Etap 1 - Balcony (2) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
ODNALEZIENIE I UŻYCIE KLUCZA
Zbadaj teraz lewą część dachu. W pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1 gra powinna zmienić ujęcie kamery, sugerując możliwość opuszczenia się. Po tym jak złapiesz się krawędzi i po raz drugi opuścisz przesuń się w prawo, tak by znaleźć się bezpośrednio pod nowym interaktywnym zaczepem #2.
Zjedź po łańcuchu na sam dół i wskocz do nowego pomieszczenia przez zniszczoną okiennicę #1. Przygotuj się tu do stoczenia walki z mistrzem miecza #2, który na szczęście tym razem pojawi się bez jakiegokolwiek wsparcia.
Po wygranym pojedynku wykonaj dwie czynności, a mianowicie skorzystaj z fontanny życia w prawym dolnym rogu #1 i odszukaj martwego rycerza, który będzie miał przy sobie nowy Scroll (Zwój) #2. Możesz już wyskoczyć na zewnątrz przez tę samą okiennicę.
Ponownie ustaw się pod interaktywnym zaczepem, złap się go i przystąp do wspinaczki, zatrzymując się mniej więcej w połowie drogi #1. Odbij się od ściany (przycisk X) i w odpowiednim momencie wciśnij przycisk skoku, dzięki czemu główny bohater doleci do lewej krawędzi #2.
Przesuwaj się tu w lewo, a po dotarciu do głównej ściany #1 opuszczaj po krawędziach na sam dół. Wskocz do środka przez nową okiennicę. Tu dla odmiany czeka Cię wymagający pojedynek ze szkieletami #2. Polecam stosowanie akcji o charakterze obszarowym, wspieranych przez magię cienia. Możesz też oczywiście skorzystać z mrocznego kryształu, zwłaszcza jeśli od ostatniej bitwy zdołałeś go ponownie skompletować.
Zauważ, że ostatni z pokonanych szkieletów pozostawił po sobie klucz #1 - Balcony Key. Zabierz go i przy okazji zbadaj też ciało poległego sojusznika #2, zdobywając Light Magic Gem (Klejnot magii światła). Powróć na zewnątrz.
Przystąp teraz dla odmiany do wspinaczki i po dotarciu na samą górę przesuń się w prawo #1. Zeskocz na dół i rozważ ponowne odwiedzenie fontanny życia, z której korzystałeś przed paroma minutami. Po zregenerowaniu sił ustaw się pod interaktywnym zaczepem i po skorzystaniu z haka przesuwaj sukcesywnie ku górze #2.
Po dotarciu na samą górę przesuń się w lewo #1, dzięki czemu będziesz się mógł podciągnąć. Udaj się teraz do badanych już wcześniej drzwi #2, wsadzając nowo pozyskany klucz w tutejszy slot.
Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia i złap się nowych krawędzi #1, dzięki którym przedostaniesz się do niewielkiego pomieszczenia. Tu na początek udaj się w stronę górnej części ekranu, odnajdując po lewej stronie martwego rycerza #2. Ma on przy sobie Scroll (Zwój).
Teraz dla odmiany wybierz się ku dolnej części ekranu, a następnie skręć w stronę prawego górnego narożnika. Odszukaj ostatniego już poległego rycerza #1, dzięki czemu zdobędziesz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Możesz już podejść do oświetlonej przez grę konstrukcji na ścianie #2. Próba jej zbadania doprowadzi do przystąpienia do rozwiązywania nowej zagadki.
ROZWIĄZANIE ZAGADKI
Założeniem tej zagadki jest opuszczanie piłeczki w takiej kolejności żeby docelowo doprowadzić do podświetlenia na zielono wszystkich interaktywnych elementów. Do wybierania slotu (są trzy - lewy, środkowy i prawy) służy gałka analogowa, do opuszczania piłeczki używany jest przycisk A, a wciśnięcie Y pozwala na zresetowanie całej zagadki. Oto prawidłowa kolejność:
1) Ustaw piłeczkę w lewym slocie #1 i ją puść.
2) Ustaw piłeczkę w środkowym slocie #2 i ją puść.
3) Ustaw piłeczkę w środkowym slocie #3 i ją puść.
4) Ustaw piłeczkę w środkowym slocie #4 i ją puść.
5) Ustaw piłeczkę w środkowym slocie #5 i ją puść.
6) Ustaw piłeczkę w środkowym slocie #6 i ją puść.
7) Ustaw piłeczkę w prawym slocie #7 i ją puść.
Po rozwiązaniu zagadki skorzystaj z nowo odblokowanego wyjścia #8, dzięki czemu zakończysz ten poziom.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz rozwiązać zagadkę z piłeczką w siedmiu ruchach. Gotowe rozwiązanie zaprezentowane zostało powyżej.