Etap 1 - The Three Towers (4) | Rozdział 3 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Docelowo powinieneś wylądować na niewielkim balkoniku, na którym leży zbadane już wcześniej ciało rycerza #1. Opuść balkonik i skorzystaj z prawego przejścia, tak by ponownie znaleźć się na zniszczonym mostku, gdzie walczyłeś z wilkołakami #2. Kieruj się w stronę pomieszczenia z rozwiązaną już zagadką ze świecącymi kamieniami.
Po znalezieniu się w pomieszczeniu z zagadką obróć się w lewo i użyj haka na znajdującym się tu interaktywnym zaczepie #1. Przed Tobą dość skomplikowany ruch. Główny bohater zacznie się bujać i będziesz musiał się puścić w najwyższym punkcie na zewnątrz budynku, a konkretnie w miejscu, w którym gra podświetli znajdujący się wyżej nowy zaczep #2. Musisz się go oczywiście złapać, ponownie wciskając prawy trigger.
Teraz będzie już znacznie prościej, gdyż musisz się cały czas przemieszczać w stronę szczytu wieży #1. Wkrótce będziesz musiał skręcić w lewo #2, ale już po chwili ponownie będziesz kierował się ku górze.
Po dotarciu na sam szczyt podejdź do dobrze znanego Ci już artefaktu #1. Zejdź teraz po pobliskich schodach. Odnajdziesz tu fontannę energii magicznej #2 oraz ciało rycerza, a przy nim ostatni sekret dla tej lokacji - Scroll (Zwój).
OTWARCIE WIELKIEJ BRAMY
W celu zejścia z wieży podejdź w stronę dolnej części ekranu, a powinieneś zauważyć znajdujący się w tym miejscu nowy interaktywny zaczep #1. Zjedź na dół i zeskocz na dobrze znany Ci już balkonik #2.
Udaj się teraz w lewo, przeskakując nad dziurą w zniszczonym moście #1. Po dotarciu do wielokrotnie badanego już pomieszczenia ustaw się w jego północnej części, a zauważysz nowy interaktywny zaczep #2.
Zjedź na dół i chwyć się nowej krawędzi #1. NIE ZESKAKUJ w tym miejscu, tylko skieruj się w lewo. Musisz tu zlokalizować jeszcze jeden zaczep #2, z pomocą którego bezpiecznie dotrzesz na sam dół. Upewnij się tu, że dysponujesz maksymalną ilością energii światła oraz cienia (pobliska fontanna).
Skieruj się na arenę, na której znajduje się używany już wcześniej mechanizm #1 i spróbuj podnieść ponownie kraty. Tym razem zaowocuje to niestety pojawieniem się trzech wielkich wilkołaków #2, które przy okazji zniszczą cały mechanizm.
Jeżeli "magazynowałeś" mroczny kryształ, to wilkołaków najprościej możesz się pozbyć właśnie z jego użyciem, a więc poprzez wybranie go i przytrzymanie przycisku B #1. Jeżeli nie masz kryształu, to musisz pomagać sobie sztyletami oraz magią #2, zwłaszcza że niedawno miałeś okazję do zregenerowania obu pasków energii.
Po zakończonej bitwie zbadaj obszar na prawo od wejścia do świątyni. Użyj tu haka na oznaczonym przez grę obiekcie #1 i w poznany już sposób (wciskanie wskazanego przycisku) wyrwij fragment muru. Możesz przystąpić do wspinaczki #2.
Nie zapomnij przesunąć się w jednym miejscu w lewo #1, gdyż w przeciwnym wypadku nie mógłbyś kontynuować wspinaczki. Przedostań się na samą górę #2 i zeskocz do środka.
Możesz już podejść do bramy #1. Gra wyświetli w tym miejscu nową scenkę przerywnikową #2. Po jej zakończeniu skieruj się do środka, a etap ten dobiegnie końca.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz w trakcie przechodzenia etapu zabić co najmniej 15 potworów ogłuszonych przez wróżki. Już podczas pokazanej na powyższym screenie pierwszej dużej bitwy z wilkołakami powinieneś być w stanie zlikwidować w ten sposób co najmniej ośmiu-dziewięciu przeciwników. Później musisz jedynie pamiętać o korzystaniu z usług wróżek w kolejnych staczanych walkach. Warto dodać, że punkty będziesz zdobywał nie za samo ogłuszanie przeciwników, a za zabijanie ogłuszonych przez wróżki przeciwników. W każdym przypadku musisz się śpieszyć, tak by zlikwidować danego potwora zanim zdoła się uporać z wróżkami i wznowić atakowanie głównego bohatera.