Etap 1 - Outer Wall (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział VIII
Etap 1 - Outer Wall
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Vampire Warrior Skeleton Warrior Gremlin Swordmaster |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Poziom ten nie wyróżnia się niczym szczególnym. Czeka Cię trochę wspinaczki, walk z potworami, jak również zagadka, która w zbliżonej formule pojawiała się już wielokrotnie w poprzednich etapach. Radzę rozsądnie dysponować mrocznym kryształem, używając go tylko wtedy gdy wydaje się to absolutnie konieczne. |
PRZEDOSTANIE SIĘ NA SZCZYT WIEŻY
Za pierwszym ciałem poległego sojusznika nie będziesz się musiał daleko rozglądać, gdyż jest ono na balkoniku, na którym rozpoczyna się ten etap #1. Zbadaj je, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Zbliż się teraz do krawędzi i pozwól głównemu bohaterowi żeby się opuścił. Przesuwaj się tu w prawo #2, wykonując po drodze jeden skok.
Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym bohater odchyli się za siebie, sygnalizując możliwość wykonania nowego skoku #1. Złap się krawędzi i skorzystaj z haka w celu użycia znajdującego się nad Tobą interaktywnego zaczepu #2. Przemieszczaj się teraz ku górze.
Po dotarciu na górę przesuń się w prawo w celu uaktywnienia przez grę drugiego interaktywnego zaczepu #1. Także i tym razem musisz kierować się ku szczytowi wieży. Przesuwaj się tu w prawo, najpierw wykonując niewielki skok, a po chwili #2 zdecydowanie dłuższy.
Nadal przesuwaj się w prawo, gdyż musisz dotrzeć do miejsca uaktywnienia trzeciego już interaktywnego zaczepu #1. Podciągnij się na samą górę. Pozostało Ci już teraz chwytać się jedynie kolejnych krawędzi #2, dzięki czemu po kilkunastu sekundach dotrzesz na szczyt wieży.
Skorzystaj ze znajdującej się tu fontanny życia #1, a następnie wykonaj dwa skoki. W pokazanym na drugim screenie miejscu #2 zbadaj obszar po swojej lewej stronie. Gra zmieni tu ujęcie kamery, pokazując bardzo dobrze ukryte ciało rycerza. Zbadaj je, a pozyskasz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia).
Możesz już skierować się na pobliski plac. Zbadaj na początek jego lewą część, korzystając z fontanny energii magicznej #1. Przygotuj się do wzięcia udziału w większej bitwie. Początkowo pojawią się tu jedynie wampiry #2. Stosuj buteleczki z wodą święconą oraz inne silne ataki, tak by w miarę możliwości szybko się z nimi rozprawić.
Szybkie zlikwidowanie wampirów jest bardzo istotne, bo już wkrótce do walk dołączą szkielety #1. Pilnuj się i nie zapominaj o niszczeniu kości szkieletów po każdym wygranym pojedynku. Mógłbyś tu oczywiście użyć mrocznego kryształu (najlepiej po pojawieniu się wszystkich potworów), ale lepiej będzie zachować go sobie na później. Po zakończonych walkach zbadaj okolicę. Niedaleko fontanny leży martwy rycerz #2, który ma przy sobie Scroll (Zwój).
ROZWIĄZANIE ZAGADKI
Do rozwiązania jest tu dobrze Ci już znany rodzaj zagadki z kamieniami runicznymi. Na początek skieruj się do kamieni po lewej stronie zamkniętej bramy. Wciśnij lewy kamień w trybie magii światła #1, środkowy w trybie magii światła #2 i prawy w trybie magii cienia #3. Przejdź teraz do kamieni po prawej stronie. Wciśnij lewy kamień w trybie magii cienia #4, środkowy w trybie magii cienia #5 i prawy w trybie magii światła #6.