Etap 3 - Labyrinth Entrance (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Zjedź troszeczkę na łańcuchu i przygotuj się do wykonania nowego rodzaju skoku. Musisz mianowicie wcisnąć przycisk X lub Y w celu odbicia się od ściany i po osiągnięciu najwyższego punktu w locie wcisnąć przycisk A. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to wylądujesz na niższej półce #1. Kontynuuj eksplorację okolicy, schodząc po schodach #2 i zeskakując na niższy poziom.
Podejdź do znajdującego się tu mechanizmu i wciśnij prawy trigger by go użyć #1. Próba podniesienia krat zostanie niestety przerwana przez pojawienie się wilkołaków, z którymi będziesz się musiał uporać #2.
Pokonanie bestii nie powinno Ci sprawić większych problemów #1, nawet pomimo ograniczonego pola walk. Możesz też do woli używać sztyletów, bo wkrótce odnajdziesz kolejne. Po zlikwidowaniu pierwszej grupy wilkołaków błyskawicznie powróć do mechanizmu i zacznij podnosić kratę #2 (musisz wykonywać okrężne ruchy lewą gałką analogową).
Jeżeli za podnoszenie kraty zabrałeś się od razu po zlikwidowaniu pierwszej grupy wilkołaków, to zdołasz ją podnieść do miejsca, w którym mechanizm zaskoczy i pozostawi już ją w otwartej pozycji #1. Jeżeli się spóźnisz lub pozostaniesz tu na dłużej, to pojawi się kolejna grupa potworów #2. Wilkołaki nie będą pojawiały się w nieskończoność, ale do zlikwidowania byłoby tu jeszcze kilka kolejnych grup.
Przejdź przez nowo odblokowane przejście #1, a po obejrzeniu ciekawej cut-scenki będziesz mógł kontynuować przeprawę. W trakcie pokonywania tej lokacji rozglądaj się za ciałem poległego sojusznika po prawej stronie #2. Zbadaj je, a zdobędziesz nowy Scroll (Zwój).
Skieruj się do wnętrza nowego budynku #1. Po znalezieniu się w środku skręć w prawo, a więc udaj się w stronę dolnej części ekranu. W korytarzu tym odnajdziesz pojemnik zawierający nowe srebrne sztylety #2. Warto je zabrać, bo już wkrótce będą Ci BARDZO potrzebne.
Cofnij się troszeczkę i zbadaj ścianę po prawej stronie, a powinieneś zauważyć interaktywny jej fragment #1. Jest to jedno z tych miejsc, do których można przedostać się dopiero w dalszej fazie zabawy. W tym przypadku wymagane będą magia cienia (Shadow Magic) oraz cyklonowe buty (Cyclone Boots), które otrzymasz dopiero po zakończeniu trzeciego rozdziału gry. Jeżeli masz oba te artefakty, to zacznij od uaktywnienia magii cienia #2.
Przytrzymaj teraz lewy trigger, a następnie wychyl lewą gałkę analogową w stronę ściany. Powinno to zaowocować przebiciem się na drugą stronę #1. Możesz już wyłączyć magię cienia i zbadać ukrytą w tym miejscu arkę bractwa (Brotherhood Ark) #2. Jej otwarcie doprowadzi do powiększenia limitu przechowywanych wróżek (Fairies).
W celu kontynuowania tego etapu wybierz lewy korytarz, prowadzący w stronę widocznego w oddali wyjścia #1. Przeskocz nad dziurą, chwytając się krawędzi #2. Podciągnij się i wyjdź na zewnątrz, zeskakując na swego rodzaju arenę.
WALKI NA ARENIE
Przed Tobą seria walk. Na początek będziesz musiał stawić czoła grupce goblinów #1. Pamiętaj o tym żeby w trakcie walk pozostawać w ciągłym ruchu, a to dlatego, że będą one często korzystały z granatów. Pomagaj sobie też ataki o charakterze obszarowym #2. Nie zapominaj jednocześnie o zbieraniu kul energii, bo już wkrótce bardzo przyda Ci się magia światła.
Po zabiciu dostatecznej liczby goblinów gra wyświetli scenkę przerywnikową, informującą o pojawieniu się w okolicy wielkiego wilkołaka - Greater Lycanthrope #1. Zaczekaj aż potwór ten zeskoczy na arenę i przystąp do pojedynku #2. Warto jednocześnie dodać, iż wilkołak ten nie jest bossem, gdyż podobne potwory (choć już nieco słabsze) pojawią się też w dalszej części gry.
W trakcie pojedynku musisz przede wszystkim uważać na szybkie ataki wilkołaka, pomagając sobie przewrotami #1. Dodatkowo ważne jest unikanie jego uderzeń w ziemię #2, wytwarzających dobrze Ci już znane fale uderzeniowe. W takich momentach warto podskakiwać i wyprowadzać ataki z powietrza.
Jako że Twój przeciwnik zalicza się do wilkołaków, radzę rozważyć korzystanie ze srebrnych sztyletów. W szczególności polecam tu umiejętność Dagger Wave (przytrzymanie przycisku B), która doprowadza do jednoczesnego wypuszczania nawet pięciu sztyletów #1. Nie zapominaj też o korzystaniu z magii światła #2 w celu leczenia ran.
Walcz tak długo aż wilkołak zostanie unicestwiony #1. Podnieś teraz wskazany przez grę przedmiot (prawy trigger) i podejdź z nim do znajdującego się na arenie mechanizmu #2.
Wsadź trzymany obiekt do mechanizmu (najlepiej od prawej strony) i przystąp do jego obracania #1. Po tym jak brama się podniesie gra wyświetli bardzo efektowną scenkę przerywnikową #2, a Ty zakończysz ten etap.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz zabić co najmniej 5 Warthogów. Mowa tu oczywiście o wielkich dzikach z początkowej części etapu. Musisz mianowicie ogłuszać, ujarzmiać i dusić (jednoczesne wciśnięcie lewego i prawego triggera) dziki, doprowadzając do pojawiania się na placu kolejnych bestii tego typu. Nie możesz jednocześnie zniszczyć z pomocą żadnego z dzików wskazanej przez grę bramy, gdyż zatrzymałoby to proces pojawiania się kolejnych Warthogów.