Etap 3 - Chromatic Observatory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 3 - Chromatic Observatory
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Vampire Warrior Swordmaster Animated Armor Deadly Toys |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten zawiera całkiem pokaźną porcję eksploracji oraz walk. Badanie kolejnych pomieszczeń wiąże się z właściwym wykorzystywaniem soczewek, przy czym możliwych kombinacji nie będzie zbyt wiele. Nieco gorzej jest z potyczkami, gdyż na drodze stanie Ci wiele potężnych potworów. Pewnym ułatwieniem będzie możliwość regeneracji energii magicznej przed niemal każdą nową walką. |
EKSPLORACJA BOCZNYCH POMIESZCZEŃ
Zacznij od skorzystania ze znajdujących się tu dwóch fontann #1. Obiekty te warto sobie zapamiętać i do nich często powracać, co znacząco ułatwi Ci staczane w przyszłości pojedynki. Podejdź teraz do centralnego mechanizmu i wejdź w interakcję z dźwignią #2, doprowadzając jednocześnie do automatycznego włożenia pozyskanej w poprzednim etapie czerwonej soczewki.
Wybierz czerwoną soczewkę z pomocą gałki analogowej (o ile nie jest już automatycznie podświetlona) #1 i wciśnij prawy trigger, co spowoduje jej odchylenie #2. Zauważ, że promień zmienił swój kolor na czerwony i doprowadził do odblokowanych bocznych drzwi.
Ruszaj do udostępnionej przed sekundą lokacji. Po dotarciu na miejsce przygotuj sobie buteleczki z wodą święconą, a to dlatego, że do zlikwidowania będzie tu kilka grup wampirów #1. Dopiero po zabiciu wszystkich potworów zbadaj centralną część sali. Podejdź do martwego rycerza #2 i zabierz znajdujący się przy nim Scroll (Zwój).
Upewnij się, że dysponujesz dużą ilością magii cienia i ustaw się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu, czyli w prawym dolnym rogu kwadratu #1. Musisz teraz uaktywnić magię cienia i przytrzymać lewy trigger #2, czyli wykonać dokładnie te same ruchy jak w przypadku przygotowań do przebijania się przez ściany.
Mając przez cały czas przytrzymany lewy trigger wychylaj gałkę analogową kolejno w lewo #1, w górę, w prawo i w dół #2, podświetlając w ten sposób cały kwadrat. Kolejne ruchy muszą oczywiście być szybko wykonywane, dzięki czemu podświetlone elementy nie przejdą ponownie w stan spoczynku.
Powróć teraz do obu fontann i zregeneruj siły. Dopiero teraz ponownie udaj się w to miejsce i skieruj się po schodach na górę. Skorzystaj z odblokowanego dzięki rozwiązaniu zagadki przejścia #1. Zbadaj tu ciało poległego rycerza #2, a odnajdziesz zieloną soczewkę (Green Lens).
Tuż po podniesieniu soczewki zatrzaśnie się za Tobą krata i zmuszony zostaniesz do rozpoczęcia pojedynku ze Swordmasterem. Wykorzystuj oczywiście fakt, iż niedawno zregenerowałeś energię magiczną, atakując potwora w oparciu o magię cienia #1. Możesz już powrócić do centralnego pomieszczenia. Zregeneruj siły i wejdź ponownie w interakcję z dźwignią #2.
Schowaj teraz czerwoną soczewkę (wybierz ją i wciśnij prawy trigger), a następnie wysuń zieloną soczewkę #1. Doprowadzi to do pojawienia się zielonego promienia i odblokowania nowego przejścia. Tu zostaniesz już zaatakowany przez aż trzech mistrzów miecza #2, tak więc dobrym pomysłem byłoby skorzystanie z posiadanego mrocznego kryształu. Jeżeli nie masz takiej możliwości, to pamiętaj o wykonywaniu częstych uników i używaniu magii cienia.
Uaktywnij teraz opcję sprintu, biegnąc w stronę widocznej w oddali przepaści #1. Wykonaj w ostatnim momencie skok i złap się w powietrzu (z pomocą prawego triggera) nowego interaktywnego zaczepu #2. Musisz się teraz rozbujać nieco na łańcuchu.
Wykonaj skok w stronę nowej półki i złap się krawędzi #1. Zwróć tu uwagę na martwego rycerza widocznego po prawej stronie. Podciągnij się i zaczekaj aż kamera zmieni swoją pozycję. Podejdź w lewo i w pokazanym na drugim screenie miejscu #2 wciśnij prawy trigger, dzięki czemu zbadasz niewidoczne z tego ujęcia ciało sojusznika i pozyskasz Life Gem (Klejnot życia).
Skieruj się teraz w stronę dolnej części ekranu i ustaw w miejscu, w którym przystąpisz do rozwiązania nowej zagadki #1. Podobnie jak wcześniej, musisz uaktywnić magię cienia, przytrzymać lewy trigger i następnie odpowiednio wychylać lewą gałkę analogową, biegnąc zygzakiem #2. Podświetl w ten sposób wszystkie trzy ścieżki.
Możesz już podnieść odsłonięty przez grę biały klucz (White Key) #1, który przyda Ci się w przyszłości do otwarcia jednej z bram. Musisz teraz powrócić do centralnego pomieszczenia, a więc nabierz rozpędu i złap się zaczepu #2.
Nie zapomnij zregenerować sił, a następnie wejdź w interakcję z dźwignią. Możesz już wysunąć ponownie czerwoną soczewkę #1, uzyskując w ten sposób żółty kolor (czerwony + zielony) i odblokowując dostęp do kolejnego pomieszczenia #2.
Na początek zajmij się zlikwidowaniem kilku nowych grup wampirów #1, pomagając sobie buteleczkami z wodą święconą i magią cienia. Ustaw się teraz w miejscu rozpoczęcia nowej zagadki, które pokazane zostało na drugim screenie #2.
Ogólny schemat zachowania się nie zmienił, tak więc uaktywnij magię cienia i przytrzymaj lewy trigger. Pobiegnij na północny-zachód #1, a następnie na północny-wschód, południowy-wschód i południowy-zachód #2. Wykonanie tej akcji doprowadzi do odblokowania dostępu do widocznej w oddali lokacji. Wykorzystaj teraz wolną chwilę do zregenerowania pasków energii magicznej.