Etap 2 - Wygol Village (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 2 - Wygol Village
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 1 zwój (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagane serafinowe skrzydła (Seraph Shoulders) |
Nowe elementy wyposażenia | Kołek (Stake) |
Potwory | Ghoul |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | To niezbyt długi etap, który nie zaskoczy Cię też żadnymi trudnymi pojedynkami. Ciekawostką jest to, że przez znaczną jego część będziesz musiał współpracować z innym członkiem bractwa. W końcowej części etapu pozyskasz natomiast kołek, który w przyszłości przyda Ci się do uruchamiania niektórych mechanizmów i dobijania wampirów. |
DOTARCIE NA CMENTARZYSKO
Wejdź do wioski. Jeśli chcesz możesz zbadać jeden z pierwszych domów po prawej stronie #1. Odnajdziesz tu nadającą się do zniszczenia ścianę #2. W celu jej rozbicia musisz oczywiście uaktywnić magię cienia, przytrzymać lewy trigger i wychylić w odpowiednim kierunku gałkę analogową.
Wewnątrz chatki powinieneś zauważyć znajdujący się na piętrze sekret #1. Możesz się tam niestety przedostać dopiero przy powtórnym rozgrywaniu tego etapu, a konkretnie z serafinowymi ramionami (Seraph Shoulders) przyznawanymi za ukończenie ósmego rozdziału. Mając ten artefakt wystarczy wykonać podwójny skok #2 w celu złapania się krawędzi. Otwórz arkę bractwa (Brotherhood Ark), dzięki czemu zwiększeniu ulegnie limitu przenoszonych buteleczek z wodą święconą.
Możesz już wyjść z chatki i skierować się w stronę niewielkiego rynku #1. Gra wyświetli w tym miejscu dłuższą scenkę przerywnikową #2, w trakcie której połączysz siły z Zobekiem i przystąpisz do atakowania przebywających na cmentarzysku ghuli.
WALKI Z GHULAMI
Ghule nie są trudnymi przeciwnikami, aczkolwiek jest jedna rzecz, o której warto wiedzieć. Za każdym razem gdy dany ghul pożera martwe mięso wokół niego pojawia się zielona otoczka #1. Jeżeli zostaniesz przez takiego ghula zaatakowany to istnieje duża szansa, ze ghul Cię zatruje #2. Podobnie jak w przypadku walk z pająkami, jedynym sposobem na zneutralizowanie trucizny jest uaktywnienie magii światła.
Z ghulami możesz rozprawiać się na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli masz zamiar atakować grupki tych stworów to warto rozważyć stosowanie umiejętności o charakterze obszarowym #1. O wiele lepszym rozwiązaniem jest jednak łapanie kolejnych ghuli z pomocą haka #2. Jest to tym bardziej wskazane, że podobnie jak w przypadku goblinów możesz to wykonywać na wszystkich ghulach, nie tylko tych, które zostały osłabione (i podświetlone przez grę).
Po zlikwidowaniu pierwszej fali potworów warto szybko zabrać się do działania, gdyż w przeciwnym wypadku po kilkudziesięciu sekundach z dziury zaczęłyby wychodzić kolejne potwory. Ustaw się mianowicie przed oznaczoną przez grę statuą #1 i wciśnij prawy trigger w celu użycia haka. Teraz wciśnij przycisk Y, tak by poprosić Zobeka o pomoc #2.
Po tym jak Zobek podbiegnie do statuy i zacznie ją pchać musisz rytmicznie wciskać przycisk X #1. Wykonuj to tak długo aż gra na ekranie ponownie wyświetli informację o konieczności wciśnięcia przycisku Y #2. Szybko to wykonaj, a statua przewróci się, blokując jednocześnie dziurę, z której wychodziły potwory.
Możesz już przystąpić do atakowania ghuli wyłażących z nowej dziury w lewej części cmentarzyska #1. Po zlikwidowaniu wszystkich bestii szybko skieruj się w stronę dolnej części ekranu, ustawiając się w pobliżu nowej statuy #2.