Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019

MINI-GRA - VAMPIRE WARGAME

1 - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Po dotarciu do nowej lokacji gra wyświetli cut-scenkę ze spotkania z wampirzą dziewczynką Laurą #1 - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Po dotarciu do nowej lokacji gra wyświetli cut-scenkę ze spotkania z wampirzą dziewczynką Laurą #1. Obieca Ci ona pomoc w dotarciu do miejsca pobytu swej matki jeżeli zdołasz pokonać ją w grze przypominającej swego rodzaju wampirze szachy #2.

2 - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Gra powinna teraz otworzyć dziennik głównego bohatera, w którym omówione zostaną zasady - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Gra powinna teraz otworzyć dziennik głównego bohatera, w którym omówione zostaną zasady. Co ciekawe, mini-grę możesz opuścić, wybierając przycisk Skip Wargame #1. Na taki krok nie radzę się jednak decydować, gdyż gra nie jest zbyt skomplikowana #2, a za odniesienie zwycięstwa możesz zdobyć 1500 punktów doświadczenia.

Oto krótkie omówienie najważniejszych zasad gry:

1) Rozgrywana mini-gra ma charakter turowej bitwy. Oznacza to, że każda ze stron wykonuje swoje ruchy na zmianę. Nie ma też żadnego limitu odnośnie ilości czasu przyznawanego na podjęcie decyzji. Pośpiech jest zresztą bardzo niewskazany.

2) Każda ze stron domyślnie dysponuje sześcioma jednostkami - dwoma wilkołakami, dwoma wampirami oraz dwoma nekromantami.

3) Jednostki mają swoje paski zdrowia, które można podejrzeć w dowolnej chwili (tyczy się to też oddziałów wroga) poprzez przytrzymanie lewego triggera. Zielony kolor oznacza pełnię zdrowia, żółty odniesione obrażenia, a czerwony, że dana jednostka znajduje się na skraju śmierci.

4) Gra nie pozwala na swobodne wybieranie jednostek. O tym jakiemu typowi jednostek można wydać rozkaz decyduje los, a konkretnie pojawiające się na ekranie koło fortuny.

5) Jeżeli koło fortuny wybrało rodzaj jednostek, których gracz ma dwie sztuki (np. dwa wilkołaki), to od niego zależy, której z nich chce użyć.

6) Jeżeli koło fortuny wybrało nieistniejący już rodzaj jednostek (np. dwa stracone wcześniej wilkołaki), to gracz traci dany ruch.

7) Akcją jednostki w danej turze może być przesunięcie jej na inne pole, wykonanie ataku lub odpalenie jej specjalnej umiejętności. Nie można natomiast wykonać jednocześnie dwóch akcji, czyli np. przemieścić ją w inne miejsce w połączeniu z wyprowadzeniem przez nią ciosu.

8) W miarę rozwoju bitwy zwiększana jest liczba ruchów przyznawanych graczowi w danej turze. Jeżeli mianowicie stracił on co najmniej dwie jednostki to przysługują mu dwa ruchy w obrębie tury, a jeżeli stracił co najmniej cztery jednostki to przysługują mu trzy ruchy.

Rodzaje jednostek używanych w trakcie tej mini-gry:

WILKOŁAKI (WEREWOLVES) - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

WILKOŁAKI (WEREWOLVES)

Umiejętności:

Standardowy atak - przycisk B

Uwagi:

Główną zaletą wilkołaków jest to, że mogą pokonywać dwa pola planszy w jednym ruchu. Sprawia to, że są w stanie szybciej zbliżyć się do jednostek wroga. Ich wadą jest natomiast słaba odporność na ataki przeciwników, przez co mogą zginąć łatwiej od wampirów. W rezultacie warto je wykorzystywać przede wszystkim do umiejętnie przeprowadzonych działań ofensywnych.

WAMPIRY (VAMPIRES) - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

WAMPIRY (VAMPIRES)

Umiejętności:

Standardowy atak - przycisk B

Wyssanie energii życiowej z wroga - przycisk X

Uwagi:

Główną zaletą wampirów jest ich bardzo duża wytrzymałość na ataki wroga. Wampiry mogą dodatkowo wysysać energię ze stojących obok nich przeciwników w celu leczenia własnych ran, przy czym zastępuje to niestety standardowy atak. Wadą wampirów jest zadawanie przez nie mniejszych obrażeń od wilkołaków, przez co atakowane cele wolniej tracą punkty zdrowia.

NEKROMANCI (NECROMANCERS) - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

NEKROMANCI (NECROMANCERS)

Umiejętności:

Magiczny atak - przycisk B

Przyzwanie zombiaka - przycisk Y

Uwagi:

Główną zaletą nekromantów jest to, że mogą oni przyzywać zombiaki, które są bardzo skutecznym narzędziem w odwracaniu uwagi przeciwników. Warto też dodać, że za utratę przyzwanego zombiaka nie są nakładane żadne kary, poza ewentualnym zmarnowaniem ruchu w danej turze. Nekromanci mogą też atakować wrogów z użyciem magii i to nawet z odległości dwóch pól. Oczywistą wadą nekromantów są ich bardzo słabe możliwości defensywne, tak więc nie warto ich przemieszczać po polu bitwy i w sytuacjach krytycznych należy im zapewniać należytą ochronę.

