Etap 4 - Waterfalls of Agharta (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 4 - Waterfalls of Agharta
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Magia cienia (Shadow Magic) |
Potwory | Lesser Lycanthrope Giant Spider Greater Lycanthrope Small Troll Cave Troll |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten składa się z dużej ilości trudnych walk, ale nagrodą za ich wygrywanie będzie możliwość ujeżdżania kolejnych potężnych bestii. Więcej czasu niż zazwyczaj spędzisz też na wykonywaniu niebezpiecznych powietrznych akrobacji. W końcowej części etapu wynagrodzony zostaniesz medalionem magii cienia, odblokowując tym samym nowe zagrania taktyczne i umiejętności. |
DOTARCIE DO MAUZOLEUM
Zaczekaj aż kamera zjedzie na sam dół i przystąp do zabawy. Na początek zbadaj ciało rycerza #1, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Wybierz teraz jedyne dostępne przejście, a po znalezieniu się w nowej lokacji wykonaj pojedynczy skok #2.
Czeka Cię tu walka z nowym wielkim pająkiem #1. Nie różni się ona niczym szczególnym od poprzednich, tak więc nadal musisz unikać uwięzienia w pajęczynie, leczyć truciznę magią światła oraz w razie potrzeby zrzucać z siebie potwora #2. W miarę możliwości dobrze byłoby regularnie wydawać zdobywane punkty doświadczenia, dzięki czemu będziesz mógł korzystać z coraz lepszych umiejętności i łatwiej odnosić kolejne zwycięstwa.
Walcz tak długo aż pająk zacznie się "świecić" #1, sygnalizując możliwość jego ujarzmienia. W tym celu podbiegnij do bestii i wciśnij prawy trigger. Nie zapomnij o rozwiązaniu dobrze Ci znanej scenki QTE #2, gdyż w przeciwnym wypadku akcja zakończy się niepowodzeniem, a pająk odzyska nieco sił.
Zapoznaj się z dodanym do kodeksu opisem sterowania. Nie musisz nikogo atakować. Zamiast tego ustaw pająka na wprost oznaczonego przez grę drzewa #1. Wciśnij Y w celu skorzystania z pajęczyny i następnie wciskaj rytmicznie wskazany przez grę przycisk #2, dzięki czemu uda Ci się powalić drzewo.
Możesz już dobić pająka (lewy + prawy trigger) #1. Zbadaj okolice ciała pokonanej bestii, a odnajdziesz pierwszy dla tej lokacji Light Magic Gem (Klejnot magii światła). Podejdź ponownie do krawędzi i tym razem użyj haka #2 w celu przedostania się na nową półkę.
Biegnij teraz w lewo, wykonując po drodze dwa skoki #1 (muszą one być dobrze wymierzone jeśli nie chcesz spaść w przepaść). Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do skał i opuść się w oznaczonym przez grę miejscu #2.
Przesuwaj się teraz w lewo, aż dotrzesz do wielkiej ściany #1. Poczekaj aż główny bohater obejrzy się za siebie i wciśnij przycisk skoku w celu przedostania się na znajdującą się za jego plecami niewielką półkę. Tu musisz się dwukrotnie wspiąć #2, dzięki czemu będziesz mógł kontynuować przeprawę.
Zbliż się do krawędzi. Gra powinna w tym miejscu oddalić kamerę #1, sygnalizując jednocześnie możliwość skorzystania z haka. Po wylądowaniu na nowej półce będziesz musiał przystąpić do walki z wielkim wilkołakiem #2.
Zacznij od wykorzystania wszystkich posiadanych sztyletów. Podstawowym utrudnieniem jest tu oczywiście niewielka powierzchnia pola bitwy, tak więc musisz się ratować skokami i częściej niż dotychczas leczyć się z pomocą magii światła #1. Po wygranej walce podejdź do klifu i dwukrotnie się podciągnij #2.
Ustaw się w takim miejscu, by gra odblokowała znajdujący się nad Tobą interaktywny zaczep #1. Musisz oczywiście użyć haka. Podciągnij się trochę do góry, a następnie zacznij biegać na boki #2, wychylając gałkę analogową odpowiednio w lewo i w prawo.
Puść się w momencie gdy będziesz znajdował się w najwyższym lewym punkcie, co pozwoli Ci bezpiecznie wylądować na nowej półce #1. Biegnij tu w lewo, wykonując nowy skok przed wodospadem #2. Skieruj się do pobliskiego tunelu, gdzie w formie krótkiej cut-scenki pokazana Ci zostanie dalsza część mapy.
Przygotuj się, bo po przejściu przez krótki tunel zostaniesz zaatakowany przez nowe potwory #1. Najpierw proponuję zająć się szybką eliminacją zwykłych wilkołaków. Dopiero po tym jak uda Ci się ich pozbyć (i zebrać kule energii) przystąp do atakowania wielkiego wilkołaka #2. Pamiętaj o wykonywaniu częstych uników, jak również skoków w momentach gdy uderza on o ziemię.
Po zakończonej bitwie zbadaj obszar po lewej stronie. Odnajdziesz tu martwego rycerza #1, a przy nim nowy Scroll (Zwój). Udaj się teraz w prawo. Zatrzymaj się przy wielkim podświetlonym obiekcie #2 i użyj haka.
Jak można się łatwo domyślić, będziesz teraz musiał rytmicznie wciskać wskazany przez grę przycisk na padzie #1. Doprowadzi to do oderwania się złapanego obiektu i w rezultacie utworzenia mostu. Podejdź kawałek w prawo i ponownie użyj haka na oznaczonym przez grę zaczepie #2.