Etap 5 - Abbey Tower (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
WSPINACZKA NA SZCZYT WIEŻY
Skorzystaj ze zniszczonych schodów i wykonaj skok w stronę znajdującej się po prawej stronie krawędzi #1. Podciągnij się tu do góry, a następnie przesuwaj w prawo, wykonując po drodze jeden skok #2.
Przesuń się w prawo i doskocz do znajdującej się nieco dalej krawędzi #1. Pokonaj tu narożnik, po czym podciągnij się. Przesuwaj się w prawo #2. Zauważ, że tutejsze fragmenty ściany są niestabilne, w rezultacie czego będą po kilku sekundach odpadały. Oznacza to, iż nie będziesz mógł po drodze wykonywać żadnych przestojów.
Pokonaj narożnik i nadal przesuwaj się w prawo #1. Podciągnij się następnie do góry i szybko złap się znajdującego się bezpośrednio nad Tobą zaczepu #2. Musisz tego dokonać zanim krawędź, której się trzymasz odpadnie wraz z innymi.
Przemieszczaj się teraz ku górze, a główny bohater po chwili złapie się nowej krawędzi #1. Przeskocz w prawo i ponownie SZYBKO ustaw się w miejscu, w którym będziesz się mógł złapać interaktywnego zaczepu #2.
Podciągnij się trochę do góry, a następnie zacznij biegać po ścianie, wychylając gałkę analogową na przemian w lewo i w prawo. Wykonaj skok w momencie znalezienia się w najwyższym prawym punkcie #1, a powinieneś wylądować na bardzo niewielkiej skalnej półce #2.
Podciągnij się tu, a następnie skieruj w lewo #1. Po dotarciu do przepaści uaktywnij opcję sprintu i doskocz do widocznej w oddali krawędzi #2.
Przemieszczaj się w lewo, zaczynając od wykonania skoku w stronę drugiej krawędzi #1. Po pokonaniu narożnika przesuwaj się w lewo do momentu, w którym znajdziesz się w pokazanym na drugim screenie miejscu #2.
Śmiało się tu opuść, a to dlatego, że pod Tobą znajduje się mało widoczna skalna półka. Zbadaj ciało rycerza #1, a zdobędziesz drugi Life Gem (Klejnot życia). Powróć do miejsca, w którym wykonywałeś duży skok. Teraz dla odmiany przemieszczaj się w prawo #2.
Po dotarciu do końcowej części krawędzi zaczekaj aż bohater odchyli się za siebie #1 i wciśnij przycisk skoku. Powinno Ci to pozwolić na złapanie się wyższej krawędzi. Teraz przesuwaj się w lewo. Podciągnij się do góry i ustaw w takim miejscu żeby bohater ponownie odchylił się za siebie #2. Możesz wcisnąć przycisk skoku.
Zignoruj niewygodne ustawienie kamery i przemieszczaj się tu w prawo #1. Po chwili będziesz musiał przyśpieszyć, a to dlatego, że kolejne fragmenty ściany zaczną odpadać. Szybko pokonaj narożnik i zatrzymaj się pod nowym interaktywnym zaczepem #2. Skorzystaj z haka.
Podciągnij się trochę do góry i przygotuj do wykonania dość trudnego manewru. Zacznij mianowicie biegać po ścianie (wychylanie gałki w lewo i w prawo). Skok będziesz musiał wykonać niedaleko lewego narożnika, a konkretnie po ujrzeniu zaczepu znajdującego się za rogiem #1. Złap się tego zaczepu i kieruj się ku górze #2.
Chwyć się tu nowej krawędzi i przemieszczaj w lewo #1. Zatrzymaj się dopiero po znalezieniu się w miejscu, w którym gra uaktywni ostatni już interaktywny zaczep. Skorzystaj z haka #2.
Skieruj się do góry i zatrzymaj po znalezieniu się przy zabarykadowanej okiennicy #1. Wciśnij przycisk X w celu odbicia się od ściany #2 i zarazem przebicia się przez okno.
Obejrzysz teraz ciekawą scenkę przerywnikową, w trakcie której odbierzesz mnichowi artefakt znajdujący się w wieży #1. Samemu szaleńcowi się już niestety nie poszczęści #2. ;-) Już po wyjściu z wieży główny bohater spotka młodego chłopca, który poprosi go o uratowanie terroryzowanych przez potwory mieszkańców pobliskiej wioski. Tym zajmiemy się już w kolejnym etapie.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz zniszczyć 100 interaktywnych przedmiotów w wyznaczonym przez grę limicie czasowym. Zauważ, że niszczenie kolejnych obiektów (są to głównie beczki i skrzynie) doprowadza do odnawiania widocznego w prawym górnym rogu ekranu licznika. W miarę możliwości nigdzie się więc na dłużej nie zatrzymuj, ignorując też pojawiające się potwory. Jeżeli masz z nimi problemy, to rozważ zaliczanie tego wyzwania na najniższym poziomie trudności.