Etap 2 - Underground Caves (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 2 - Underground Caves
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Kolczasty łańcuch (Spiked Chain) |
Potwory | Lesser Lycanthrope Goblin Giant Spider |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Poziom ten jest już znacznie trudniejszy od poprzedniego. Mam tu na myśli przede wszystkim wymagające pojedynki z wielkimi pająkami. Z racji dużej ilości odnóg łatwo się też będzie zgubić, tak więc proponuję podążać dokładnie w oparciu o informacje przedstawione w opisie przejścia. |
ODNALEZIENIE RELIKTÓW
Skieruj się w stronę pierwszego tunelu #1. Po dotarciu do większej jaskini ostrożnie opuść się i zacznij przesuwać w lewo #2.
Wkrótce dotrzesz do narożnika i będziesz się tu musiał kilkakrotnie podciągnąć się #1. Tylko w taki sposób będziesz mógł kontynuować przemieszczanie się w lewo #2.
Zatrzymaj się dopiero w miejscu, w którym główny bohater obejrzy się za siebie #1. Wciśnij przycisk skoku, nie mając jednocześnie wychylonej gałki analogowej w żadną stronę. Po wylądowaniu gra wyświetli cut-scenkę, zwiastującą pojawienie się pierwszego dla tego etapu wielkiego pająka #2.
Pojedynek ten będziesz musiał rozpocząć od zrzucenia pająka z siebie i w tym celu należy rytmicznie wciskać wskazany przez grę przycisk #1. Warto zapamiętać sobie tę akcję, gdyż w podobny sposób możesz zostać przygnieciony w trakcie kolejnych walk z pająkami. Oprócz tego będziesz musiał radzić sobie z dwoma innymi rodzajami utrudnień. Jeżeli zostaniesz złapany w pajęczą sieć #2, to również będziesz musiał szybko wciskać wyznaczony przycisk.
Jeżeli zostaniesz otruty przez pajęczy jad #1 będziesz natomiast musiał uaktywnić magię światła #2. W rezultacie ważne jest to żeby zawsze mieć trochę energii magicznej w zapasie, gdyż w przeciwnym wypadku nie będziesz się mógł pozbyć trucizny.
W trakcie pojedynku z pająkiem proponuję wykonywać częste uniki i szukać okazji do wyprowadzania tych umiejętności, które rozpoczynają się w powietrzu #1. Jeżeli stracisz dużo punktów zdrowia, to korzystaj z trybu magii światła #2, lecząc się wraz z każdym celnym atakiem. Walcz tak długo aż pająk zostanie zlikwidowany (nie zapomnij "wessać" świecących kul!).
Możesz już skierować się do jedynego wyjścia z tej jaskini i w oznaczonym przez grę miejscu użyć haka #1. Podciągaj się do góry, a po znalezieniu się w nowym tunelu biegnij prosto #2.
Po dotarciu do krawędzi ponownie wciśnij prawy trigger, a to dlatego, że w pobliżu znajduje się interaktywny zaczep #1. Zjedź po łańcuchu na dół. Przygotuj się, bo zostaniesz tu zaatakowany przez potwory #2. Na początku pojawią się tylko wilkołaki, ale wkrótce dołączy do nich kolejny wielki pająk.
Proponuję najpierw zająć się wilkołakami #1 (pomagaj sobie sztyletami!), gdyż w przeciwnym wypadku by Ci tylko przeszkadzały. Dopiero po ich zlikwidowaniu przystąp do atakowania pająka #2. Pamiętaj o wykonywaniu uników, wyprowadzaniu silniejszych ciosów i korzystaniu z magii światła (także w celu pozbycia się jadu).
Po wygranej bitwie znajdziesz się w jaskini z dwoma wyjściami. Proponuję podążać w oparciu o przedstawiony w dalszej części opisu "plan wędrówki", a to dlatego, że wiele ścieżek łączy się ze sobą, w rezultacie czego można się łatwo pogubić lub pominąć jakiś ważny sekret. Wybierz prawe wyjście z jaskini #1, do którego będziesz musiał doskoczyć. Po znalezieniu się w nowej jaskini opuść się w miejscu, w którym znajduje się interaktywny zaczep #2.
Zjeżdżaj do momentu, gdy główny bohater chwyci się nowej krawędzi #1. Teraz przesuwaj się w prawo, aż do miejsca, gdzie możliwe będzie wspięcie się na nową półkę #2.
Skieruj się w prawo, ustaw przy przepaści #1 i OSTROŻNIE przeskocz na drugą stronę. Ruszaj wgłąb ekranu, po raz pierwszy przechodząc po swojego rodzaju mostku wykonanym z pajęczyny. Musisz się bardzo pilnować, gdyż główny bohater może stracić równowagę #2. W takich sytuacjach należy szybko wciskać i przytrzymywać prawy trigger.
Po dotarciu na półkę zbadaj ciało znajdującego się tu rycerza #1, a odnajdziesz Scroll (Zwój). Udaj się teraz w lewo. Po znalezieniu się w znacznie większej jaskini wybierz przejście po dolnej pajęczynie #2.
Nadal podążaj w lewo, a po chwili będziesz mógł wejść do nowej części jaskiń #1. Podążaj jedyną dostępną ścieżką, a docelowo powinieneś dotrzeć do jaskini z widoczną u dołu statuą #2. Obiekt ten możesz chwilowo zignorować, ale zapamiętaj to miejsce, bo będziesz tu chciał powrócić w końcowej części misji.