Etap 6 - Dark Dungeon (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
ODNALEZIENIE KAMIENNYCH RUN
Na początek wybierz pokazane na pierwszym screenie lewe przejście #1. Kieruj się prosto. Przy jednym z posągów w słabo oświetlonej części jaskini odnajdziesz poległego rycerza, a przy jego ciele nowy Scroll (Zwój) #2.
Kontynuuj przemarsz. Gra za chwilę wyświetli scenkę przerywnikową, pokazującą nowy rodzaj potworów, z którymi będziesz musiał sobie radzić. Są to mianowicie latające gremliny #1. Najlepszą metodą na eliminowanie gremlinów jest wykonywanie ataków w powietrzu i takich, które mają działanie obszarowe #2. Warto oczywiście odblokować sobie takie umiejętności, dzięki którym będziesz zadawał poważniejsze obrażenia.
Inne przydatne metody w eliminowaniu goblinów to korzystanie ze sztyletów, na których działanie są bardzo podatne #1, oraz łapanie ich z pomocą haka (prawy trigger). Ta druga metoda jest nieco wolniejsza, ale prostsza do zrealizowania. Po zabiciu wszystkich latających bestii zbadaj ciało rycerza #2, przy którym odnajdziesz pierwszy z dwóch poszukiwanych kluczy - Stone Rune (Kamienna runa).
Pozbądź się kilku nowych gremlinów, które się tu pojawią. Nie opuszczaj jeszcze tej okolicy. Zamiast tego zbadaj skały po prawej stronie #1, a odnajdziesz nowe przejście. Wskocz na górę i zbadaj ten obszar, a odnajdziesz zabitego rycerza i Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia) #2.
Powróć teraz tę samą drogą do miejsca, w którym widziałeś dziewczynę. Wsadź zdobytą niedawno kamienną runę w jeden ze slotów #1. Spowoduje to częściowo wysunięcie się mostu. Wejdź na most i zeskocz na niżej położoną skalną półkę #2.
Udaj się tu w prawo, a znajdziesz się w jaskini z wielką bramą #1. Podejdź do bramy i zbadaj ją poprzez wciśnięcie prawego triggera. Doprowadzi to do pojawienia się w tej okolicy nowego wielkiego pająka #2.
Przystąp do atakowania pająka #1, wyprowadzając najpotężniejsze ataki i skutecznie unikając poznanych już wcześniej jego ruchów. Co jakiś czas powinieneś podskakiwać i wyprowadzać w powietrzu ataki obszarowe, a to dlatego, że do walk wkrótce dołączą nowe gremliny #2.
Walcz tak długo aż pająk zostanie osłabiony #1. Bestię musisz oczywiście ujarzmić (prawy trigger i scenka QTE). Rozpraw się z pozostałymi gremlinami, po czym zbliż się do wielkiej bramy i wciśnij przycisk Y. Wciskaj teraz rytmicznie wskazany przez grę przycisk #2 w celu uszkodzenia bramy. Możesz już udusić pająka, bo nie będzie Ci do niczego innego potrzebny.
Przejdź przez zniszczoną bramę. Odnajdziesz tu fontannę życia #1, jak również nowego martwego rycerza #2, będącego w posiadaniu drugiego klucza - Stone Rune (Kamienna runa).
Musisz teraz powrócić do mostu. Uważaj jednak, bo w jaskini, w której walczyłeś z pająkiem, zostaniesz zaatakowany przez dość liczną grupę gremlinów #1. Pomagaj sobie atakami opartymi o obie dostępne szkoły magii, jak również innymi ruchami, w tym wspomnianymi wcześniej chwytami i sztyletami. Powróć do głównej sali i włóż runę w drugi slot #2, dzięki czemu doprowadzisz do całkowitego rozwinięcia mostu.
DOTARCIE DO MIEJSCA POBYTU DZIEWCZYNY
Przejdź po moście i wejdź do niedostępnej wcześniej części lochów #1. Podążaj prosto aż dotrzesz do ściany, gdzie będziesz mógł przystąpić do wspinaczki po dość charakterystycznych konarach #2.
Ustaw się w takim miejscu żeby gra podświetliła znajdujący się nad Twoją głową zaczep #1. Użyj haka i zacznij przemieszczać się ku górze. Chwyć się tu krawędzi i przesuwaj w lewo. Zatrzymaj się po dotarciu do końca #2, ALE nie wykonuj jeszcze skoku za siebie. Zamiast tego na dłużej w tym miejscu.
W celu dotarcia do sekretu musisz doskoczyć do pokazanej na pierwszym screenie lewej krawędzi #1, wychylając gałkę analogową w tę właśnie stronę. Po udanym skoku opuść się na znajdującą się pod Tobą niewielką skalną półkę #2.
Zbadaj teraz słabo oświetlony zaułek, a odnajdziesz martwego rycerza #1 będącego w posiadaniu ostatniego sekretu - Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Zeskocz śmiało na dół i powtórz wszystkie opisane powyżej ruchy. Po znalezieniu się na końcu krawędzi tym razem zaczekaj aż główny bohater obróci się za siebie i wciśnij przycisk skoku #2.
Zaczekaj aż kamera zmieni swoją pozycję, ukazując zlokalizowany bezpośrednio nad Tobą nowy zaczep #1. Użyj haka i przystąp do wspinaczki. Po znalezieniu się na nowej skalnej półce wykonaj skok w stronę widocznej przed Tobą kolejnej półki #2.
Po lądowaniu podejdź do fontanny magii #1. Wciśnij i przytrzymaj tu obie gałki analogowe celem maksymalnego naładowania obu pasków energii. Podejdź teraz kawałek dalej i użyj haka na nowym zaczepie #2.
Przed Tobą ostatnia już bitwa z gremlinami. Proponuję przede wszystkim wykorzystać zabraną "ponad limit" energię magiczną, dzięki której szybciej rozprawisz się z potworami #1. Po zlikwidowaniu wystarczającej liczby goblinów gra wyświetli dłuższą cut-scenkę #2. Dowiesz się z niej, iż ścigana dziewczynka ma na imię Claudia i że podróżuje w towarzystwie czarnego rycerza.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz ukończyć cały etap bez korzystania z opcji chwytania gremlinów (z hakiem lub bez). Nie powinno to być szczególnie trudne, gdyż gremliny można w łatwy sposób likwidować na inne sposoby - umiejętnościami o charakterze obszarowym czy sztyletami.