Etap 1 - The Three Towers (1) | Rozdział 3 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział III
Etap 1 - The Three Towers
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 3 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagane cyklonowe buty (Cyclone Boots) |
Nowe elementy wyposażenia | Mroczna rękawica (Dark Gauntlet) Wróżki (Fairies) |
Potwory | Lesser Lycanthrope Greater Lycanthrope Warg |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten jest dość długi, ale niespecjalnie wymagający. Gra skupi się przede wszystkim na zapoznaniu Cię z zasadami działania mrocznej rękawicy oraz wróżek. Jedyny problem mogą Ci sprawić trudniejsze niż zazwyczaj sekcje platformowe, a konkretnie te, które zakładają wykorzystanie haka. Zauważ, że do odnalezienia jest aż sześć różnych sekretów, tak więc dokładnie badaj kolejne lokacje. |
DOTARCIE DO WIELKIEJ BRAMY
Po zapoznaniu się z opisem działania nowo pozyskanej mrocznej rękawicy ustaw się przy podświetlonej przez statule #1. Wciśnij i przytrzymaj lewy trigger, a następnie X. Przytrzymuj oba przyciski aż mroczna rękawica zostanie w pełni naładowana, o czym zostaniesz poinformowany przez widoczną wokół niej czerwoną poświatę #2.
Dopiero teraz puść jednocześnie lewy trigger i X #1. Powinno to doprowadzić do przesunięcia statuy pod widoczną w oddali bramę. Ponownie ustaw się przy statule, przy czym tym razem rozpocznij od uaktywnienia magii cienia (RB) #2. Dopiero w aktywnym trybie magii cienia wciśnij jednocześnie lewy trigger i X.
Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to statua powinna zostać popchnięta z taką siłą, że wyłamie bramę #1. Uwaga! Jeżeli nie masz na stanie energii cienia potrzebnej do wykonania tego ruchu, to musisz zbliżyć się do prawego muru #2, przeskoczyć na drugą stronę, skorzystać z fontanny energii i powrócić do miejsca startu.
Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia i przygotuj się do zlikwidowania obecnych w okolicy kilku mniejszych wilkołaków #1. Po wygranej bitwie warto skierować się w stronę dolnej części ekranu i w lewym dolnym rogu zarośniętego placyku odnaleźć fontannę magii #2.
Powróć teraz do przepychanej statuy. Musisz ponownie użyć na niej rękawicy (tym razem już bez wsparcia magii), przytrzymując lewy trigger oraz X do momentu jej naładowania #1. Zauważ, że w wyniku wykonanej akcji odblokowany został w tym miejscu interaktywny zaczep #2. Skorzystaj z haka w celu doskoczenia do sąsiedniej półki.
Możesz się tu od razu skierować prosto. Po znalezieniu się w nowej lokacji proponuję skierować się w stronę dolnej części ekranu i pobrać fragment mrocznego kryształu #1 (o ile nie masz już go w pełni skompletowanego). Ustaw się teraz przy krawędzi #2 i wykonaj skok w stronę niżej położonej platformy.
Zbadaj skały po lewej stronie. Odnajdziesz tu martwego rycerza #1, a przy nim Scroll (Zwój). Możesz już kontynuować wędrówkę. Po dotarciu do klifu #2 wykonaj skok w stronę znajdującej się po prawej stronie ekranu niższej platformy.
Po chwili konieczne będzie wykonanie kolejnego skoku #1. Musi on już być dobrze wymierzony, tak by główny bohater mógł chwycić się krawędzi #2, a nie spadł w przepaść. Podciągnij się w celu znalezienia się na nowej półce.
W okolicy znajduje się nowy sekret, ale w celu dotarcia do niego musisz rozegrać ten poziom po raz drugi, dysponując już cyklonowymi butami (Cyclone Boots) pozyskanymi dzięki pokonaniu końcowego bossa tego rozdziału. Ustaw się na lewej części półki i wciśnij dwukrotnie prawy kierunek na gałce analogowej w celu uaktywnienia opcji sprintu #1. Po zbliżeniu się do krawędzi wciśnij przycisk skoku #2.
Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to powinieneś dolecieć do wyższej krawędzi #1. Pozostało Ci już tylko wspiąć się na skalną półkę i zbadać tutejszą arkę bractwa (Brotherhood Ark) #2. Otwarcie arki doprowadzi do powiększenia limitu przechowywanych wróżek. Możesz już powrócić na poprzednią półkę (zwykły skok).
W celu kontynuowania misji wykonaj skok w stronę znajdującej się po prawej stronie niższej krawędzi #1. Po tym jak się jej pomyślnie złapiesz zacznij przesuwać się w prawo #2, pokonując po drodze narożnik i wykonując pojedynczy skok.
Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do miejsca, w którym gra nad Tobą uaktywni nowy interaktywny zaczep #1. Skorzystaj z haka i zjedź trochę niżej, a po prawej stronie powinieneś zauważyć drugi zaczep. W dobrze poznany sposób odbij się od ściany #2, wykonaj skok i złap się drugiego zaczepu.
Po udanej akcji podciągnij się do góry i przesuń w lewo, a główny bohater powinien odchylić się za siebie #1. Wykonaj skok w stronę wyżej położonej krawędzi i nadal przesuwaj się w lewo. Zatrzymaj się pod nowym zaczepem #2. Skorzystaj tu z haka i skieruj się do góry, dzięki czemu dotrzesz do miejsca stoczenia większej bitwy.
Przystąp do atakowania pojawiających się w tej okolicy mniejszych wilkołaków #1. Nie powinno z tym być dużych problemów, nawet jeżeli zostaniesz przez nie otoczony. Po kilku chwilach do walk dołączą wróżki #2.