Etap 4 - Refectory (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
PRZEDOSTANIE SIĘ DO KOLEJNEJ CZĘŚCI ZAMKU
Skorzystaj z nowo pozyskanego klucza do odblokowania wyjścia z kuchni #1. Po znalezieniu się w jadalni czekają Cię nowe walki z ghulami #2, przy czym pokonywanie ich nie powinno Ci przysporzyć większych kłopotów.
Po zlikwidowaniu ghuli ponownie skieruj się do lewego składziku #1, z którego poprzednio zabierałeś kawałek mięsa. Tym razem włóż klucz Rzeźnika do slotu znajdującego się przy pobliskich drzwiach #2.
Wejdź do środka i zbadaj lewą część pomieszczenia. Odnajdziesz tu martwego rycerza, mającego na wyposażeniu Life Gem (Klejnot życia) #1. Powróć do jadalni, skieruj się w stronę dolnej części ekranu i ponownie udaj się na górne balkoniki #2.
Skorzystaj oczywiście z mijanej po drodze z fontanny energii magicznej, a następnie zbadaj boczne przejście zlokalizowane niedaleko miejsca startu #1. Kieruj się tu prosto, korzystając na samym końcu korytarza z klucza #2.
Ruszaj w stronę kolejnej lokacji. Musisz się niestety liczyć z tym, że zostaniesz tu zaatakowany przez ożywioną zbroję #1 oraz przez nowe szkielety #2. W pierwszej kolejności proponuję atakować zbroję, a dopiero po pojawieniu się szkieletów skupić swoją uwagę właśnie na nich. Nie zapominaj o dobijaniu szkieletów, gdyż w szale bitewnym może to umknąć Twojej uwadze.
Jeżeli masz problem z pokonaniem tutejszych przeciwników, to możesz rozważyć skorzystanie z mrocznego kryształu #1. Warto tego jednak dokonać dopiero po pojawieniu się wszystkich przeciwników, dzięki czemu nie pozostanie nikt żywy na polu bitwy. Niezależnie od wybranej metody działania po zakończonych walkach rozejrzyj się za nowym ciałem po prawej stronie #2. Martwy rycerz ma przy sobie Scroll (Zwój).
Zanim zajmiemy się rozwiązaniem tutejszej zagadki dobrze byłoby zbadać górne balkoniki w poszukiwaniu nowych sekretów. W tym celu udaj się do zniszczonych schodów po prawej stronie i zaczekaj aż gra podświetli nad Tobą interaktywny zaczep #1. Po tym jak chwycisz się krawędzi przemieść się w lewo i kontynuuj wspinaczkę #2.
Teraz będziesz musiał przemieszczać się po drewnianej belce w prawo #1. Dopiero po dotarciu do nowych krawędzi po prawej stronie przystąp do dalszego przemieszczania się ku górze #2.
Po tym jak miniesz narożnik zaczekaj aż bohater odchyli się za siebie #1 i dopiero wtedy wykonaj nowy skok. Tu przesuwaj się na przemian w prawo i do góry, co docelowo powinno Ci pozwolić na dotarcie do bardzo wysoko położonej półki #2.
Tu warto przede wszystkim podejść do swego rodzaju ołtarza #1 i zbadać go, dzięki czemu pozyskasz nowy Scroll (Zwój). Korzystając z okazji możesz też skorzystać z pobliskiej fontanny w celu zregenerowania energii magicznej #2.
POZOSTAŃ na tej półce i skieruj się w stronę prawego dolnego rogu ekranu. Zauważ, że będziesz tu mógł przystąpić do przechodzenia po drewnianych belkach #1. Kieruj się zgodnie z ruchem wskazówek zegara #2, pamiętając o przytrzymywaniu prawego triggera w sytuacjach chwilowej utraty równowagi.
Po kilkudziesięciu sekundach powinieneś dotrzeć do nowej większej półki #1. Skieruj się tu w stronę dolnej części ekranu i zejdź po schodach na dół #2.
Zbadaj obszar po swojej lewej stronie, a natrafisz na martwego rycerza #1, który ma przy sobie Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Musisz teraz niestety powrócić na dół tą samą drogą. Ewentualną próbę zeskoku możesz przeprowadzić dopiero gdy miniesz fontannę, a konkretnie niedaleko miejsca, w którym wykonywałeś wcześniej skok #2.
ROZWIĄZANIE ZAGADKI
Zagadka ta jest bardzo prosta, gdyż wymaga wchodzenia w interakcję z kolejnymi kamieniami runicznymi. Na początek zbadaj te po lewej stronie. Uaktywnij pierwszy kamień z włączoną magią światła #1, drugi z włączoną magią światła #2 i trzeci z włączoną magią cienia #3. Skieruj się teraz w prawo. Uaktywnij czwarty kamień z włączoną magią cienia #4, piąty z włączoną magią światła #5 i szósty z włączoną magią cienia #6.
Jeżeli poprawnie uaktywniłeś wszystkie runy, to otrzymasz potwierdzenie o rozwiązaniu zagadki #1. Możesz już skorzystać z nowo odblokowanego przejścia #2 celem zakończenia tego etapu i zarazem całego rozdziału.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz pokonać Evil Butchera po tym jak użył co najmniej piętnastu przedmiotów znajdujących się w kuchni. To proste osiągnięcie, gdyż wystarczy po prostu nie atakować bossa, zajmując się wyłącznie unikaniem jego ataków. Butcher co pewien czas będzie wchodził w interakcje z obiektami znajdującymi się w kuchni, czy to w celu regeneracji sił czy zdobywania nowego oręża. Mała uwaga - jeżeli Butcher nie korzysta z mięsa w celu odnawiania paska zdrowia możesz rozważyć wykonanie kilku prostych ataków, przy czym zadbaj o to żeby nie doprowadziły one do zniszczenia wyposażenia kuchni. Do atakowania bossa na pełną skałę przystąp dopiero po wypełnieniu tego zadania.