Etap 2 - The Crow Witch (2) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Zaczekaj aż wylądujesz w nowym miejscu i wykonaj kilka kroków celem zainicjowania walki z aż trzema Swordmasterami #1. Podstawowym utrudnieniem tej bitwy jest podłoga. Zauważ mianowicie, że część z niej jest zalana. Musisz unikać ustawiania się w takich miejscach, gdyż przeciwnicy okazjonalnie będą stosowali ataki, które mogą zakończyć się porażeniem prądem #2.
Jeśli chodzi o walkę ze Swordmasterami, początkowo proponuję stosować potężne umiejętności o charakterze obszarowym #1, a dopiero po zlikwidowaniu jednego z trzech wrogów skupić się na wybranym przez siebie celu. Nie zapomnij wykorzystywać okazji do szybkiego dobijania oponentów #2, dzięki czemu wszystko pójdzie sprawniej.
Po zakończonej bitwie możesz zbadać widocznie w oddali schody #1. Kieruj się tu stopniowo w stronę wyższego piętra. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym na wyższym piętrze zobaczysz arkę #2. Niestety, będziesz się tam mógł dostać dopiero podczas powtórnego rozgrywania tego etapu, a konkretnie po zdobyciu serafinowych ramion (Seraph Shoulders), co ma miejsca pod koniec ósmego rozdziału gry.
Jeżeli masz już serafinowe ramiona, to zacznij od wykonania sprintu #1. Wciśnij przycisk skoku w pobliżu krawędzi, a następnie w powietrzu ponownie A w celu skorzystania z serafinowych ramion #2. Możesz już podejść do arki bractwa (Brotherhood Ark), której otwarcie doprowadzi do powiększenia limitu przenoszonych buteleczek z wodą święconą. Zeskocz na dół.
W celu kontynuowania wspinaczki zbadaj lewą część areny i zaczekaj aż gra zmieni ustawienie kamery, wskazując nowy interaktywny zaczep #1. Skorzystaj tu z haka i kieruj się ku górze. Po złapaniu się nowej krawędzi wykonaj skok w prawo i zatrzymaj się pod kolejnym zaczepem #2.
Musisz oczywiście ponownie użyć haka i przemieszczać się ku górze. Po złapaniu się krawędzi przesuń się w prawo, a dotrzesz do miejsca, w którym będziesz się mógł wspiąć na balkonik #1. Biegnij teraz w stronę dolnej części ekranu, a po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się fontanna życia #2.
Możesz już skierować się w przeciwną stronę, mijając po drodze miejsce gdzie wspiąłeś się na ten poziom. Docelowo musisz dotrzeć do wyjścia z wieży #1. Wykonaj tu dwie czynności, a mianowicie zregeneruj oba paski energii magicznej oraz zbadaj nowe ciało #2, dzięki czemu pozyskasz Life Gem (Klejnot życia).
Możesz już przystąpić do ostatniej dla tego etapu wspinaczki, korzystając z interaktywnych krawędzi po lewej stronie #1. Po złapaniu się najwyżej położonej krawędzi będziesz musiał przeskoczyć na lewą #2 w celu kontynuowania całego procesu.
W pewnym miejscu konieczne okaże się pokonanie narożnika #1, ale nie powinno Cię to jakoś znacząco zdezorientować. Podobny ruch, tyle że tym razem kierując się w prawą stronę, wykonasz już za kilka chwil. Po jego wykonaniu nadal przesuwaj się w prawo #2.
Po pokonaniu narożnika wspinaj się ku górze #1. Następnie skręć w lewo i ponownie zacznij kierować się w stronę szczytu wieży #2.
Na sam koniec będziesz się musiał chwycić nowego wystającego elementu, a następnie podciągnąć #1. Możesz już skierować się w stronę centralnej części dachu wieży #2 celem zainicjowania walki z bossem.
POJEDYNEK Z WIEDŹMĄ MALPHAS
Gra wyświetli oczywiście scenkę przerywnikową, z której dowiesz się, iż do pokonania jest przypominająca z wyglądu ogromnego kruka wiedźma Malphas #1. Po odzyskaniu kontroli nad głównym bohaterem proponuję w pierwszej kolejności zbadać cały dach wieży i zlokalizować ciało poległego sojusznika #2. Zbadaj je w celu zdobycia ostatniego sekretu tego etapu, którym będzie Scroll (Zwój).
Możemy się już zająć wiedźmą. Generalnie rzecz biorąc wszystko skupia się tu wokół "wypluwanych" przez bossa wielkich jaj #1 (po trzy w serii). Twoim zadaniem jest odrzucanie jaj w stronę wiedźmy i rządzi się to identycznymi regułami do walki z drugim tytanem. Musisz więc zaczekać aż dane jajo znajdzie się w pobliżu głównego bohatera, o czym zostaniesz poinformowany przez jego podświetlenie #2.
Szybko wciśnij prawy trigger w celu złapania jaja, a następnie wykonaj okrężny ruch lewą gałką analogową #1 w celu jego odrzucenia. Niestety, podobnie jak w przypadku scenek QTE z poprzednich walk z bossami, także i tym razem ruch analogiem będzie musiał być idealnie wykonany, gdyż w przeciwnym wypadku dane jajo się rozbije lub poleci w złą stronę. Jeżeli dobrze wymierzysz, to jajo uderzy w wiedźmę #2, odbierając jej nieco punktów zdrowia.