Etap 3 - The Music Box (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
ZDOBYCIE NIEBIESKIEGO CYLINDRA
Ustaw cylindry w pokazanej na pierwszym screenie kolejności #1 - czerwony, żółty, zielony, karmazynowy. Wybierz teraz ignorowany do tej pory górny korytarz #2.
Także i tu będziesz musiał przeskakiwać na kolejne wysuwające się platformy #1. Zauważ jednak, że odstępy między nimi są nieco większe, tak więc warto już sobie pomagać serafinowymi ramionami (podwójny skok). Po dotarciu w nowe miejsce #2 powinieneś zauważyć fontannę energii magicznej. Nie musisz z niej korzystać, choć upewnij się, że masz w zapasie trochę energii cienia.
Wybierz teraz lewy korytarz #1, a po chwili dotrzesz do zdecydowanie trudniejszej pułapki z płomieniami. Składa się ona z dwóch części i przy obu musisz się wykazać nie tylko odpowiednią zręcznością, ale również cierpliwością. Zatrzymaj się przy płomieniach i w odpowiednim momencie przystąp do sprintu #2.
KONIECZNIE zatrzymaj się w połowie drogi, a konkretnie w pokazanym na pierwszym screenie #1 miejscu. Zauważ, że płomienie po lewej stronie nagle znikają i się pojawiają, tak więc nie będziesz tam mógł użyć sprintu. Zamiast tego wykonasz ten sam ruch jak w przypadku przebijania się przez ściany, tak więc rozpocznij od uaktywnienia magii cienia i przytrzymania lewego triggera #2.
Musisz teraz dobrze sobie wymierzyć moment wykonania ruchu, gdyż płomienie pozostają nieaktywne jedynie przez ułamek sekundy. Wychyl wtedy gałkę analogową w lewo #1. Możesz już wyłączyć magię cienia i podnieść niebieski cylinder (Blue Cylinder) #2. Powróć z pomocą teleportera do startowej lokacji i wejdź w interakcję z centralnym mechanizmem.
DOTARCIE DO NIEBIESKIEJ RÓŻY
Zanim zajmiesz się odnalezieniem róży dobrze byłoby najpierw dotrzeć do ostatniego dla tego etapu sekretu. Ustaw cylindry w pokazanej na pierwszym screenie kolejności #1 - czerwony, niebieski, karmazynowy, żółty, zielony. Ponownie wybierz górny korytarz #2, przeskakując po wysuwających się platformach (nie zapomnij o podwójnym skoku!).
Upewnij się, że dysponujesz niewielką ilością magii cienia i wybierz tu górny korytarz #1. Do pokonania są teraz dwie pułapki z wyładowaniami. Ustaw się przy pierwszej z nich i poświęć chwilę na zapamiętanie sekwencji #2.
Oto kolejność podświetlania elementów pułapki: pierwszy i piąty, drugi i czwarty, trzeci, drugi i czwarty, pierwszy i piąty. Jak łatwo można się domyślić, musisz przesuwać się co jedno pole #1, dbając o to by nigdy nie wykonać żadnego dodatkowego kroku. Zatrzymaj się w połowie drogi #2.
Druga część tej pułapki jest już znacznie prostsza, gdyż kolejne elementy będą uaktywniane po kolei. Wystarczy więc we właściwym momencie przystąpić do biegu (nie musi to być nawet sprint) #1. Następna w kolejności jest pułapka z ruchomymi mechanizmami #2. Odczekaj aż linia melodyjna zmieni kolor z niebieskiego na karmazynowy.
Musisz tu wykonać dobrze znany Ci ruch, a mianowicie przewrót (lewy trigger) pod nieaktywnymi mechanizmami #1. Wykonaj po drodze pojedynczy skok, a po znalezieniu się w nowej lokacji skręć w lewo #2.
Tu niestety do ominięcia będą kolejne pułapki z płomieniami. Stosuj te ruchy co w przypadku prób dotarcia do niebieskiego cylindra, tak więc najpierw skorzystaj z opcji sprintu #1, a w przypadku drugiej części pułapki z szybkiej szarży wykonanej w trybie magii cienia (przytrzymany lewy trigger i kierunek na gałce analogowej) #2.
Po znalezieniu się w nowej lokacji odszukaj martwego rycerza #1, który pozostawi po sobie Life Gem (Klejnot życia). Możesz już skorzystać z teleportera i ponownie wejść w interakcję z centralnym mechanizmem #2.
Ustaw cylindry w pokazanej na pierwszym screenie kolejności #1 - czerwony, niebieski, karmazynowy, zielony, żółty. Musisz teraz powtórzyć wiele kroków, które wykonałeś przy opisanej powyżej próbie dotarcia do ostatniego sekretu. Zacznij więc od skierowania się w górę i przystąpienia do skakania po półkach #2.
Po zakończeniu skoków skieruj się w górę #1 i omiń opisane wcześniej dwie pułapki z wyładowaniami #2. Pamiętaj o tym, że przy pierwszej musisz się powoli poruszać, a przy drugiej szybko przebiec.
Następna w kolejności będzie pułapka z ruchomymi mechanizmami. Podobnie jak wcześniej, zaczekaj na ich zatrzymanie się i wykonaj przewrót #1. Dopiero teraz będziesz musiał wybrać INNĄ ŚCIEŻKĘ. Skieruj się mianowicie w prawo #2.
Zaczekaj aż linia melodyjna zmieni swój kolor na zielony i przebiegnij po zniknięciu kolców przez ciasny korytarz #1. Wkrótce otrzymasz informację o zaliczeniu zagadki. Nadal biegnij prosto. W pokazanym na drugim screenie miejscu odnajdziesz niebieską różę #2. Jej zabranie doprowadzi do wyświetlenia nowego filmiku przerywnikowego z udziałem Baby Jagi i zakończenia tego rozdziału.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz ukończyć cały poziom unikając pułapek. Gra wlicza do nich upadki (wysuwające się platformy), kontakty z ogniem i elektrycznością, nadziewanie się na ruchome elementy oraz nabijanie się na kolce. Zadanie to jest niestety bardzo trudne do wypełnienia, zwłaszcza w przypadku pułapek ogniowych. Za każdym razem gdy dany ruch Ci się nie uda powracaj do ostatniego checkpointu (samo przywrócenie przez grę w bezpieczne miejsce nie wystarczy) i próbuj ponownie.