Etap 2 - The Clockwork Tower (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Wykonaj teraz skok w stronę zbliżonego pod względem wyglądu prawego balkoniku #1. Po chwili czeka Cię kolejny skok #2, który w tym konkretnym przypadku zakończy się złapaniem się krawędzi na prawej ścianie.
Opuść się i przesuwaj w prawo #1, docierając do miejsca, w którym bohater się odchyli, a Ty będziesz mógł wcisnąć przycisk skoku. Po wylądowaniu na nowym balkoniku skieruj się w prawo i wykonaj skok w stronę kolejnej platformy #2. Skorzystaj w tym miejscu z fontanny energii magicznej.
Podejdź do północnej ściany i chwyć się pierwszej krawędzi #1. Po raz kolejny musisz unikać wyładowań i tym razem będzie to znacznie trudniejsze. Poświęć chwilkę na zapamiętanie kolejności pojawiania się wyładowań. Przystąp do wspinaczki, zatrzymując się w pokazanym na drugim screenie miejscu #2.
Musisz zaczekać aż nad Tobą znikną wyładowania i DOPIERO WTEDY szybko przedostać się na samą górę (nie tylko o dwa poziomy wyżej!) #1. Przesuń się tu w lewo i zeskocz na niewielki balkonik #2.
Wykonaj teraz skok w stronę balkoniku zlokalizowanego po Twojej prawej stronie. Odnajdziesz tu nowego martwego rycerza #1, a przy jego ciele Life Gem (Klejnot życia). Powróć na lewy balkonik, zbliż się do krawędzi i skorzystaj tu z haka #2. Zacznij bujać się na łańcuchu.
Puść się w najwyższym lewym punkcie, dzięki czemu doskoczysz do znacznie większej platformy #1. Tu skieruj się w prawo i spróbuj wejść w interakcję z obrotowym mechanizmem #2. Doprowadzi to niestety do pojawienia się w okolicy znanej Ci już mechanicznej bestii (Mechanical Monstrosity), z którą będziesz musiał stoczyć nowy pojedynek.
WALKA Z BOSSEM - MECHANICAL MONSTROSITY
Z mechaniczną bestią walczyłeś niedawno temu, tak więc powinieneś pamiętać jeszcze o dwóch podstawowych atakach tego potwora, a więc o łapaniu kleszczami #1 i porażaniu prądem #2. W obu przypadkach wskazane jest ciągłe bieganie po planszy i wykonywanie częstych uników.
Mechaniczna bestia wzbogaciła się od ostatniego spotkania o jeden nowy atak, a mianowicie o wytwarzanie tarczy ochronnej z okolicznych przedmiotów #1 i ciskanie nimi w głównego bohatera #2. Na szczęście latające przedmioty możesz łatwo unikać dzięki sprawnemu wykonywaniu uskoków, a nawet jeżeli zostaniesz trafiony to i tak nie stracisz dużo punktów zdrowia.
Znaczącym ułatwieniem tego pojedynku jest to, że mechaniczny potwór nie będzie się mógł leczyć. Skup się na wyprowadzaniu silnych ataków #1. Musisz doprowadzić do wyczerpania niemal całego paska zdrowia bossa, dzięki czemu zostanie on podświetlony #2. Szybko podbiegnij do potwora i wciśnij prawy trigger.
Do zaliczenia będzie pięć scenek QTE - cztery szybkie uderzenia w okolice mechanicznej głowy #1 i jeden cios kończący całą bitwę #2.
Ponownie podejdź do obrotowego mechanizmu #1, dzięki któremu doprowadzisz do wysunięcia się metalowego elementu i podniesienia centralnej konstrukcji. Przejdź do metalowej belce w celu dotarcia do wspomnianej platformy #2, a etap to po chwili dobiegnie końca.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz przedostać się na szczyt wieży zegarowej w czasie krótszym niż pięć minut. Wymaga to oczywiście wykonywania bezbłędnych ruchów, tak więc dobrze jest ukończyć cały etap kilka razy żeby zapamiętać wszystkie trudniejsze miejsca. Nie zapomnij o możliwości przeskakiwania na sąsiednie trybiki wolno pracujących maszyn i postaraj się nie stracić zbyt dużo czasu na unikaniu pułapek związanych z elektrycznością.