Etap 2 - The Crow Witch (1) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap II - The Crow Witch
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagane serafinowe ramiona (Seraph Shoulders) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Small Troll Swordmaster Witch Child |
Bossowie | Crow Witch Malphas |
Krótkie podsumowanie | To trudny etap, zwłaszcza z uwagi na dużą liczbę wymagających pojedynków. Oprócz końcowego bossa rozdziału będziesz też mianowicie musiał stawić czoła kilku innym potworom, których również nie będzie łatwo zabić. W trakcie tego poziomu do odnalezienia jest dość dużo sekretów, tak więc radzę podążać zgodnie z poniższym opisem przejścia. |
DOTARCIE NA SZCZYT WIEŻY
Po rozpoczęciu etapu skieruj się od razu prosto. Zbadaj leżące na ziemi ciało poległego sojusznika #1, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Udaj się teraz w stronę prawych schodów #2.
Wyjdź po schodach na górę i tym razem odszukaj ciało, przy którym znajduje się Light Magic Gem (Klejnot magii światła) #1. Pozostań na schodach i skieruj się w lewo. Musisz odnaleźć tu zniszczoną okiennicę #2, dzięki której wydostaniesz się na zewnątrz.
Zacznij od zeskoczenia na niżej położoną skalną półkę, a następnie ustaw się przy lewej krawędzi #1. Wykonaj skok w stronę widocznej w lewym dolnym rogu ekranu znacznie niższej półki #2.
Pozostań w miejscu lądowania i opuść się, tak by za sobą zobaczyć interaktywny zaczep #1. Musisz się go oczywiście chwycić, korzystając w tym celu z haka. Rozbujaj się na łańcuchu i w odpowiednim momencie wykonaj skok w stronę widocznej w oddali nowej skalnej półki #2.
Możesz już wejść do znajdującej się tu jaskini. Zeskocz na dół i przystąp do eliminowania pojawiających się w tej okolicy małych trolli #1. Nie powinieneś mieć z tym większych problemów, choć niestety potworów będzie całkiem sporo. Po zakończonych walkach skieruj się w stronę dolnej części ekranu i skorzystaj ze znajdującej się w tym miejscu fontanny magii #2.
Rozejrzyj się teraz za ciałem martwego rycerza #1, przy którym odnajdziesz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Po zebraniu sekretu obróć się w lewo i chwyć się pobliskiej krawędzi w celu przedostania się na wyższą półkę #2. Biegnij tu prosto.
Po dotarciu do zamkniętych drzwi #1 uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową w górę. Przebijesz się w ten sposób przez drzwi i powrócisz do miejsca startu. Ponownie udaj się do zniszczonej okiennicy w celu wydostania się na zewnątrz. Tym razem skieruj się w prawo #2.
Jak się zapewne domyślasz, przed Tobą niezbyt skomplikowana wspinaczka. Chwytaj się kolejnych krawędzi aż znajdziesz się na skalnej półce ulokowanej bezpośrednio pod nowym interaktywnym zaczepem #1. Złap się go i przemieszczaj ku górze. Po tym jak bohater chwyci się nowej krawędzi przesuń się w prawo i następnie podciągnij do góry, dzięki czemu uaktywniony zostanie drugi zaczep #2.
Ponownie skorzystaj z haka, nadal przemieszczając się ku górze. Po dotarciu do nowej krawędzi przesuwaj się w lewo #1. Podciągnij się w miejscu, w którym znajduje się jeden z wystających elementów wieży #2.
Ustaw się teraz we właściwym miejscu, a gra nad Tobą powinna odsłonić nowy interaktywny zaczep #1. Złap się go z użyciem haka i przemieść się w górę, tak by znaleźć się bezpośrednio przed nowym witrażem. Odbij się poprzez wciśnięcie przycisku X #2, a główny bohater z hukiem przedostanie się do wnętrza wieży.
Wykonaj kilka kroków do przodu, a krótka cut-scenka zaznajomi Cię z nowym typem przeciwnika, nazywanym Swordmaster #1. Przystąp do pojedynku, poświęcając kilka chwil na rozpoznanie ataków tego oponenta. Musisz przede wszystkim unikać ataku z rozpędu #2, podobnego do tego, którym dysponował boss trzeciego rozdziału. Ważne jest więc to żeby w odpowiednich momentach wykonywać uniki, nie dając się uderzyć.
Staraj się walczyć na dystans, gdyż w bezpośredniej walce możesz zostać łatwiej trafiony mieczem, a nawet porażony prądem #1. Wykonuj szybkie rodzaje ataków #2, najlepiej po nietrafionych szarżach w wykonaniu przeciwnika.
Pewnym ułatwieniem jest możliwość łatwego rozprawienia się z ogłuszonym Swordmasterem (gdy jest podświetlony) #1. Zauważ mianowicie, że wykonanie dobicia prawym triggerem nie wiąże się z koniecznością zaliczenia żadnej scenki QTE. Warto to sobie zapamiętać, gdyż po pokonaniu pierwszego przeciwnika pojawi się tu dwóch kolejnych #2.
W trakcie tej bitwy proponuję skupić się na pojedynczym Swordmasterze, nie oszczędzając magicznej energii na wyprowadzanie najsilniejszych odmian ataków #1. Uważaj na parę nowych ataków w wykonaniu wrogów, między innymi na niewielkie fale uderzeniowe #2. Zachowuj jednocześnie bezpieczny dystans, stając się być trudniejszym celem do uchwycenia. Postaraj się dobić każdego z oponentów wspomnianym wyżej chwytem.
Skieruj się w stronę schodów, które były pokazywane na cut-scence #1. Kieruj się tu w stronę wyższego piętra wieży. Po kilku chwilach zmuszony zostaniesz do użycia haka #2.