Etap 1 - Mountain Fortress (4) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Musisz teraz użyć jaskiniowego trolla do zniszczenia blokującej dostępu do wieży wielkiej bramy #1. Wykonanie tej akcji doprowadzi do wyświetlenia krótkiej cut-scenki #2, z której dowiesz się, że trolle nie chcą zbliżać się do wieży.
Ruszaj po schodach na górę #1. Po znalezieniu się na samym szczycie spotkasz po raz pierwszy czupakabrę #2. To wyjątkowo irytujący stworek, z którym nie stoczysz bezpośredniej walki. Czupakabrę będziesz musiał natomiast złapać, gdyż ukradnie Ci relikty oraz oba kryształy magicznej energii.
Po obejrzeniu filmiku wróć po schodach na dół, a konkretnie w okolice miejsca, w którym będzie na Ciebie czekała czupakabra #1. Obróć się w lewo i zacznij wskakiwać na znajdujące się tu kolejne ośnieżone półki #2.
Kontynuuj wspinaczkę aż dotrzesz do wejścia do kolejnej lokacji #1. Tu skieruj się w lewo, mijając fontannę energii, której lokalizację dobrze byłoby sobie zapamiętać. Docelowo musisz dotrzeć do interaktywnych krawędzi #2, dzięki którym będziesz mógł kontynuować wspinaczkę.
Po dotarciu na najwyższy poziom przesuń się w prawo. Zatrzymaj się w miejscu, w którym bohater odchyli się za siebie #1 i wciśnij przycisk skoku. Tu z kolei musisz wspinać się po drewnianych elementach konstrukcji #2, przesuwając się w końcowej części wspinaczki w prawo.
Musisz dotrzeć na szczyt i zacząć przesuwać się w prawo, docierając do miejsca, w którym możliwe będzie skorzystanie z haka #1. Po udanej akcji znajdziesz się nad czupakabrą #2, tak więc pozostało Ci się jedynie opuścić.
Uderz czupakabrę w celu ogłuszenia potwora #1, a następnie do niej podbiegnij i wciśnij prawy trigger żeby odzyskać skradziony ekwipunek. Możesz już zeskoczyć na dół #2. Nie zapomnij odwiedzić mijanej wcześniej fontanny energii!
Powróć do schodów i ponownie ruszaj na górę #1. Do celu prowadzi tylko jedna ścieżka, tak więc nie powinieneś się zgubić #2. Po drodze nie wpadniesz też na szczęście na żadne nowe potwory.
Wkrótce dotrzesz do wieży i musisz się oczywiście skierować w stronę głównej bramy #1. Ustaw się przy bramie i wykonaj atak Shoulder Charge, a więc uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger #2 i wychyl gałkę analogową w stronę bramy. W taki oto sposób zakończysz ten etap.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz pokonać ogra, nie odnosząc przy tym żadnych obrażeń. Jest to trudne wyzwanie, do którego najlepiej byłoby podchodzić na jednym z niższych poziomów trudności. Paradoksalnie najwięcej problemów powinno Ci sprawić pokazane na powyższym screenie pierwsze spotkanie z trollem, gdzie należy atakować jedynie jego łapę. W celu unikania złapania przez trolla musisz mianowicie wykonywać akcję o nazwie Shoulder Charge, zakładającą szybkie przemieszczenie się w inne miejsce. W trakcie właściwego pojedynku z bossem wykonuj natomiast możliwie jak najwięcej uników i skoków, perfekcyjnie zaliczając też scenki QTE. Jeżeli zostaniesz złapany lub uderzony nie będziesz na szczęście musiał powtarzać całego etapu, gdyż wystarczy wtedy załadować ostatni checkpoint (punkt kontrolny).