Etap 3 - Fire Cemetery (1) | Rozdział 10 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 3 - Fire Cemetery
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 2 klejnoty życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Zombie Chupacabras |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Głównym elementem tego etapu jest zagadka mająca na celu złapanie kolejnej czupakabry. Oprócz tego wyróżnia się on mało wymagającymi walkami z hordami zombiaków oraz koniecznością wykonywania nowych akrobacji. W tym drugim przypadku skoki okazjonalnie utrudniane są przez duże odległości do pokonania w locie oraz przez odpadające fragmenty półek skalnych. |
DOTARCIE DO KREMATORIUM
Kieruj się prosto. Przystąp do sprintu po tym jak znajdziesz się blisko przepaści #1. Wykonaj podwójny skok celem złapania się interaktywnej krawędzi #2. Musisz się tu SZYBKO przemieszczać w lewo, gdyż cały ten fragment ściany już za kilka chwil odpadnie.
Po pokonaniu narożnika ustaw się w takim miejscu, w którym bohater odchyli się za siebie #1. Szybko wciśnij przycisk skoku w celu wylądowania na stabilnej półce. Skieruj się w stronę górnej części ekranu i ostrożnie opuść się przy nowej interaktywnej krawędzi #2.
Przesuń się tu w prawo, wykonując skok w stronę krawędzi zlokalizowanych po prawej stronie #1. Przemieszczaj się teraz na przemian w górę i w prawo, dzięki czemu docelowo dotrzesz do miejsca, w którym bohater ponownie odchyli się za siebie #2. Wciśnij przycisk skoku.
Po wylądowaniu na nowej półce po raz pierwszy w trakcie gry zmierzysz się z zombiakami #1. Są one na szczęście bardzo proste do pokonania, a na dodatek wpadniesz tu jedynie na kilka potworów. Wyprowadzaj standardowe ataki #2, nie marnując ani energii magicznej ani dodatkowych przedmiotów.
Wybierz teraz prawą ścieżkę #1. Po dotarciu do wielkiej dziury śmiało zeskocz na dół i przystąp do eliminacji przebywających tam zombiaków. Z racji tego, że będziesz walczył z liczną grupką na stosunkowo niewielkiej przestrzeni, warto stosować ataki obszarowe #2 oraz pomagać sobie butelkami z wodą święconą.
Po zakończonych walkach ustaw się przy pokazanym na pierwszym screenie #1 lewym dolnym narożniku dziury. Wykonaj podwójny skok w celu znalezienia się na niewielkiej skalnej półce. Ponownie wykonaj podwójny skok, tym razem chwytając się zlokalizowanej nad Tobą interaktywnej krawędzi #2.
Wykorzystuj pobliskie krawędzie w celu stopniowego przemieszczania się ku górze #1. Po znalezieniu się na najwyższym poziomie skieruj się w lewo i wykonaj skok w stronę skalnej półki #2.
Możesz już zbadać ciało martwego rycerza #1, dzięki czemu zdobędziesz Light Magic Gem (Klejnot magii światła). Zeskocz na sam dół i tym razem zbadaj północną część wielkiej dziury. Także i tu będziesz musiał wykonać podwójny skok w celu chwycenia się interaktywnej krawędzi #2.
Po znalezieniu się na bardzo niewielkiej skalnej półce powtórz manewr z wykonaniem podwójnego skoku i złapaniem się górnej krawędzi #1. Skieruj się w stronę dolnej części ekranu, a powrócisz do miejsca, w którym po raz pierwszy spotkałeś zombiaki. Możesz zbadać dolną część tej półki, a odnalazłbyś pojemnik ze srebrnymi sztyletami #2.
Ustaw się przy lewej przepaści, a konkretnie w pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1. Opuść się tu i przemieszczaj w lewo #2, wykonując po drodze pojedyncze skoki. Ponownie będziesz się tu musiał śpieszyć, gdyż wkrótce pojedyncze elementy zaczną odrywać się od ściany.
Ignoruj odpadające obiekty i cały czas przesuwaj się w lewo. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym gra za Twoimi plecami uaktywni nowy interaktywny zaczep #1. Szybko wciśnij prawy trigger, a po złapaniu się zaczepu z użyciem haka zjedź na dół. Pozwoli Ci to dotrzeć do nowej interaktywnej krawędzi #2.
Przesuń się kawałek w prawo, a będziesz się mógł podciągnąć #1. Ruszaj w stronę widocznej w oddali wieży krematorium. Zanim cokolwiek zrobisz skorzystaj ze znajdującej się w tym miejscu fontanny życia #2.
Przed Tobą trudny skok, ale na szczęście gra utworzy w tym miejscu checkpoint. Przystąp do sprintu #1. Wybij się po znalezieniu się przy krawędzi #2, ALE nie korzystaj od razu z opcji wykonania podwójnego skoku.
Przycisk A ponownie wciśnij dopiero po kilku sekundach lotu #1. Jeżeli wykonałeś wszystkie czynności zgodnie z planem, to powinieneś zaliczyć udane lądowanie. Jeżeli widzisz natomiast, że nie dolecisz do celu, to przygotuj się do wciśnięcia prawego triggera, a to dlatego, że gra po chwili uaktywni interaktywny zaczep #2.
Niezależnie od przebiegu wydarzeń musisz znaleźć się w nowym miejscu #1. Podejdź trochę do przodu, a zostaniesz niestety po raz kolejny napadnięty przez czupakabrę #2.