Etap 2 - Electric Laboratory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 2 - Electric Laboratory
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 zwój (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Brak |
Bossowie | Mechanical Monstrosity |
Krótkie podsumowanie | Poziom ten składa się niemal w całości z trzech zagadek o rosnącym poziomie trudności. W trakcie zaliczenia każdej z zagadek będziesz musiał zajmować się przede wszystkim wciskaniem dużych przycisków, pokonując swego rodzaju labirynty. Oprócz tego czeka Cię pojedynek z mechaniczną bestią, która z racji niewielkich rozmiarów pola bitwy nie będzie łatwy. |
ROZWIĄZANIE PIERWSZEJ ZAGADKI
Zacznij od zbadania leżącego po prawej stronie ciała poległego sojusznika #1, a odnajdziesz Scroll (Zwój). Skieruj się teraz w lewo i ustaw tuż przy żółtym przycisku zlokalizowanym na podłodze #2.
W celu uaktywnienia tego przycisku musisz uderzyć w niego mroczną rękawicą (umiejętność Earthquake Punch), a więc przytrzymać lewy trigger oraz Y do momentu naładowania rękawicy #1. Skieruj się teraz w stronę zlokalizowanego po prawej stronie drugiego przycisku i w analogiczny sposób go uaktywnij #2.
Na koniec skieruj się do trzeciego przycisku zlokalizowanego w lewym górnym narożniku tego pomieszczenia #1. Uderzenie w ten przycisk doprowadzi do odblokowania wyjścia z lokacji #2 i tym samym do zaliczenia pierwszej zagadki.
ROZWIĄZANIE DRUGIEJ ZAGADKI
Wykorzystaj chwilę do rozejrzenia się po okolicy (cut-scenka) i następnie uderz w przycisk znajdujący się najbliżej Ciebie #1. Skieruj się teraz w lewo, a po tym jak kamera zmieni swoją pozycję rozejrzyj się za martwym rycerzem opartym o prawą ścianę #2. Ma on przy sobie sekret - Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
Zauważ, że w pobliżu znajdują się szyny oraz nadająca się do popychania statua. Ustaw się na lewo od statuy #1 i popchnij ją z pomocą mrocznej rękawicy (lewy trigger + X). Ustaw się teraz w nowym miejscu #2 i ponownie popchnij statuę, tym razem kierując ją w stronę górnej części ekranu.
Powróć do przycisku na ziemi, który już wcześniej uderzałeś #1 i wejdź z nim ponownie w interakcję. Skieruj się teraz w prawo i ustaw w takim miejscu #2, z którego będziesz mógł wykonać trzecie już uderzenie w statuę.
Na koniec ustaw się na prawo od statuy #1. To czwarte uderzenie doprowadzi do dołączenia jej do reszty mechanizmu i wyświetlenia krótkiej cut-scenki. Skorzystaj z nowo odblokowanego górnego przejścia i skieruj się w prawo. Nowy przycisk znajduje się na ścianie #2, tak więc w celu jego wciśnięcia musisz skorzystać z kombinacji lewego triggera oraz przycisku X.
Po obejrzeniu nowej cut-scenki udaj się po raz kolejny do pierwszego przycisku na podłodze i go wciśnij #1. Skieruj się w lewo, a po chwili dotrzesz do fontanny energii magicznej oraz pojemnika ze srebrnymi sztyletami #2.
Po uzupełnieniu zapasów ustaw się niedaleko fontanny i zwróć się w stronę widocznego w oddali przycisku na ścianie #1. Uaktywnij magię cienia i mając wybrane sztylety wciśnij przycisk B #2, dzięki czemu wypuścisz w stronę przycisku płonący pocisk.
Wykonaj teraz kilka kroków do przodu, ustawiając się w niedostępnym jeszcze przed chwilą miejscu #1. Ponownie uaktywnij magię cienia i wyrzuć płonący sztylet w stronę przycisku na ścianie. Doprowadzi to do odblokowania przejścia do trzeciego pomieszczenia laboratorium #2.
ROZWIĄZANIE TRZECIEJ ZAGADKI - FAZA 1
Wejdź do znacznie większego pomieszczenia #1 i poświęć chwilę na zapoznanie Cię z rozmieszczeniem interaktywnych obiektów (cut-scenka). Skieruj się do centralnej części tej sali. Zignoruj chwilowo znajdujący się tu obrotowy mechanizm i udaj się w lewo #2.
Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do interaktywnej ściany #1. Jak zapewne zauważyłeś, nadaje się ona do zburzenia, tak więc uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger #2 i wychyl gałkę analogową w odpowiednią stronę.
Po przebiciu się przez ścianę uderz w znajdujący się tu przycisk na podłodze #1. Wkrocz teraz do obszaru zlokalizowanego na północny-wschód stąd i uderz w pokazany na drugim screenie #2 nowy przycisk na podłodze.
Dopiero teraz gra pozwoli Ci na podniesienie leżącej nieopodal czerwonej soczewki (Red Lens) #1. Wykonanie tej czynności doprowadzi niestety do przebudzenia się mechanicznej bestii (Mechanical Monstrosity), z którą będziesz musiał stoczyć pojedynek #2.