Etap 1 - Necromancer's Abyss (1) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział XI
Etap 1 - Necromancer's Abyss
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 2 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Reaper Zombie |
Bossowie | Necromancer |
Krótkie podsumowanie | To jeden z najdłuższych i najtrudniejszych poziomów w grze. Paradoksalnie nie musisz się obawiać dwóch bossów tej lokacji, a to dlatego, iż będą oni stosunkowo łatwi do pokonania. Zamiast tego czekają Cię bardzo wymagające sekcje platformowe, wymuszające perfekcyjne wykorzystywanie umiejętności bohatera. Do odnalezienia są cztery ostatnie magiczne klejnoty, tak więc radzę na bieżąco korzystać z poradnika, zwłaszcza że wiele ścieżek rozgałęzia się. |
ROZWIĄZANIE PIERWSZEJ ZAGADKI
Po obejrzeniu krótkiego filmiku pokazującego całą tę okolicę skieruj się prosto #1. Zbadaj odnalezione po prawej stronie ciało rycerza #2, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój).
Podejdź teraz do dużego mechanizmu i wciśnij prawy trigger w celu wejścia w interakcję. Założeniem tej zagadki jest doprowadzenie do pojawienia się właściwych symboli w każdym z trzech slotów. Do modyfikowania ich zawartości możesz używać lewej gałki analogowej. Gotowe rozwiązanie pokazane zostało na powyższym screenie:
1) lewy slot to znak zodiaku symbolizujący pannę
2) środkowy slot to znak symbolizujący 24 dzień miesiąca
3) prawy slot to znak symbolizujący zaćmienie Słońca
Potwierdź swój wybór poprzez wciśnięcie przycisku A, a powinieneś otrzymać informację o zaliczonej zagadce #1. Zanim udasz się do kolejnej zagadki zbadaj obszar po swojej lewej stronie #2.
Zeskakuj tu na niżej położone półki #1. Docelowo powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się kolejny martwy sojusznik, mający przy sobie Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia) #2.
ROZWIĄZANIE DRUGIEJ ZAGADKI
Powróć do miejsca zaliczania pierwszej zagadki (musisz wykonać podwójny skok) i skieruj się w stronę prawego głazu, który pokazany został na krótkim filmiku po jej zaliczeniu #1. Śmiało biegnij w prawo, a to dlatego, że na bieżąco będzie przed Tobą budowany kamienny most #2.
Po dotarciu w nowe miejsce zapoznaj się przede wszystkim z tablicą symbolizującą swego rodzaju labirynt #1. Zbadaj teraz obszar po swojej prawej stronie, odnajdując kolejnego martwego kolegę i pozyskując Scroll (Zwój) #2.
Założeniem tej zagadki jest uderzanie w znajdujące się tu kamienne płyty (umiejętność Earthquake Punch), tak by odwzorować ścieżkę ze wspomnianej wyżej tablicy. Prawidłowa kolejność to: Góra, Prawo, Góra, Góra, Lewo, Dół, Lewo, Góra, Góra, Prawo, Góra.
Najwięcej problemów sprawi Ci zrozumienie zasad wykonywania kolejnych ruchów. Każdy z rząd płyt odpowiada mianowicie za inny kierunek. Zaczynając od zewnętrznego rzędu, wygląda to następująco:
1) Pierwszy rząd (#1 na zdjęciu) to ruch w górę.
2) Drugi rząd (#2 na zdjęciu) to ruch w prawo.
3) Trzeci rząd (#3 na zdjęciu) to ruch w lewo.
4) Czwarty rząd (#4 na zdjęciu) to ruch w dół.
Po wyznaczeniu całej ścieżki musisz na koniec uderzyć w środkową podświetloną płytę.
Płyty z danego rzędu możesz wciskać w dowolnej kolejności, ale dla zachowania pewnego porządku proponuję uderzać je po kolei, czyli od lewej strony do prawej.
Pełne rozwiązanie tej zagadki znajduje się poniżej:
Zacznij od uderzenia dowolnej płyty pierwszego rzędu (góra) #1. Za każdym razem musisz używać umiejętności Earthquake Punch, czyli przytrzymywać lewy trigger i Y do momentu pojawienia się czerwonej poświaty wokół mrocznej rękawicy. Teraz uderz w dowolną płytę drugiego rzędu (prawo) #2.
Następne w kolejności są dwie płyty pierwszego rzędu (góra, góra) #1 #2. Za każdym razem uderzaj oczywiście w nową płytę z danego rzędu, a nie w te, które zostały już wcześniej podświetlone.
Uderz teraz w dowolną płytę trzeciego rzędu (lewo) #1 i następnie w dowolną płytę słabo widocznego czwartego rzędu (dół) #2.
Ponownie uderz w płytę trzeciego rzędu (lewo) #1. Powróć teraz do pierwszego rzędu, uderzając w jedną z niepodświetlonych płyt (góra) #2.
Pozostań przy pierwszym rzędzie, uderzając w kolejną płytę (góra) #1. Przejdź do drugiego rzędu, wykonując nowe uderzenie (prawo) #2.
Pozostały Ci już tylko dwa ruchy. Zacznij od uderzenia w płytę z pierwszego rzędu (góra) #1. Podejdź następnie do pokazanej na drugim screenie centralnej i domyślnie podświetlonej już płyty #2. Uderz w nią z wykorzystaniem tej samej umiejętności, co wcześniej.
Musisz teraz odczekać aż mechanizm wykona zaplanowane przez Ciebie akcje (strzałki widoczne na ekranie) do "przejścia" przez labirynt #1. Jeżeli nigdzie się nie pomyliłeś, to powinieneś otrzymać informację o zaliczeniu tej zagadki #2.