Etap 2 - Woes Moor (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 2 - Woes Moor
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Mandragora |
Bossowie | Scarecrow |
Krótkie podsumowanie | Wioska na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie dość nieliniowej lokacji, ale rozwiązanie zagadki ze strachami na wróble jest tylko jedno. Same strachy pełnią rolę średnio wymagających bossów. Pomiędzy potyczkami będziesz zajmował się z kolei eliminacją dużych ilości mandragor, które niestety w miarę upływu czasu będą się odradzały. |
POZYSKANIE PIERWSZEGO KLUCZA
Poziom ten rozpocznie się od dłuższej rozmowy z Babą Jagą #1, z której dowiesz się, iż będziesz musiał pozyskać dla wiedźmy trzy klucze. Po zakończeniu cut-scenki pobiegnij w stronę dolnej części ekranu. Odnajdziesz tu martwego rycerza, który będzie miał przy sobie Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia) #2.
Ruszaj teraz w stronę lewego górnego narożnika ekranu #1. Wkrótce dotrzesz do wioski, która pokazana Ci zostanie na krótkim filmiku przerywnikowym. Podążaj w dalszym ciągu jedyną możliwą ścieżką, ale zatrzymaj się w pokazanym na drugim screenie miejscu #2 żeby zbadać ciało poległego rycerza. Ma on przy sobie Scroll (Zwój).
Kontynuuj przemarsz i zatrzymaj się dopiero przy podświetlonym przez grę lewym kole #1. Wejdź w interakcję z tym przedmiotem (prawy trigger). Zauważ, że musisz teraz wychylać gałkę analogową na przemian w dół i w górę #2, dzięki czemu uda Ci się przegonić stado wron. Ptaki wylądują na pobliskim słupie.
Ruszaj prosto i przygotuj się do stoczenia bitwy z mandragorami #1. Z potworami tymi walczyłeś już w labiryncie w jednym z poprzednich rozdziałów gry, tak więc powinieneś jeszcze pamiętać o dwóch sprawach - stosowaniu ataków obszarowych i eliminowaniu w pierwszej kolejności tych mandragor, które próbują wysysać z Ciebie energię życiową (zielone wiązki). Po zakończonej bitwie podejdź do nowego słupa, na którym siedzą wrony i wejdź w interakcję z podświetlonym kołem #2.
Ponownie musisz poruszać gałką analogową #1, dzięki czemu uda Ci się przegonić ptactwo. Gra wyświetli teraz scenkę przerywnikową, z której dowiesz się o konieczności stoczenia pojedynku z pierwszym strachem na wróble (Scarecrow) #2.
Strach na wróble ma cztery podstawowe rodzaje ataków. Boss jest przede wszystkim w stanie wyprowadzać szybkie ataki w walce wręcz #1. Mają one dość duży zasięg rażenia, tak więc musisz zachować ostrożność. Kolejny typ ataku to potężna szarża #2, której warto oczywiście unikać sprawnie wykonywanymi uskokami.
Dość nieprzyjemnym rodzajem ataku jest wysuwanie z ziemi kolców #1. Jest to błyskawicznie realizowana akcja, tak więc nie przejmuj się jeżeli nie zawsze uda Ci się przed nią uciec. Kolce nie zadają na szczęście poważnych obrażeń. Ostatni z ataków bossa to próba złapania głównego bohatera #2 i w takich sytuacjach należy rytmicznie wciskać wyznaczony przez grę przycisk na padzie.
Stracha na wróble warto oczywiście atakować po nietrafionych uderzeniach w jego wykonaniu #1. Z racji tego, iż boss jest bardzo zwinny zapewne nieco częściej niż zazwyczaj jego ataki będą kończyły się sukcesem, tak więc warto również na bieżąco korzystać z magii światła #2 celem utrzymywania paska zdrowia na rozsądnym poziomie.
Atakuj bossa tak długo aż zostanie cały podświetlony. Podbiegnij wtedy do niego i wciśnij prawy trigger. W celu dobicia stracha na wróble będziesz musiał rytmicznie wciskać wyznaczony przycisk na padzie #1. Już po zakończonym pojedynku KONIECZNIE podnieś pozostawiony przez bossa pierwszy klucz - Key for the Music Box #2.