Etap 6 - Dark Dungeon (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 6 - Dark Dungeon
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 2 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Gremlin Giant Spider |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Podstawowym utrudnieniem w trakcie rozgrywania tego poziomu są wszechobecne ciemności. Musisz się więc dokładnie rozglądać i podążać zgodnie z opisem przejścia, gdyż w przeciwnym wypadku łatwo będzie pominąć jakiś sekret. Walki będą za to nieliczne i dość łatwe. |
PRZEPRAWA PRZEZ LOCHY
Zjeżdżaj na dół #1. Za chwilę będziesz musiał się rozbujać, biegając po ścianie na przemian w lewo i w prawo. Puść się gdy będziesz blisko oświetlonej przez grę lewej krawędzi, tak by do niej doskoczyć #2.
Przesuwaj się w lewo. Po dotarciu na sam koniec zaczekaj aż główny bohater obejrzy się za siebie #1 i dopiero wtedy wciśnij przycisk skoku, dzięki czemu dotrzesz do wyżej położonej krawędzi. Nadal przemieszczaj się w lewo. Zatrzymaj się dopiero w miejscu, w którym gra podświetli nowy interaktywny zaczep #2.
Skorzystaj z haka i zacznij bujać się na łańcuchu. Musisz puścić się w momencie gdy będziesz znajdował się możliwie jak najbliżej widocznego w oddali drugiego zaczepu #1. W powietrzu musisz oczywiście szybko wcisnąć prawy trigger, by złapać się o nowy zaczep. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to dolecisz do nowej krawędzi #2.
Tym razem przesuwaj się w prawo, wykonując niewielki skok przy jednym z wodospadów #1. Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do nowego zaczepu #2. Chwyć się go z pomocą haka i zacznij zjeżdżać na dół.
Zatrzymaj się w momencie gdy gra ukaże znajdującą się za Twoimi plecami platformę. Odbij się od ściany z pomocą przycisku X lub Y #1, a następnie wciśnij w odpowiednim momencie przycisk A. Powinieneś bezpiecznie wylądować na skalnej półce #2.
Skieruj się w lewo i wykonaj skok w stronę widocznej po lewej stronie nowej krawędzi #1. Po jej złapaniu przesuwaj się w lewo. Zatrzymaj się dopiero w momencie gdy znajdziesz się za nowym wodospadem #2. Podobnie jak wcześniej, zaczekaj aż główny bohater obejrzy się za siebie i wciśnij przycisk skoku.
Po tym jak chwycisz się nowej krawędzi ponownie przesuwaj się w lewo. Podążaj w tym właśnie kierunku, do momentu, w którym znajdziesz się pod nowym interaktywnym zaczepem #1. Skorzystaj z haka i zacznij powoli zjeżdżać na dół. Zatrzymaj się mniej więcej w połowie drogi, a konkretnie w miejscu, w którym będziesz po lewej stronie (za wodospadem) widział nową krawędź #2.
Musisz wykonać znaną Ci już akcję, a mianowicie odbić się od ściany (X lub Y) #1 i w odpowiednim momencie wykonać skok (A). Po tym jak główny bohater chwycił się krawędzi przesuń się w takie miejsce, w którym gra podświetli nowy interaktywny zaczep #2. Musisz oczywiście skorzystać teraz z haka.
Przed Tobą bardzo zbliżona akcja do jednej z poprzedniej akrobacji. Rozbujaj się i puść w momencie gdy będziesz znajdował się w najwyższym punkcie #1. W locie ponownie wciśnij prawy trigger, dzięki czemu użyjesz haka na nowym zaczepie #2. Zaczekaj aż główny bohater dotknie nogami ściany.
Podciągnij się troszkę i zacznij biegać po ścianie, wychylając gałkę analogową na przemian w lewo i w prawo. Puść się gdy będziesz w najwyższym lewym punkcie, a wylądujesz na małej półce z martwym rycerzem #1. Zbadaj jego ciało i zabierz Light Magic Gem (Klejnot magii światła). W celu opuszczenia tego miejsca podejdź kawałek w lewo i złap się o nowy interaktywny zaczep #2.
Powinieneś teraz wylądować na lepiej oświetlonej i większej skalnej półce #1. Skorzystaj ze słabo oświetlonego przejścia, a w kolejnej lokacji zbadaj obszar na lewo od schodów. Natrafisz tu na martwego sojusznika #2, który będzie miał przy sobie Scroll (Zwój).
Możesz już wyjść po schodach na górę #1. Gra wyświetli tu krótki filmik przerywnikowy z udziałem ściganej dziewczyny #2. Jak zapewne zauważyłeś, w celu dotarcia do kolejnej lokacji konieczne będzie odnalezienie dwóch kamiennych run.