ZOMBIAKI (ZOMBIES) - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

ZOMBIAKI (ZOMBIES)

Umiejętności:

Standardowy atak - przycisk B

Uwagi:

Zombiaki standardowo nie pojawiają się na polu bitwy, gdyż są one przyzywane przez nekromantów. Nie pojawiają się one też na kole fortuny, gdyż w celu wydawania im rozkazów trzeba wybrać danego potwora po wylosowaniu nekromanty. Podstawową zaletą zombiaków jest to, że na ich miejsce można bezproblemowo przyzywać kolejne stwory. Zombiaki zawsze giną już po jednym ataku, tak więc warto traktować je przede wszystkim jako mięso armatnie pomocne w odwracaniu uwagi jednostek wroga.

Wskazówki do mini-gry z udziałem Laury:

1) W początkowej fazie bitwy przemieszczaj wilkołaki oraz wampiry w stronę jednostek wroga. Nekromanci powinni pozostawać na polach startowych, zajmując się w sytuacji wylosowania tej właśnie kategorii jednostek przyzywaniem zombiaków.

2) W miarę możliwości nie przekraczaj połowy planszy i nie próbuj za wszelką cenę zbliżyć się jednostek wroga. Może się to skończyć bardzo źle, a mianowicie otoczeniem posiadanego potwora lub znalezieniem się na celowniku wrogich nekromantów (pamiętaj, że zasięg ich czarów to aż dwa pola).

3) Dąż do osłabiania konkretnych jednostek przeciwnika, rozstawiając swoje oddziały w taki sposób żeby i wilkołaki i wampiry mogły zadawać ciosy po zakończonym losowaniu (powyższy screen) - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

3) Dąż do osłabiania konkretnych jednostek przeciwnika, rozstawiając swoje oddziały w taki sposób żeby i wilkołaki i wampiry mogły zadawać ciosy po zakończonym losowaniu (powyższy screen).

4) Postaraj się stosunkowo wcześnie pozbawić przeciwnika dwóch jednostek takiego samego typu. Najprościej będzie to osiągnąć z wilkołakami, a to dlatego, że są one mniej odporne od wampirów, a Laura z chęcią wysyła je "na pożarcie". Unikaj jednocześnie takich strat po swojej stronie, gdyż zwiększa to znacząco ryzyko marnowania tur w sytuacji wylosowania przez grę nieistniejącej już klasy. Wycofuj więc swoje wilkołaki jeżeli utracą zbyt dużo punktów zdrowia i wykorzystuj opcję "kradzieży" energii życiowej wampirów, przywracając je do pełni sił.

5) Koniecznie wykorzystuj przyzywane przez nekromantów zombiaki do odwracania uwagi sił przeciwnika - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

5) Koniecznie wykorzystuj przyzywane przez nekromantów zombiaki do odwracania uwagi sił przeciwnika. Warto je rozmieszczać w pobliżu wrogich nekromantów (powyższy screen). Ustawiaj je jednocześnie na takich polach by nie znalazły się w pobliżu wszystkich trzech rodzajów jednostek. Powód jest prosty - przeciwnik będzie mógł je wtedy od razu zabić. Utratą zombiaków nie musisz się bardzo przejmować, gdyż ich głównym zadaniem jest wspomniane odwracanie uwagi. Laura zresztą dość często podejmuje złe decyzje i wycofuje w ich stronę wylosowane jednostki, marnując w ten sposób kolejne ruchy.

6) Sytuacja skomplikuje się nieco po utracie przez Laurę dwóch jednostek (i w końcówce po utracie czterech jednostek), gdyż będzie mogła wtedy wykonywać dwa (później trzy) ruchy w obrębie jednej tury. Pamiętaj o wspomnianym już wcześniej dążeniu do pozbawienia jej całych klas jednostek, dzięki czemu częściej będzie traciła możliwość wykonania ruchu.

7) Laurze na sam koniec bitwy pozostanie najprawdopodobniej dwóch nekromantów lub jeden nekromanta i jeden wampir - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

7) Laurze na sam koniec bitwy pozostanie najprawdopodobniej dwóch nekromantów lub jeden nekromanta i jeden wampir. Jeżeli doszło do takiego obrotu sprawy, to polecam zagrać bardziej defensywnie (powyższy screen), pozwalając wampirowi lub nekromancie na zbliżenie się na Twoją połowę. Polegaj jednocześnie na swoich nekromantach, przyzywając zombiaki i wykonując ataki z ich użyciem.

3 - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Jak już wcześniej wspomniałem, wygranie mini-gry nagrodzone zostanie pozyskaniem aż 1500 punktów doświadczenia #1 - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Jak już wcześniej wspomniałem, wygranie mini-gry nagrodzone zostanie pozyskaniem aż 1500 punktów doświadczenia #1. Zbadaj teraz prawy górny narożnik nieaktywnej już planszy do gry. Natrafisz tu na martwego rycerza #2, który będzie miał przy sobie Light Magic Gem (Klejnot magii światła).

4 - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Możesz skierować się w lewo #1 - Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow - Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry

Możesz skierować się w lewo #1. Skorzystaj z pokazanego na drugim screenie #2 wyjścia z tego pomieszczenia, co pozwoli Ci zakończyć ten etap.

WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:

W celu zaliczenia wyzwania musisz nie doprowadzić do utraty więcej niż trzech własnych jednostek w mini-grze szachowej. W zdecydowanej większości przypadków na jej koniec przy życiu pozostaje dwóch nekromantów i jeden wampir. Jeżeli stracisz zbyt dużą liczbę jednostek, to całą bitwę możesz oczywiście powtórzyć poprzez wczytanie ostatniego checkpointu.