Etap 1 - Bones Forest (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział IX
Etap 1 - Bones Forest
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 2 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Serafinowe ramiona (Seraph Shoulders) |
Potwory | Small Troll Headless Burrower Chupacabras Cave Troll |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | W trakcie przemierzania tego etapu czeka Cię przede wszystkim dużo wymagających skoków, zakładających wykorzystanie nowo pozyskanych serafinowych ramion. Po raz pierwszy spotkasz też nieumarłe stwory chowające się w ziemi (Headless Burrower), przy czym ich eliminacja nie będzie przesadnie trudna. |
PRZEPRAWA PRZEZ LAS
Po zapoznaniu się z opisem nowo pozyskanych serafinowych ramion udaj się w lewo. Odszukaj tu martwego rycerza #1, który będzie miał przy sobie Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Powróć do miejsca startu i dla odmiany wybierz się teraz w prawo #2.
Zbadaj niewielkie ruiny zlokalizowane bezpośrednio za magicznym lustrem #1. Kamera powinna zmienić tu swoją pozycję, pozwalając Ci na odnalezienie jeszcze jedno martwego sojusznika #2. Rycerz będzie miał przy sobie Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
Możesz już ruszać dalej. W okolicy znajdują się dwie fontanny - po lewej stronie fontanna życia, a po prawej fontanna energii magicznej #1. Po zregenerowaniu sił wybierz jedyną możliwą ścieżkę i zatrzymaj się po dotarciu do klifu #2.
Nowa interaktywna krawędź znajduje się nad Tobą i jak zapewne zauważyłeś nie doskoczysz do niej w standardowy sposób. Musisz mianowicie skorzystać z serafinowych ramion i w locie po raz drugi wcisnąć przycisk A #1. Po złapaniu się krawędzi wykonaj skok w stronę nowej krawędzi, zlokalizowanej po Twojej lewej stronie #2.
Powtórz opisany powyżej ruch, tym razem próbując doskoczyć do niewielkiej skalnej półki #1. Tu ponownie będziesz musiał wykonać podwójny skok #2, a więc po znalezieniu się w najwyższym punkcie lotu ponownie wcisnąć przycisk A. Możesz się już wspiąć i kontynuować przeprawę przez las.
Wkrótce dotrzesz do dużej dziury i paradoksalnie dobrze byłoby do niej wskoczyć. Do zlikwidowania będzie tu niewielka grupka małych trolli #1, co będzie bardzo proste (pamiętaj o tym, że możesz je chwytać). Po wygranej bitwie rozejrzyj się za ciałem pokonanego sojusznika #2, a zdobędziesz Scroll (Zwój).
Musisz teraz powrócić na górę, a więc najpierw wykonaj skok w celu złapania się interaktywnej krawędzi, a następnie skorzystaj z haka #1. Wycofaj się teraz trochę i zacznij biec w stronę tej samej dziury, wykorzystując opcję sprintu #2.
Musisz wcisnąć przycisk skoku i następnie w locie powtórzyć ten manewr #1 celem skorzystania z serafinowych ramion. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to wylądujesz na niewielkiej półce #2. Skorzystaj tu z podwójnego skoku w celu złapania się górnej krawędzi.
Podążaj jedyną możliwą ścieżką #1. Po dotarciu do nowej lokacji gra wyświetli krótką cut-scenkę #2, informując Cię o konieczności stoczenia pierwszej bitwy ze stworami nazywającymi się Headless Burrower. Są to nieumarłe stwory, które będą próbowały atakować Cię na dwa sposoby - z użyciem latających czaszek oraz reszty ich ciał chowających się w ziemi.
Podstawowym utrudnieniem tej bitwy jest to, że bardzo łatwo możesz być łapany przez stwory przebywające w ziemi #1. W takich sytuacjach musiałbyś rozwiązywać każdorazowo scenki QTE żeby się oswobodzić. Polecam zastosować tu taktykę całkowicie ignorującą atakowanie latających głów i skupiającą się na wykonywaniu silnych uderzeń w ziemię #2. Ataki te najlepiej oczywiście przeprowadzać z powietrza, dzięki czemu w międzyczasie nie zostaniesz przez nikogo złapany.
Zauważ, że każde uderzenie doprowadza do pojawiania się wszystkich okolicznych potworów, które będą przez kilka sekund ogłuszone #1. Polecam wtedy podbiegać do nich i wciskać prawy trigger #2, dzięki czemu będziesz je likwidował bez konieczności zaliczania dodatkowych scenek QTE. Postaraj się w taki właśnie sposób pozbyć się wszystkich potworów.
Po wygranej bitwie znajdziesz się na rozstaju dróg i w pierwszej kolejności proponuję skierować się w prawo #1. Wykonaj tu podwójny skok z rozbiegu (opcja sprintu) celem złapania się interaktywnej krawędzi #2.
Możesz tu przystąpić do wspinaczki #1 z czym nie powinno być żadnych problemów. Po dotarciu na górę zbadaj ciało rycerza #2, który ma przy sobie nowy Scroll (Zwój).