Etap 4 - The Throne Room (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 4 - The Throne Room
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Vampire Warrior |
Bossowie | Carmilla Vampire Dark Lord |
Krótkie podsumowanie | Podobnie jak w przypadku ostatniego etapu trzeciego rozdziału, czekają Cię walki z dwoma mutacjami jednego bossa. Początkowo będziesz mianowicie walczył z Carmillą, a po przeobrażeniu z mrocznym władcą wampirów. Pewnym utrudnieniem jest uczestnictwo zwykłych wampirów w niektórych fazach bitwy. Na szczęście unikanie ataków obu bossów będzie dla odmiany stosunkowo łatwe. |
POJEDYNEK Z PIERWSZYM BOSSEM
![]() | ![]() |
Etap ten rozpoczniesz na ścieżce prowadzącej do zamku. Skorzystaj oczywiście ze znajdujących się tu dwóch fontann #1 i nie zapomnij o zregenerowaniu pasków energii magicznej "ponad limit". Ruszaj po schodach na górę. Zatrzymaj się w pokazanym na drugim screenie miejscu i zbadaj odnalezionego tu martwego rycerza, dzięki czemu zdobędziesz Light Magic Gem (Klejnot magii światła) #2.
![]() | ![]() |
Możesz już ruszać na górę #1. Po dotarciu do głównej wieży zamku gra wyświetli dłuższą scenkę przerywnikową z rozmowy z Carmillą #2. Przygotuj się, bo już wkrótce przystąpisz do pierwszego pojedynku.
![]() | ![]() |
Charakterystyczną cechą tej potyczki jest to, że nie będziesz mógł zadawać Carmilli żadnych obrażeń. Po zakończeniu rozmowy otoczy się ona mianowicie polem ochronnym #1 i będzie lewitowała nad polem bitwy. Przystąp w tej sytuacji do atakowania pojawiających się na polu bitwy zwykłych wampirów #2.
![]() | ![]() |
Carmilla co jakiś czas będzie zniżała się i rozpoczynała atak błyskawicami #1. Zauważ, że atak ten może doprowadzić do likwidacji podległych jej wampirów. Sam natomiast w celu uniknięcia obrażeń biegaj po okręgu #2.
![]() | ![]() |
Musisz doprowadzić do zlikwidowania wszystkich podległych Carmilli wampirów, których będzie kilkanaście. Gra wyświetli wtedy cut-scenkę obrazującą próbę zlikwidowania królowej wampirów #1 (na szczęście z pominięciem scenek QTE). Zakończy się ona niepowodzeniem, a sama Carmilla przeobrazi się w znacznie większego potwora #2.
POJEDYNEK Z DRUGIM BOSSEM - FAZA 1
![]() | ![]() |
Podstawową zmianą w trakcie tej fazy bitwy jest zmniejszony rozmiar areny. Oznacza to oczywiście, iż musisz się bardziej pilnować, tym bardziej, iż boss nie będzie Cię już atakował z powietrza, a dążył do brania udziału w bezpośrednich starciach. Uważaj na szybkie ataki wręcz w wykonaniu mrocznego władcy #1, występujące w dwóch różnych odmianach. W obu przypadkach jedynym rozwiązaniem jest sprawne wykonywanie uników. Jeżeli zbliżysz się zbytnio do bossa, to możesz też zostać przez niego złapany #2 i w takich sytuacjach trzeba rytmicznie wciskać wskazany przycisk na padzie.
![]() | ![]() |
Dodatkowym utrudnieniem będą również przyzywani co jakiś na czas pomoc dwaj wampirzy wojownicy #1. Generalnie proponuję obrać taką taktykę żeby zlikwidować jednego z nich #2, pozostawiając drugiego potwora przy życiu. Boss przed długi czas nie powinien wtedy przyzywać kolejnych wampirów, a unikanie tylko jednego potwora będzie znacznie prostsze. Jeżeli za wszelką cenę będziesz dążył do zabijania zwykłych wampirów, to musisz się niestety liczyć z tym, że na miejsce poległych stworów dość szybko będą pojawiały się kolejne.
![]() | ![]() |
W trakcie walki stosuj zbliżoną taktykę do innych szybko poruszających się bossów, a więc wykonuj serie kilku uderzeń wspieranych przez magię cienia po każdym nieudanym ataku w wykonaniu bossa #1. Jako że walczysz z wampirem możesz też oczywiście korzystać z buteleczek z wodą święconą. Atakuj bossa tak długo aż straci około połowy paska zdrowia i zostanie przez grę podświetlony #2.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Szybko podbiegnij do rannego bossa i złap go poprzez wciśnięcie prawego triggera. Przygotuj się do zaliczenia trzech scenek QTE #1 #2 #3, które oczywiście będą musiały być bezbłędnie wykonane (nie możesz zbyt wcześnie wciskać przycisków na padzie). Udane zaliczenie wszystkich scenek odblokuje drugą fazę pojedynku, w trakcie której boss będzie już używał skrzydeł #4.