Etap 2 - The Clockwork Tower (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 2 - The Clockwork Tower
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Brak |
Bossowie | Mechanical Monstrosity |
Krótkie podsumowanie | Podstawowym utrudnieniem tego etapu jest konieczność wykonywania wielu precyzyjnych skoków przy jednoczesnym unikaniu różnorakich pułapek. Pewnym pocieszeniem jest to, że w przypadku zawalenia danego skoku gra zazwyczaj cofa na ostatnią półkę, a nie do poprzedniego checkpointu. Czeka Cię też nowa walka ze znaną Ci już mechaniczną bestią, ale tym razem jest ona znacznie prostsza. |
DOTARCIE NA NAJWYŻSZY POZIOM WIEŻY ZEGAROWEJ
Rozpocznij eksplorację wieży zegarowej poprzez przejście po dwóch metalowych belkach #1. W obu przypadkach musisz się oczywiście pilnować i w razie chwilowej utraty równowagi przytrzymywać prawy trigger. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanej na drugim screenie #2 niewielkiej półki.
Wykonaj tu skok w stronę niewidocznej z tego miejsce niżej położonej LEWEJ półki #1. Po wylądowaniu zbadaj ciało rycerza i zabierz Light Magic Gem (Klejnot magii światła). Wykonaj skok w stronę poprzedniej półki. Tu zaczekaj na pojawienie się ruchomej platformy, na którą musisz oczywiście przeskoczyć #2.
Zaczekaj aż ruchoma platforma przetransportuje Cię w prawo i przeskocz na jeden z trybików pracującej maszyny #1. Ponownie uzbrój się w cierpliwość, gdyż musisz zostać przetransportowany w nowe miejsce. Wykonaj skok po zbliżeniu się do pokazanej na drugim screenie krawędzi #2, której musisz się oczywiście chwycić.
Podciągnij się i przesuń w prawo, tak by znaleźć się tuż obok pracującej maszyny #1. Założeniem tej scenki jest wykonanie skoku w stronę nowej krawędzi w momencie gdy maszyna nie pracuje #2.
Przesuń się maksymalnie w prawo i zaczekaj aż będziesz mógł zeskoczyć na nowy trybik wielkiej maszyny, który pojawi się bezpośrednio pod głównym bohaterem #1. Pozostań na tym trybiku aż zbliżysz się do nowej ściany. Zauważ, że możesz teraz przeskoczyć na ruchomą platformę po prawej stronie #2. Jeżeli nie widzisz platformy, to będziesz musiał przeskoczyć na poprzedni ruchomy trybik, gdyż w przeciwnym wypadku zostałbyś zepchnięty po zderzeniu się ze ścianą.
Zaczekaj aż ruchoma platforma przetransportuje Cię na wyższy poziom #1. Musisz tu oczywiście wykonać poprawny skok w stronę prawej półki. Wejdź w interakcję z nowym obrotowym mechanizmem #2, dzięki czemu doprowadzisz do wysunięcia się nowego metalowego elementu i podniesienia się centralnej platformy.
Przejdź po pierwszej metalowej belce, a następnie skręć w lewo i skorzystaj z drugiej #1. Po dotarciu do miejsca, w którym widoczne są wyładowania chwyć się pierwszej krawędzi #2 i następnie złap się zlokalizowanego nad Twoją głową interaktywnego zaczepu.
Założeniem tej sceny jest dwukrotne odbicie się od ściany, gdyż drugie odbicie będzie znacznie silniejsze #1. Wybierz jednocześnie górny kierunek na gałce analogowej, dzięki czemu przelecisz nad pierwszą przeszkodą. Musisz dotknąć ściany w miejscu pojawiania się drugiej przeszkody #2 i oczywiście w momencie gdy jest nieaktywna.
Po dotknięciu butami ściany SZYBKO podciągnij się do góry żeby uniknąć porażenia prądem #1 i tym samym spadnięcia na dół. Złap się krawędzi i przesuwaj w prawo, wykonując po drodze pojedynczy skok #2.
Po dotarciu do ściany musisz ponownie odczekać na moment gdy będziesz mógł zeskoczyć na pracujący pod Tobą trybik wielkiej maszyny #1. Tym razem po drodze należy przeskoczyć na niewielki balkonik #2 i z niego z powrotem na trybik.
Zaczekaj aż ruchoma platforma zbliży się dostatecznie do ściany #1 i wykonaj skok w stronę nowej interaktywnej krawędzi. Przesuń się tu w prawo, opuszczając się dopiero po znalezieniu się nad niewielkim balkonikiem #2.