Etap 1 - Mountain Fortress (2) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Musisz wspiąć się na niewielką skalną półkę i ustawić w takim miejscu, w którym nad sobą zauważysz nowy interaktywny zaczep #1. Skorzystanie z haka pozwoli Ci dotrzeć na wyżej położoną półkę i tu musisz kontynuować wspinaczkę #2.
Obróć się i ustaw w takim miejscu żeby gra ukazała Ci nowy interaktywny zaczep #1. Skorzystaj z niego, a wylądujesz na znacznie wyżej położonej półce. Przystąp do atakowania obecnych tu małych trolli #2.
Po chwili za murem pojawi się wielki ogr #1, z którym już za kilka minut stoczysz pełnoprawny pojedynek. Chwilowo skup się na tym żeby stać w pobliżu prawej barykady #2, atakując umiejętnościami o charakterze obszarowym nadbiegające małe trolle.
Walcz tak długo aż uderzenia ogra doprowadzą do zawalenia się lewej części półki. Pozostań w tym miejscu i zaczekaj aż jedno z jego kolejnych uderzeń doprowadzi do zniszczenia barykady #1. Przeskocz teraz szybko na prawą część półki #2.
Podbiegnij tu w prawo i skorzystaj z nowego interaktywnego zaczepu #1. Po znalezieniu się w nowej lokacji troll przebije pięścią mur #2, a Twoim zadaniem będzie właśnie atakowanie jego łapy.
Zdecydowanie polecam korzystanie z najsilniejszych dostępnych ataków #1, dzięki czemu widoczny w prawym górnym rogu ekranu pasek energii ręki ogra będzie szybko malał. Ogr co jakiś czas będzie próbował Cię złapać. Jako że ucieczka przed jego ręka byłaby trudna (umiejętność Shoulder Charge), polecam skupić się jedynie na oswobadzaniu poprzez rytmiczne wciskanie wyznaczonego przycisku na padzie #2.
Walcz tak długo aż pasek energii ręki ogra zostanie całkowicie wyczerpany #1. Możesz już podejść do prawej krawędzi #2 i skorzystać z haka.
Rozbujaj się na łańcuchu i puść w takim momencie, w którym będziesz się mógł złapać drugiego zaczepu #1. Ponownie się rozbujaj, wciskając w odpowiednim momencie przycisk skoku. Po wylądowaniu na nowym fragmencie muru gra wyświetli dłuższą cut-scenkę, informującą Cię o konieczności pokonania ogra w bezpośredniej walce #2.
POJEDYNEK Z OGREM
Pojedynek ten składa się z kilku faz, przy czym są one znacznie krótsze od poprzednich walk z bossami. Na chwilę obecną zadbaj przede wszystkim o wykonywaniu licznych przewrotów, unikając ataków pięściami #1. Na szczęście nawet jeżeli zostaniesz przygnieciony #2, to nie stracisz znaczącej ilości energii.
Trolla atakuj w tych momentach, w których co najmniej jedna jego ręka znajduje się na okupowanym murku #1. Warto dodać, iż możesz namierzać również tułów bossa, podbiegając do górnej części murku #2.
Po lewej stronie znajduje się fontanna #1, choć skorzystanie z niej może okazać się dość ryzykowne. Musisz atakować ogra tak długo aż ten uderzy mocniej pięścią o mur fortecy #2. Zadbaj w tym momencie o to żeby nie znaleźć się w polu rażenia wytworzonej fali uderzeniowej.
Szybko użyj teraz haka w celu złapania świecącej się pięści ogra #1. Jeżeli nie zdążysz, to odzyska on cząstkę energii, a walka będzie przez to trwała nieco dłużej. Musisz teraz sprawnie zaliczyć scenkę QTE #2, dzięki której pozbawisz ogra jednego oka, przystępując tym samym do drugiej fazy pojedynku.
Druga faza różni się od pierwszej przede wszystkim tym, iż ogr oprócz swoich dotychczasowych ataków będzie także próbował korzystać z wielkich głazów #1. Uważaj nie tylko na ataki bossa z głazem trzymanym w łapie, ale także na uderzenia głazem o ziemię, wytwarzające pokaźne fale uderzeniowe #2.
Ogra najlepiej atakować w tych momentach, w których próbuje przecierać wydłubane niedawno oko #1, a także wtedy gdy uderza samą ręką o zajmowany murek fortecy. Przez cały czas wykonuj liczne skoki oraz przewroty #2, unikając w ten sposób utraty cennej energii życiowej.
Walcz tak długo aż ogr straci cały pasek energii #1. Bestia powinna ponownie uderzyć o murek pięścią. Podbiegnij szybko do niej i chwyć się pięści z użyciem haka #2.
Przygotuj się do zaliczenia dwóch scenek QTE #1 #2. Ich pomyślne wykonanie doprowadzi do pozbawienia ogra drugiego oka i do awansowania do ostatniej trzeciej fazy pojedynku.
Ogr będzie teraz próbował Cię zlokalizować po węchu i słuchu. Biegaj po całym murku, wykonując przewroty w celu unikania jego nieco szybszych uderzeń #1. Po kilku uderzeniach ogr wystawi głowę, dając Ci tym samym szansę na to żeby się jej chwycić z użyciem haka #2.
W celu dobicia ogra pozostało Ci już tylko sprawne zaliczenie pojawiających się w dość krótkich odstępach czasu trzech scenek QTE #1 #2 #3. Pamiętaj o naciskaniu przycisków w ostatnim momencie, gdyż podobnie jak w przypadku bossów z poprzedniego etapu przedwczesne ich wciskanie nie będzie zaliczane. Gra wyświetli teraz nową cut-scenkę, informującą o odniesionym zwycięstwie #4.