Etap 5 - Agharta (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Po zbliżeniu się do przepaści wciśnij przycisk A, dzięki czemu Warg przeskoczy na drugą stronę #1. Nie musisz być na szczęście dokładny, gdyż sam skok jest trochę zautomatyzowany. W okolicy pojawią się mniejsze wilkołaki i dobrze byłoby się nimi zająć. W szczególności polecam tu atak wyprowadzany poprzez przytrzymanie i puszczenie przycisku X. Jest to znana Ci już szarża, która może doprowadzić do jednoczesnego zlikwidowania nawet kilku mniejszych wilkołaków #2.
Po zlikwidowaniu wszystkich wilkołaków skieruj się wraz z Wargiem w lewo #1. Zmuś bestię do biegu, gdyż już za chwilę konieczne będzie wykonanie drugiego skoku #2. Po jego zaliczeniu uduś Warga, gdyż bestia nie będzie Ci już do niczego potrzebna.
Musisz się tu wspiąć na murek #1 i przez niego przeskoczyć, lądując w zupełnie nowym miejscu. Wkrótce pojawi się tu wielki troll w towarzystwie kilku mniejszych. Nie walcz chwilowo z potworami. Zamiast tego pobiegnij w lewo i następnie udaj się wgłąb ekranu #2.
Biegnij tu cały czas prosto, kierując się w stronę pokazanych na pierwszym screenie schodów #1. Udaj się teraz w stronę dolnej części ekranu. Musisz zeskoczyć na pokazaną na drugim screenie niższą półkę #2, gdzie widoczna jest fontanna życia.
Zregeneruj siły, a następnie zbadaj ciało poległego sojusznika, co pozwoli Ci pozyskać Life Gem (Klejnot życia) #1. Możesz już powrócić na górę i w tej lub poprzedniej lokacji przystąpić do atakowania wielkiego trolla #2. Podobnie jak w przypadku etapu rozgrywanego w jaskiniach, dobrze jest skupić się na osłabianiu dużego trolla, ignorując raczej te mniejsze.
Walcz tak długo aż wielki troll zostanie osłabiony #1. Wciśnij prawy trigger i zalicz scenkę QTE żeby go dosiąść. Możesz teraz zająć się biegającymi wokół Ciebie mniejszymi trollami lub od razu skierować się w lewo. Wkrótce dotrzesz do większej bramy #2 i musisz z pomocą ataków wielkiego trolla ją zniszczyć.
Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia, a po dotarciu do rozwidlenia uduś dosiadanego trolla. Proponuję tu udać się najpierw w lewo, gdyż odnajdziesz cenny składzik srebrnych sztyletów #1. Teraz skieruj się w prawo, a po kilku chwilach dotrzesz do interaktywnych krawędzi #2. Musisz się tu wspiąć na wyższy poziom.
Zbliż się do widocznej w oddali przepaści, co doprowadzi do pojawienia się nowego Warga #1. Tym razem będzie nieco trudniej, gdyż do bitwy dołączą też słabsze wilkołaki. Pomagaj sobie pozyskanymi niedawno sztyletami, skupiając się głównie na atakowaniu większej bestii. Walcz tak długo aż Warg zostanie osłabiony #2 i go dosiądź.
Zajmij się pozostającymi przy życiu mniejszymi wilkołakami, a następnie ruszajcie w stronę przepaści #1. Wykonaj skok i kontynuuj przeprawę. Zatrzymaj się tuż przed drugą przepaścią #2. Jeżeli chcesz zdobyć znajdujący się w tym miejscu sekret, to będziesz niestety musiał udusić ujeżdżanego Warga.
Zbadaj niewielką polankę znajdującą się za drzewem #1. Odnajdziesz tam martwego rycerza, a przy nim Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Musisz teraz powrócić do pierwszej przepaści, gdzie wykonałeś skok na grzbiecie Warga. Zbadaj krawędź po lewej stronie, a będziesz się mógł opuścić #2.
Użyj oczywiście w tym miejscu haka #1, a następnie zjedź na łańcuchu na znajdującą się pod Tobą niewielką półkę. Przejdź w prawo i ponownie skorzystaj z haka #2. Pozwoli Ci to wylądować niedaleko odnalezionego już wcześniej składziku srebrnych sztyletów. Warto oczywiście uzupełnić ich zapas.
Musisz teraz powtórzyć wszystkie kroki, które wykonałeś do momentu dotarcia do zdobytego niedawno klejnotu, a więc dotrzeć do areny, pokonać i ujarzmić nowego Warga #1, a następnie przeskoczyć z jego pomocą nad pierwszą przepaścią. Tym razem nie zatrzymuj się, tylko wykonaj drugi skok #2.
Podążaj jedyną dostępną ścieżką. Po kilku chwilach konieczne będzie wykonanie jeszcze jednego skoku #1. Zbliż się następnie do oznaczonych przez grę lian #2 i wciśnij przycisk A. Wydasz w ten sposób dosiadanej bestii rozkaz do przystąpienia do wspinaczki.
Po znalezieniu się na górze obejrzyj krótką cut-scenkę z udziałem ściganej dziewczynki. Uduś Warga, po czym skieruj się w prawo. Opuść się w oznaczonym przez grę miejscu #1 i użyj haka #2, dzięki czemu zakończysz ten etap.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz ukończyć cały etap bez używania magii cienia (RB) oraz powiązanych z nią umiejętności. Nie powinno być z tym żadnych problemów, zwłaszcza że przy ponownym przechodzeniu gry powinieneś już dysponować dobrymi umiejętnościami związanymi z magią światła i mocno rozwiniętym paskiem zdrowia.