Etap 1 - Castle Courtyard (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
PRZEPRAWA PRZEZ LOCHY
Zacznij od skorzystania ze znajdującej się tu fontanny magii #1. Uaktywnij teraz magię cienia, ustaw się przy lewej ścianie #2, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową w stronę ściany. Radzę w miarę możliwości szybko się przebić, bo wkrótce zostaniesz zaatakowany przez potwory.
Po przebiciu się przez ścianę odszukaj ciało, przy którym znajduje się Life Gem (Klejnot życia) #1. Zignoruj atakujące Cię szkielety, powróć do głównego pomieszczenia i skieruj się na jego drugi koniec. Także i tu odnajdziesz martwego sojusznika #2, przy czym tym razem pozyskasz Scroll (Zwój).
Gra w międzyczasie powinna wyświetlić cut-scenkę informującą o tym, iż wampiry wypuściły Warga do dolnej części lochu #1. Zdecydowanie radzę przystąpić do atakowania tej właśnie bestii #2. Nie zapomnij o korzystaniu z magii, którą po zakończonych walkach będziesz mógł dzięki fontannie bezproblemowo zregenerować.
Koniecznie unikaj szarż w wykonaniu Warga i atakuj go tak długo aż bestia zostanie podświetlona #1. Szybko podbiegnij do wilkołaka, złap go z pomocą haka (prawy trigger) i ujarzmij (scenka QTE). Możesz już przystąpić do atakowania ożywionych szkieletów #2, co z pomocą dzikiej bestii powinno okazać się znacznie prostsze.
Po zlikwidowaniu wszystkich szkieletów nie zapomnij o skorzystaniu z fontanny (nie musisz schodzić z Warga) #1. Zbliż się teraz do podświetlonej przez grę prawej kolumny #2 i wciśnij przycisk A. Doprowadzi to do przedostania się na górne balkoniki.
Tu musisz rozprawić się z niewielką grupką słabszych wampirów i oczywiście warto do tego celu ponownie użyć Warga #1. Dopiero po zlikwidowaniu wszystkich potworów uduś ujeżdżaną bestię. Pozostań w tym miejscu i odszukaj drewnianą belkę prowadzącą na przeciwległy balkonik #2.
W trakcie przechodzenia po belce musisz oczywiście zachowywać dużą ostrożność i w razie chwilowej utraty równowagi przytrzymywać prawy trigger #1. Po przejściu na lewy balkonik skieruj się w stronę dolnej części ekranu i odszukaj poległego rycerza #2, który będzie miał przy sobie nowy Scroll (Zwój).
Możesz jeszcze bardziej skierować się w stronę dolnej części ekranu, odnajdując fragment kryształu #1. Na przeciwległym końcu tego balkoniku znajduje się z kolei fontanna zdrowia #2. Po zebraniu wszystkich obiektów przejdź po drewnianej belce z powrotem na prawy balkonik.
Wskocz do dużej dziury zlokalizowanej w prawym górnym rogu tego balkoniku #1. Podążaj tu jedyną dostępną ścieżką. Uważaj jednak, bo w lepiej oświetlonym pomieszczeniu #2 zostaniesz znienacka zaatakowany przez trzy ożywione szkielety.
Z racji niewielkiego obszaru walk polecam w trakcie tej potyczki stosowanie ataków o charakterze obszarowych #1, dodatkowo wspieranych przez magię cienia. Unikaj trąb powietrznych #2 i nie zapomnij o konieczności dobicia każdego pokonanego potwora.
Po zakończonych walkach udaj się do znajdującego tuż przy kracie mechanizmu #1. Musisz oczywiście zaliczyć tu kilka scenek QTE celem podniesienia kraty. Skorzystaj z nowej fontanny magii, a następnie ruszaj po schodach na górę #2. Gra po kilku chwilach zakończyć ten poziom.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz zabić trzy szkielety z użyciem Warga. Jedyna szansa na wykonanie tego zadania pojawi się po pokonaniu ożywionych zbroi i zeskoczeniu do lochów. Pamiętaj o nie atakowaniu pierwszej grupy szkieletów i wyczekiwaniu na pojawienie się Warga. Gdy już do tego dojdzie skup na atakowaniu jedynie wielkiego wilkołaka, tak by go w miarę możliwości jak najszybciej dosiąść (powyższy screen). Na szczęście wyeliminowanie szkieletów z pomocą Warga jest już bardzo proste i nie musisz się przejmować nawet tym, że z racji braku możliwości uderzenia o ziemię każdego z nich będziesz musiał dobić dwa razy.