miejsce doprowadzi do zaliczenia tej zagadki #1 i tym samym odblokowania przejścia do biblioteki. Możesz już skierować się do nowo odblokowanego korytarza #2, co doprowadzi do zakończenia tego etapu.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania nie możesz pozwolić na to żeby Zobek został powalony przez potwory. Najwięcej problemów sprawi Ci zapewne pierwsza bitwa z wampirami, do której dojdzie już na samym początku misji. Pamiętaj o korzystaniu z buteleczek z wodą święconą w celu szybkiego ogłuszania i likwidowania wampirów. Po skorzystaniu z mechanizmu podnoszenia kraty i poproszeniu Zobeka o pomoc pozostań w tym miejscu, likwidując kolejną grupę wampirów (powyższy screen). Dopiero wtedy pobiegnij do kolejnej lokacji i SZYBKO przepchnij dwukrotnie statuę w celu odblokowania przejścia. Gdy tylko do tego dojdzie dołącz do Zobeka i wspólnie zajmijcie się pozostającymi przy życiu wampirami.
Drugi trudny moment to końcówka misji, czyli zagadka na dziedzińcu (powyższy screen). Po zlikwidowaniu wszystkich ghuli i wampirów od razu nakieruj mechanizm na południowe wyjście. Nie zapomnij powrócić do Zobeka po skorzystaniu z portalu, tak by rozprawić się z resztą potworów.